Нещата, които трябва да обмислите, за да можете да определите какво да търсите

Ася Василева

Тракторите, произведени след 1950 г. могат да бъдат добри мултифункционални машини в стопанството.

По-старите трактори все още могат да се справят с много от по-тежката работа, но най-вероятно ще имат ограничени теглителни възможности или проблеми със захранването на инвентара от силоотводния вал, например при работа с косачки.

Новите трактори имат по-иновативни системи, така че преди да купите стара машина, преценете работата, за която ви трябва, и инвентара, с които ще се налага да работи.

Какво да гледате:

Работещ силоотводен вал;

работеща хидравлика;

стандартен триточков навес;

една или повече хидравлични помпи;

усилване на волана, ако планирате да работите с челен товарач.

След като сте се спряли на конкретна машина, подробно инспектирайте механиката, а външният вид не бива да е сред приоритетите ви. Тракторът трябва да пали лесно, да върви добре, когато е загрял, да зарежда електрическата система, да спира и завива лесно, както и да има добро сцепление.

Ето и най-важните точки, които трябва да проверите, педи да решите:

Тракторът пали ли лесно при студен двигател?

Тук може да елиминирате доста машини с едно завъртане на ключа.

Върви ли добре, когато е загрял?

Покарайте машината половин час, не по-малко. След това прегледайте за изтичане на масло и антифриз. А накрая, след като е добре загрял, загасете двигателя и го запалете отново.

Работят ли спирачките добре?

Спирачките сами по себе си са евтини за смяна, но ако повредите са обширни, вече няма да е лесно. Може да тествате спирачките като заключите едното колело и завиете в неговата посока. Тракторът трябва да се върти, а воланът - не.

Пуши ли?

Синият пушек означава, че двигателят гори масло. Бял или черен пушек може да бъде оправен с карбуратора или свещите на запалването, но все пак означават работа по машината.

Чувате странни шумове от двигателя?

Леко почукване от горната част на двигателя може да означава просто настройване на клапата, но дълбок звук от дъното или средата на двигателя може да индикира много сериозни и скъпи ремонти. Особено когато звукът стане по-силен при натоварване. Вероятно има проблеми с коляновия вал, лагерите или буталата.

Как изглежда маслото?

След като покарате машината известно време, спрете двигателя и проверете маслото за наличието на пяна или вода. Това трябва да насочи вниманието ви към наличието на проблеми.

Има ли просмукване на течности под главината?

Забележете дали течностите преминават уплътнението на главата. Ако тракторът е покрит с грес и мръсотия, това може да покрие видимите признаци на просмукване.

Работи ли добре съединителят?

Съединителят не е скъп, но разглобяването на трактора изцяло за смяната му, едва ли е нещо, което искате да правите.

Проверете системата за зареждане.

Трябва да има леко зареждане, показано на амперометъра, когато двигателят работи, и промяна в нивото на зареждане, когато светлините са включени. При движение не трябва да се показва разряд.

Работете с хидравликата.

Проверете пълния кръг, като ги разтегнете с товар. Нека товарът да остане в позиция за задържане за определен период от време, за да се уверите, че няма изтичане. Шумът от потапяне от помпата при повдигане показва, че помпата получава недостатъчен поток от хидравлична течност. Помпата ще е претърпяла прекомерно износване, когато работи по този начин за дълги периоди от време и може да е готова да откаже.

Потърсете структурни пукнатини.

Това отнема известно време, но то е добре изразходвано. Отидете върху отливките и стоманените компоненти и потърсете пукнатини. Отново това не е скъпо да се коригира, но е изключително отнемащо време и би било неразумно да се работи с трактор, докато тези проблеми не бъдат коригирани.

Купуването на употребяван трактор винаги е донякъде опасно, а по-старите трактори ще бъдат по-малко надеждни от по-новите модели. Въпреки това при спазване на някои препоръки тези опасности могат да се сведат до минимум.

Купете от реномиран източник. Разберете всичко, което можете да направите за работата на машината, производителността ѝ и историята на ремонтите. Не се връзвайте на новия слой боя. Опитайте се да видите какво покрива.

Погледнете повече от един трактор и се свържете с повече от един търговец.

Планирайте напред, за да имате време да пазарувате. Опитайте се да организирате използването на трактора за няколко дни на пробен период, когато имате възможност да го закупите, ако сте доволни от представянето му. Каквото купувате, настоявайте да получите копие от Наръчника на собственика на трактора. Получете обещаната гаранция в писмен вид.

Бъдете толкова информирани за трактора, колкото можете чрез изследване и разговор, и не забравяйте да го проверите по най-добрия начин. Използвайте здравия си разум при пазаруването.

Има няколко уебсайта за търсене на трактори и оборудване. Това е добър начин да сравните цените на оборудването с други подобни.