Какви диети са подходящи за различните възрасти

19 януари 2020
Домашен лекaр / Полезни съвети
22932
1 2
 

Най-големият мит, на който повечето хора стават жертва, е вярата, че „перфектната диета“ съществува.

Няма двама човека еднакви – дори едноячните близнаци се различават, затова няма как един хранителен режим да е подходящ еднакво за всеки един индивид на планетата.
Въпреки това, в зависимост от възрастта, има някои хранителни продукти, които трябва да избягваме, и други, които трябва да включим в ежедневната си диета, за да останем във форма и да бъдем здрави.

1. През тийнейджърските години
На този етап тялото расте и се развива, поради което имате нужда от много хранителни вещества.
Ако сте в тази възрастова група, създайте си навик да закусвате всеки ден. Не е нужно да се отказвате от любимите си палачинки, но намалете малко количеството. Включете в диетата си храни, богати на калций, протеини и желязо.

2. През 20-те си години
Когато сте навършили 20 години, време е да замените храната от веригата за бързо хранене с нещо по-здравословно. Заменете пържените картофи със сотирани сладки картофи. Дайте шанс на черния шоколад и забравете за млечния му роднина, вместо сладолед яжте кисело мляко и консумирайте пиле на грил. Включете в диетата си храни, богати на омега-3 мазнини и фолиева киселина – зеленолистни зеленчуци, хляб, спагети и други вид паста, орехи, сьомга и семена от чиа.

3. През 30-те си години

За да подкрепите телесните промени, които се случват през това десетилетие, включете храни, които изграждат мускули и правят костите по-силни в диетата си. Богатите на протеин яйца, семена, ядки, соеви продукти, пилешки гърди и киноа са ваши приятели. Прясното мляко и киселото мляко са от съществено значение за укрепването на костите, но ако е необходимо, помислете за прием на добавки с калций и протеини.
4. През 40-те си години

За да регулирате нивото на кръвната захар и да засилите метаболизма си, на този етап не забравяйте да включите фибри в диетата си. Броколи, пълнозърнести храни и небелени картофи лесно ще ви дадат това. Джънк храната трябва да се избягва, но може да си позволявате зеленчукови бургери. Те са здравословни и богати на фибри. Други хранителни продукти, които може да консумирате, са домашно приготвени сандвичи, немазни млечни продукти и тонове плодове и зеленчуци. Във всяко хранене не забравяйте да включите протеин.

5. През 50-те си години
С възрастта метаболизма намалява, поради което се препоръчва да консумираме хранителни продукти, които телата ни може да усвояват лесно. Когато сте в своите 50-те, трябва да замените прясното мляко с бадемово мляко и мюслито с такова, което не съдържа аромати и захар. Вместо това може да добавите мед. За да намалите признаците на стареене, яжте авокадо, броколи, боровинки, ядки и спанак. Яденето на ябълки може да ви помогне за понижаването на холестерола и да намали риска от развитие на диабет.

6. Когато сте на възраст над 60 години

Когато сте на този етап, не забравяйте всеки ден да включвате 5 порции зеленчуци и 2 порции плодове. Консумирайте храни, богати на желязо, като спанак, леща и боб. Соята и листните зеленчуци ще ви помогнат да останете в добра и здравословна форма. Намалете приема на сол. Пийте повече вода и избягвайте храни от веригите за бързо хранене и сладкиши.

Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
0

Ако не се лекува, "тихият убиец" - високото кръвно налягане, може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да променят начина си на живот или хранене

0

Новият начин на работа от вкъщи и изкушаващата близост на хладилника налагат да си създадем строг режим на хранене и по-стриктно следене на погълнатите калории

0

Предпазва от високо кръвно, наднормено тегло, катаракта и киселини Боровинките. Те не само са предпочитан плод за десерти, закуски, напитки и украса на храни

0

Лечението на бъбречно-каменната болест не завършва с "разбиването" на камъни или успешното им отстраняване. Много е важно да се намери причината изобщо да се образуват камъни и да се вземат

0

Какво да правим и как да се борим с тях Ако всяка пролет се повтаря един и същи сценарий - започва хрема и кашлица, очите се зачервяват и сълзят, не бива да обвинявате единствено лошия имунитет

Последни новини
0

Прогнозите за дъждовни дни в Пловдивско крият опасности от болести по домати, картофи и лозя, предупреди доц. Калинка Кузмова от Аграрния университет. По думите й последните дъждове са били полезни

0

Добре е за зърното, проблем - за плодовете и зеленчуците Прогнозата, която направи за “24 часа” климатологът от Софийския университет Симеон Матев, е за всекидневни петнисти валежи до края на май и

0

Nigella damascena е известна още с имената черен кимион, челебитка и други. В англоговорящите страни пък романтично я наричат "Любов в мъглата" (Love-in-a-Mist). Растенията са едногодишни

0

Как да разпознаем източника? Със затоплянето на времето жилещите насекоми се активизират. Особено застрашени са децата, които все още не са си изградили рефлекс да се пазят

0

Атмосферното налягане ще бъде по-високо от средното за месеца. През деня ще се задържи почти без промяна. През нощта облачността над по-голямата част от страната ще намалее до ясно

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Ако почерняват, трудно ще ги спасите. Късните мразове са опасни за картофите. Ако са само оклюмали, опитайте бързо да ги подхраните с листен тор.
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Последната част от разширението ще е 6,8 км Жителите на “Княжево” недоволни от проекта - не искат трафик през квартала Два тунела, единият от които ще минава под трамвайната линия на петицата, двуетажно кръгово и няколко естакади, разположени на 6,8 километра път с общо 6 ленти. Това представляват идейният проект и този за промяна на уличната

Два метра дистанция и прегради между бюрата при връщане на работа, съветват експерти Само 6-има са новите заразени за денонощие, а 22 са излекуваните. Така вече цяла седмица се налага трендът у нас да има повече оздравели, отколкото заразени. От новите случаи 3-ма са в София и по един в Благоевград, Пловдив и Пазарджик

Авторитетното германско издание “Кикер” препоръча българина Илия Груев като алтернатива за поста опорен халф на треньора на “Вердер” Флориан Кофелт за мача срещу “Борусия”. Бременци посрещат във вторник тима от Мьонхенгладбах в среща от 28-ия кръг на Бундеслигата. Германското футболно първенство е единственото от големите в Европа