Основателите на холдинг "Градус" внедряват високотехнологичните стандарти в птицепроизводството
Устойчиво развиващата се семейна компания заема водещи пазарни позиции не само на българския, но и на международния пазар
Таня Демирова
Най-големите български птицепроизводители и износители на птиче месо за Европа и собственици на холдинг "Градус" - братята Иван и Лука Ангелови, са тазгодишните носители на престижната награда на в. "Български фермер" "Агробизнесмен на България".


Престижното агроотличие е признание за големия им принос в развитието на птицевъдството и модернизацията на българското земеделие. В дългогодишната си дейност Иван и Лука Ангелови налагат съвременните европейски стандарти в птицепроизводството и добрите пазарни практики при реализацията на продукцията си у нас и по света.
От създаването си през 1992 г. досега "Градус" се развива изключително успешно и днес семейната компания е най-големият производител на пилешко месо в България - с около 30 хил. т пилешко месо годишно, с изградено име и трайно доверие у клиента.
Затвореният вертикално интегриран цикъл на производство на компанията й позволява да получава над 150 вида висококачествени пилешки подукти - пресни, охладени, замразени, колбаси и готови за консумация.
В холдинга работи добре изграден екип от 1600 висококвалифицирани служители, на които Ангелови гледат като на партньори. А производственият сграден фонд на холдинга е в размер на около 460 хил. кв. м разгърната застроена площ.
За това каква е формулата за устойчиво развиващия се агробизнес на холдинга рзговаряме с Ангел Ангелов, един от собствениците на "Градус", който е представител на новото поколение в мащабния семеен бизнес.

Нашата амбиция е на пазарите, на които оперираме, да сме винаги номер 1 обяснява Ангел Ангелов. Около 80 процента от пилешкото месо, което фирмата произвежда, е за българския пазар, а около 80 процента от разплодните яйца и еднодневните пилета са за експорт. Това бизнес решение позволява на компанията да е добре балансирана между българския и експортния пазар
И за разлика от много български агрофирми, за които експортът си остава мисия невъзможна, продуктите на "Градус" вече са добре познати и много търсени на международните пазари. Над 20 са държавите, в които компанията изнася. Сред тях са Румъния, Гърция, Македония, Полша, Германия, някои от бившите съветски републики, както и държави от Близкия изток.
Естествено за това е необходимо ритмично осигуряване на достатъчно големи висококачествени производствени обеми.
Към днешна дата "Градус" е вторият в Европа производител на разплодни яйца с годишното си производство от 120 млн. броя. Това наистина е много голям успех на компанията. Освен високотехнологичен разплодните яйца са особен продукт, чието качество се оценява по това как той се "държи", след като вече е при клиента, как се развива през периода на отглеждане и какви резултати дава.
И дългогодишните експортни договори на "Градус" са доказателство за високото качество на произвеждания от тях продукт.
Всеизвестно е, че доказването на външни пазари винаги е по-трудно отколкото на националния, припомня Ангел Ангелов. Но дори вече доказали се износители не са застраховани от обективните пазарни превратности, които не могат да бъдат предвиждани. Като например отпадането на европейската субсидия за износ на пилешко месо в трети страни. Това се отрази както на всички в бранша, така и на нашата компания, обяснява Ангел Ангелов. Руското ембарго пък доведе до драстичен спад в цената на пилешкото месо, тъй като Москва беше традиционен партньор на много европейски компании. Но стабилните компании успяват от всяка криза да извлекат нови възможности. И "Градус" откриват вярното бизнес решение и пренасочват продуктите си към много важния за тях близкоизточен пазар, който продължават да развиват.
Но българският пазар е приоритет за "Градус" обяснява фирмената политика Ангел Ангелов. Като това е подплатено с години упорита работа по налагане на стандарти в производството на пилешко месо. Именно в този контекст беше и иницитивата "Без вода" на фирма "Градус", която привлече вниманието на обществеността към проблема с добавянето на вода в пилешкото месо. Това беше една изключително тежка кампания за нас, признава Ангел Ангелов. Срещнахме много голяма съпротива от бранша и това за нас беше една голяма битка, която завършихме с успех. Безспорно най-голямата заслуга на компанията е, че
"Градус" успя да промени българския пазар и да го направи по-сигурен и по-добър за всеки клиент. И все повече българи оценяват високото качество на произвежданите от компанията продукти.
В нашата философия на първо място е клиентът. Ориентирани сме изцяло към клиента и затова създаваме висококачествени продукти, които да отговарят на неговите желания, обяснява Ангел Ангелов. Това е и печелившата бизнес стратегия на компанията. Първо проучваме какво търсят клиентите и после създаваме продукт, който отговаря на техните изисквания, а не обратното. Защото от "Градус" постоянно се интересуваме от мнението на нашите клиенти и се развиваме така, че да задоволим максимално техните желания.
Защото без клиентите ни, нямаше как да стигнем дотук, категоричен е Ангел Ангелов. Съвсем скоро "Градус" ще предложат на клиентите си една изцяло нова продуктова линия.
От компанията смятат, че е съвсем естествено да съдействат за развитието на българската земеделска политика, като вземат активно участие в браншовите структури и работят съвместно с Министерството на земеделието и храните. Иван Ангелов е член на управителните съвети на Съюза на птицевъдите в България, на Националната развъдна асоциация по птицевъдство, на Продуктовия борд за яйца, птиче и заешко месо.
Не можем да подминем и една благотворителна инициатива на компания "Градус" - проектът "Детска къща".

Изграждането на специално място за малки деца, лишени от родителски грижи, в София стана част от кампанията "Бъди герой!" на "Градус" и фондация "За нашите деца", подкрепени от Столична община. Компанията се ангажира с построяването на тази къща, като с всяка покупка на продукт с марката "Градус" фирмата отделя сума за тази благотворителна кауза, като по този начин направи и клиентите си по-отговорни и съпричастни към проблемите на децата, лишени от родителски грижи. "Детската къща" ще отвори врати съвсем скоро, а от "Градус" обещават, че ангажираността им с благотворителни каузи няма да спре дотук.
Дългогодишното успешно развитие на холдинг "Градус" е живото доказателство за безспорните плюсове на семейните компании у нас. Продуктите на фирмата са неразривна част от семейното име. Вече 23 години собствениците на "Градус" продължават да инвестират и надграждат извоюваната репутация.
Марката “Градус” е Superbrand
В резултат на независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар, осъществено от международната организация Superbrands с партньорството на водещия институт за маркетингови проучвания GfK Bulgaria, марката "Градус" бе избрана за Superbrand в категорията "Месни храни".

Организацията Superbrands е независима институция, фокусирана върху бранда. Конкурсът за нейните отличия се провежда в над 80 страни по света.
Оценката на марките става както от независимо жури, така и чрез националния вот на потребителите в интернет.
Това е още едно потвърждение, че от "Градус" са изградили добра репутация в своя сектор, поддържат висок стандарт и качество и са добре познати на българския пазар.
“Анжелус Естейт” представи България на “Мегавино”

Винарската изба "Анжелус Естейт", собственост на холдинг "Градус", е една от 11-те винарски изби, които представиха България на изложението "Мегавино" от 23 до 26 октомври. Рекорден брой български винарни взеха участие тази година в най-голямото специализирано изложение в Бенелюкс "Мегавино", което представи над 1000 вина от 35 страни.
Българският щанд от 72 кв. м заемаше централно място и за първи път беше най-големият в изложението от над 400 щанда.
"Мегавино" събира вносители, производители, представители на големи търговски вериги, ресторанти и хотели и близо 30 000 любители на виното.
Коментари