Какви диети са подходящи за различните възрасти

19 януари 2020
Домашен лекaр / Полезни съвети
28935
1 2
 

Най-големият мит, на който повечето хора стават жертва, е вярата, че „перфектната диета“ съществува.

Няма двама човека еднакви – дори едноячните близнаци се различават, затова няма как един хранителен режим да е подходящ еднакво за всеки един индивид на планетата.
Въпреки това, в зависимост от възрастта, има някои хранителни продукти, които трябва да избягваме, и други, които трябва да включим в ежедневната си диета, за да останем във форма и да бъдем здрави.

1. През тийнейджърските години
На този етап тялото расте и се развива, поради което имате нужда от много хранителни вещества.
Ако сте в тази възрастова група, създайте си навик да закусвате всеки ден. Не е нужно да се отказвате от любимите си палачинки, но намалете малко количеството. Включете в диетата си храни, богати на калций, протеини и желязо.

2. През 20-те си години
Когато сте навършили 20 години, време е да замените храната от веригата за бързо хранене с нещо по-здравословно. Заменете пържените картофи със сотирани сладки картофи. Дайте шанс на черния шоколад и забравете за млечния му роднина, вместо сладолед яжте кисело мляко и консумирайте пиле на грил. Включете в диетата си храни, богати на омега-3 мазнини и фолиева киселина – зеленолистни зеленчуци, хляб, спагети и други вид паста, орехи, сьомга и семена от чиа.

3. През 30-те си години

За да подкрепите телесните промени, които се случват през това десетилетие, включете храни, които изграждат мускули и правят костите по-силни в диетата си. Богатите на протеин яйца, семена, ядки, соеви продукти, пилешки гърди и киноа са ваши приятели. Прясното мляко и киселото мляко са от съществено значение за укрепването на костите, но ако е необходимо, помислете за прием на добавки с калций и протеини.
4. През 40-те си години

За да регулирате нивото на кръвната захар и да засилите метаболизма си, на този етап не забравяйте да включите фибри в диетата си. Броколи, пълнозърнести храни и небелени картофи лесно ще ви дадат това. Джънк храната трябва да се избягва, но може да си позволявате зеленчукови бургери. Те са здравословни и богати на фибри. Други хранителни продукти, които може да консумирате, са домашно приготвени сандвичи, немазни млечни продукти и тонове плодове и зеленчуци. Във всяко хранене не забравяйте да включите протеин.

5. През 50-те си години
С възрастта метаболизма намалява, поради което се препоръчва да консумираме хранителни продукти, които телата ни може да усвояват лесно. Когато сте в своите 50-те, трябва да замените прясното мляко с бадемово мляко и мюслито с такова, което не съдържа аромати и захар. Вместо това може да добавите мед. За да намалите признаците на стареене, яжте авокадо, броколи, боровинки, ядки и спанак. Яденето на ябълки може да ви помогне за понижаването на холестерола и да намали риска от развитие на диабет.

6. Когато сте на възраст над 60 години

Когато сте на този етап, не забравяйте всеки ден да включвате 5 порции зеленчуци и 2 порции плодове. Консумирайте храни, богати на желязо, като спанак, леща и боб. Соята и листните зеленчуци ще ви помогнат да останете в добра и здравословна форма. Намалете приема на сол. Пийте повече вода и избягвайте храни от веригите за бързо хранене и сладкиши.

Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
0

Обемистите фуражи в дажбата на бременните овце се намаляват през последния - петия, месец от бременността. За сметка на това се увеличава делът на концентрирания фураж в дажбата им - на 350-400 г

0

Кои са външните сиптоми? Най-често при овцете ще откриете оток отдолу между двете долни челюсти. Другото място е да има оток и под гърдите. И при двата случая това е сигурен признак

0

Ако не се лекува, "тихият убиец" - високото кръвно налягане, може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да променят начина си на живот или хранене

0

Новият начин на работа от вкъщи и изкушаващата близост на хладилника налагат да си създадем строг режим на хранене и по-стриктно следене на погълнатите калории

0

Предпазва от високо кръвно, наднормено тегло, катаракта и киселини Боровинките. Те не само са предпочитан плод за десерти, закуски, напитки и украса на храни

Последни новини
0

Пържоли с чесън, розмарин и брюкселско зеле  Продукти: 450 г брюкселско зеле, малко зехтин, сол и черен пипер на вкус, 4 свински котлета без кости с дебелина около 2,5 см, 4 скилидки чесън

0

Само два работни дни остават до крайния срок, когато бенефициентите по мярка 11"Биологично земеделие”от ПРСР 2014-2020 за Кампания 2020 могат да подадат писмено уведомление за несъответствия с

0

Нова мярка ще насърчава земеделските стопани да застраховат продукцията си срещу ефектите от неблагоприятни климатични събития и болести по животните в Общата селскостопанска политика за периода 2023

0

Озеленяването не е толкова лесно, колкото изглежда. Сгради, цветни лехи и пътеки ще станат едно цяло, само ако се постараете. За да избегнете грешки при планирането на градината

0

Основната тенденция на сладкарите тази година ще бъдат необичайни комбинации във вкусовете. Европейски експерти смятат, че сладкишите, които съчетават традиционни с пикантни вкусове - торта с лимон и

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Регистрация за участие в томбола „АБОНАМЕНТ 2021”
Отговор:Потърсете мнение от специалистите от Института по овощарство в Пловдив. Само по снимка и описание обаче, те едва ли могат да дадат точен отговор. Определянето на сорт става въз основа на много...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

"Изказвам съболезнования на близките на Милен Цветков. Досега не съм имал възможност да се срещна с тях. Съжалявам за случилото се". С тези думи се обърна към близките на журналиста обвиняемият за смъртта му Кристиан Николов по време на първото заседание по делото в Софийския градски съд. Роднините на Милен Цветков не са в залата

Ивайло Петев в крайна сметка стана селекционер на националния отбор по футбол на Босна и Херцеговина. За назначаването му съобщи преди малко sportsport.ba. Още в началото на декември миналата година стана ясно, че 45-годишният български треньор е сериозен кандидат за поста. Новината първи съобщи "24 часа"

Възрастен мъж от словенския град Нова Горица е загинал при експлозия на бомба, останала от Първата световна война, предаде Танюг. Според местните медии бомбата експлодирала вчера следобед пред входа на гараж в жилищна сграда в Нова горица. На мястото на инцидента веднага били изпратени полицаи и специални части за разминиране