McCormick X6 VT-Drive-сигурен и полезен трактор, който участва в тазгодишното издание на конкурса Трактор на годината

В тазгодишното издание на конкурса Трактор на годината 2018 сред финалистите в категория Best Utility Tractor / Най-полезен трактор/, е и McCORMICK X6 VT Drive. Международното жури, съставено от европейски журналисти в областта на земеделието, проведе тест-драйв на специално събитие в Италия. Тракторите McCormick X6 VT Drive се представиха в разнообразни варианти и оборудвани с множество приспособления, които ги превръщат в най-подходящият избор не само в операции по почвообработки, но и за транспорт и комунални дейности- почистване на крайпътни пространства, снегопочистване, оформяне и подрязване на растителност и др.

Серията McCormick X6 VT-Drive е с 3-диапазонна безстепенна варио трансмисия, синхронизиран електро-хидравличен ВОМ с 4 скорости, заден навес с 5400 кг товароподемност и хидравлична система (Closed center) с щедър дебит от 110 л/мин, която спокойно работи с богат набор хидроразпределители по избор. Максимална скорост 50 км/ч се предлага за страните, където е позволена. Серията включва три модела X6.420, X6.430 и Х6.440 съответно с 121, 133 и 140 к.с. максимална мощност. Комфортът при работа на полето и по време на транспорт е осигурен и от окачването на кабината, и от преден мост с независимо окачване, предлагани като опции. Кабината отговаря на най-високите стандарти за удобство, видимост и безшумност и наподобява кабините на тракторите в най-големия мощностен диапазон на McCormick. И тук, както при серия Х7, пълен контрол по функциите на трактора може да се извършва от мултифункционалния подлакътник и 12-инчовия сензорен монитор за данни.

Проектирана да бъде високоефективна и изключително гъвкава, трансмисията VT-Drive включва три работни режима които могат да бъдат избирани посредством вграден в подлакътника потенциометър:

1. Автоматичен режим - Auto Mode: софтуер управлява оборотите на двигателя и предавателното съотношение на предавателната кутия, които са най-подходящи за постигане на зададената посредством потенциометъра скорост, както в полеви, така и в транспортен режим.

2. Режим ВОМ - PTO Mode: това разширение на автоматичния режим гарантира, че оборотите на двигателя остават постоянни независимо от натоварването, позволявайки на свързаната към ВОМ работна машина да работи на необходимите обороти. 3. Ръчен режим - Manual Mode: операторът управлява скоростта на предавателната кутия и оборотите на двигателя ръчно, посредством органите за управление върху подлакътника.

Членовете на журито на конкурса са се убедили лично в удобството на кабината при работа на полето и при транспорт, което е осигурено от активното окачване на кабината и предния мост с независима система на окачване, и двете предлагани като опция. Кабината постига най-високите стандарти на комфорт, видимост и ниво на шума и отговаря на продуктите от най-високата гама.

Хидравличен кръг със затворен център с щедрия дебит от 110 л/мин. е способен да захранва широка гама конфигурируеми клапани за управление: 3 различни вида механични клапани за управление, 3 механични и 2 електронни клапани за управление или версията с 5 електрохидравлично управлявани клапани за управление. X6 предлага изключителна тяга и отлична маневреност, гарантирайки оптимално сцепление и стабилност за огромно удобство при шофиране в нивата и по път. Усиленият преден мост е оборудван с диференциал с пълен хидравличен блокаж и електрохидравлично задействане на задвижването на четирите колела, гарантиращи максимална ефективност и безопасност по всички терени, включително когато се работи с предния навесен механизъм или с челната товарачна уредба.

Задният мост е също толкова здрав и надежден. Голямата степен на люлеене на предния мост, отличния пътен просвет и ъгълът на завиване от 55-градуса правят X6 много маневрен във всякакви ситуации, докато хидростатичното задвижване осигурява плавно кормилно управление дори при ниски обороти на двигателя.

X6 идва стандартно с твърдо монтиран преден мост и може да бъде оборудван като опция с електронно управляван преден мост с независимо активно окачване за допълнителен комфорт. Независимата система на предния мост е проектирана да позволява на всяко колело да поглъща ударите, независимо от другото и да позволява, като допълнение, регулиране на височината на предната рама. Това прави сцеплението с пътя и стабилността дори още по-добри в сравнение с обикновените мостове, което води до подобрена пътна безопасност. Независимото предно окачване позволява по-бързи скорости на движение и подобрено удобство на оператора, независимо дали в нивата или по пътя.

Гамата X6 може да бъде оборудвана като опция със система ISOBUS, проектирана да позволява обмен на данни между трактора, работната машина и бордовия компютър, подобрявайки работната ефективност и производителност. Операторът може да управлява работните параметрите и производителност на работната машина посредством опростен сензорен екран, без нуждата от монтиране на специални органи за управление вътре в кабината.

Системата Power Plus е проектирана да регулира електронно мощността на двигателя, за да отговаря на променящите се условия на натоварване. Системата се задейства, по време на транспорт или при работа с ВОМ, когато скоростта на трактора превиши 15 км/ч; в този случай Power Plus осигурява допълнителна мощност, за да поддържа скоростта на трактора постоянна.

McCormick X6 VT-Drive е финалист в категория Най-полезен трактор за 2018-а, в която са включени още четири модела на конкурентни производители. Предстои журито на конкурса да вземе финално решение коя от машините заслужава да носи престижния приз, като резултатите ще бъдат оповестени на изложението Агритехника в Хановер.