Едно иновативно решение на компанията БАСФ бе хит на скоро приключителоно изложение в Стара Загора. То преобърна представите за растителна защита и убеди множеството земеделци-професионалисти на изложението БАТА Агро 2012, че търсейки работещи РЗ формули за своите посеви, трябва да изберат него.
Решението се нарича AgCelence и е иновация, която не може да бъде съизмерена с представите на фермерите за досегашната стандартна защита на посевите.
Представяйки го, екипът на БАСФ по време на изложението в Стара Загора, обра овациите по отношение на непрекъснато довеждане на новости в България.
На това издание на БАТА Агро на щанда на БАСФ бе дошъл и един от големите директори на компанията Кристоф Рьорих, директор за Централна и Източна Европа. На пресконференция той разясни пред журналистите актуалните моменти в областта на европейската растителна защита и отговори на всички зададени му въпроси.
Г-н Рьорих, кои са най-големите успехи на БАСФ за изминалата година?
- През 2011 г. най-големият успех на БАСФ са постиженията в технологията Clearfield в Европа. Това е огромен успех при слънчогледа, а сега правим първи стъпки в Clearfield при рапица. Имаме високи очаквания, че технологията ще бъде успешна и при тази култура. Ако включим в равносметката Русия и Украйна, където Clearfield също дава много високи резултати, говорим за бизнес за над 50 милиона евро!
Кое прави българския пазар специфичен?
- За БАСФ българският пазар е много интересен, защото само преди няколко години тук положението беше различно. Но преди 5 години БАСФ направи сериозен анализ на потенциала си и видя в Централна Европа два пазара, единият от които беше българският, като най-перспективни. Какво прави България перспективна за нас? Това са вашите условия, многообразието на културите, които се отглеждат тук. Имате предпоставки да отглеждате успешно зърнени култури, но и маслодайни - слънчоглед и рапица, както и царевица, а това са култури, които са във фокуса на БАСФ. Затова ще продължим да инвестираме на този пазар, за да предоставим на българските фермери нашите системи, и с тях те да станат още по-успешни и по-конкурентни на пазара.
Отразява ли се световната финансова криза на бизнеса на БАСФ?
- Когато някой ме попита за ефекта на световната финансова криза върху БАСФ, отговарям, че ние също бяхме засегнати като цяло. Но агросекторът ни все още е в подем и това е така, защото земеделието в световен мащаб е силно развиващ се сектор. Затова всички тук, на това изложение, работят в правилния отрасъл! С гордост мога да кажа, че ако не беше агроотделът ни, 2009-та година щеше да е доста по-тежка за БАСФ.
А какви са инвестиционните Ви планове?
- Агробизнесът продължава да расте в нашата компания. Вярваме, че нашият бизнес в България също ще продължи да се развива. В момента пазарът на продукти за растителна защита у вас е приблизително 80 милиона евро. Като се има предвид интензификацията при някои култури, главно зърнените, чрез прилагането на фунгициди, все още има място за растеж.
Какво означава това за нас от БАСФ? България и Румъния са двата пазара, при които може да се очаква двуцифрен растеж в Централна Европа. Това значи, че ние ще инвестираме в тези пазари, в нашия екип тук, както и в трансфер на ноу-хау от други страни. Целта ни е да останем номер едно тук и за в бъдеще. Когато си лидер, си във фокуса, а и всички гледат какво правиш! Ние не разчитаме на стара слава, а правим и и ще направим всичко, за да запазим тази позиция. Ще инвестираме в екипа и в портфолиото си, за да постигнем тази цел.
Коментари