Шестата серия CVT Terrus 6270- многофункционалните трактори

Технологията Steyr за селскостопанска тракторна техника е доказала отдавна своето върхово равнище

Екип на в. "Български фермер" Добрич - София

Журналистическият ни шанс ни споходи и имахме добрия късмет да присъстваме и да запечатим на нашата фотокамера емблематичния момент когато нов трактор поема към новите си задължения. СТАНИМИР СТАТЕВ, доайенът на добричката фирма "Статеви" завъртя ключа и задейства стартера. Могъщият 270 коня двигател забоботи. С това започна и неговата нова мисия- да се труди по български полета, конкретно по нивите на плевенски фермер от среден клас. Всъщност, такава официална класация няма, но за професионалистите това означава земеделски производител, който обработва над 10 000 дка и около зърнената продукция има куп допълнителни дейности, свързани и с основното, и с други производства.

Steyr Terrus CVT 6270 е тъкмо за такива мащаби и такива дейности. Това е машина доказала качествата си, трудоспособността си, икономичността си. Иначе казано, ефективност от висш тип. Това се потвърждава от значителния пазарен дял на 6-та серия на австрийския производител на агромашини, която от 2015 г. стъпи здраво на пазара за агротехника. Със серията Terrus CVT, Steyr навлиза в нов сегмент на изпълнението, а оттам и на търсенето.

Това е може би най-предпочитаната серия на Steyr, както свидетелстват специалисти. А един от най-иновативните трактори в нея е точно Steyr CVT Terrus CVT 6270 с 270 к.с. номинална мощност. С компактни Multi, Professional и CVT този модел е добре позициониран в портфолиото на бранда. С CVT Terrus производителят Steyr вече се издига на ново технологично равнище. А другият модел Steyr CVT Terrus CVT 6300 е най-силният направен някога в Австрия трактор. Със същите технологически характеристики е и, така да се каже, "българският" Steyr 6270. Изборът между двете модификации зависи преди всичко от обработваните площи и от наличните ресурси у фермера.

Гъвкав и повратлив работник

Steyr CVT Terrus CVT 6270 въпреки своите 270 к.с. не е с прекомерно големи размери, което го прави гъвкав, повратлив трактор. Той е пъргав, компактен и има заложени способности за значителен набор от енергия с ниско за тази сила, мощност и клас съотношение от около 36 кг/к.с. за претегляне.

За двигателите на Steyr 6270 може да се поставя баласт различен за задните колела и предните тежести. На задната ос могат да бъдат монтирани гуми с големина 710/75 R42, а за предните колела гумите са с размер 650/60 R34.

Новите два трактора, както вече казахме, се предлагат с 270 или 300 к.с. мощност. Скоростта на движение е до 50 км/час, която се достига до 2100 об/мин. Най-висока производителност имат двата модела при 1800 об/мин, което увеличава с малко и мощността: 288 или 313 к.с. Конструкторите са помислили и за обема на резервоара на Terrus, за неговия размер: с 630 литра дизелово гориво и 96 литра AdBlue той е един от най-големите в своя клас и има пряко отношение към повишаване на производителността на машината. Постигнато е и съществено увеличение на времето за смана на отработеното масло в двигателя. Такава смяна вече може да става на всеки 600 работни часа.

Steyr CVT Terrus CVT 6270 има безстепенна CVT трансмисия. Той предлага всички възможности и функции на технологията на Steyr. С това се постига максимално ускорение чрез новия софтуер който позволява подаване на газ в деликатна доза. Това става с педала на газта и по този начин водачът може да използва възможностите за максимално ускорение според нуждите в момента на сътоветните обработки или други помощни дейности. Тракторът има четири ВОМ-а отзад и два отпред.

Хората, дошли да получат трактора от Добрич, заеха че 6-та серия на Steyr Terrus CVT и конкретно модел 6270 е оборудвана с четири скорости ВОМ: 540, 540 ECO, 1000 и 1000 Eco.

За първи път в новите модификации фирма Steyr е реализирала исканията на много практикуващи земеделци-професионалсти и е предвидила и за стандартния трактор в предното пространство монтаж на две скорости на ВОМ при 1000 и 1000 Eco. Както обратното, силоотводният вал и ПЗ са електрически задействани.

Мощната хидравлика и иновативната кабина както и електронното управление по същество съответства на използваната CVT в серията. За задната част на Terrus от производителя се подготвя цялата тежест от 10 299 кг. В предната връзка трябва да има не повече от 5 821 кг. Всички процеси, свързани с работата на машината се контролират ефективно от иновативната кабина на трактора. Кабината и концепцията на операционната дейност действат с Multi-Controller подлакътник. Сензорният екран с монитор S-тек 700 и двата цифрови дисплеи, предвидени от инженерите и дизайнерите разчитат на доказани технологии и вършат безотказно своята работа. В кабината има възможност и за поставянето на климатик като опция.

Практически от няколко години тракторите на Steyr от тази серия работят за европейските фермери, а сега вече и за българските. Това не е нова информация за нашите потребители на качестввената техника от Австрия. Те я използват когато им стане нужда да инвестират в надеждност, здравина, икономичност. И това те направиха в края на миналата госина и в началото на настоящата когато течеше подготовката за новия сезон

В същото време потребителите на марката получават и нужната информация за всички технологични новости, вложени в новите модификации на тези най-търсени трактори на марката. Клиентите на фирмата, които срещнахме в базата на "Статеви" имат всичката тази информация и знаят какъв трактор тръгва от Добрич към техните ниви. "Точната машина в точното време, когато е най-нужна", коментира един от плевенските фермери.

След първия оглед на машината започна щателна проверка на всички системи и възли на машината. След приклюването й Станимир Статев предаде ключа на трактора на новите собственици. А те без бавене започнаха операцията по товаренето на машината на специалната транспортна платформа, с която поеха към своите ниви.