Какви диети са подходящи за различните възрасти

19 януари 2020
Домашен лекaр / Полезни съвети
20115
1 2
 

Най-големият мит, на който повечето хора стават жертва, е вярата, че „перфектната диета“ съществува.

Няма двама човека еднакви – дори едноячните близнаци се различават, затова няма как един хранителен режим да е подходящ еднакво за всеки един индивид на планетата.
Въпреки това, в зависимост от възрастта, има някои хранителни продукти, които трябва да избягваме, и други, които трябва да включим в ежедневната си диета, за да останем във форма и да бъдем здрави.

1. През тийнейджърските години
На този етап тялото расте и се развива, поради което имате нужда от много хранителни вещества.
Ако сте в тази възрастова група, създайте си навик да закусвате всеки ден. Не е нужно да се отказвате от любимите си палачинки, но намалете малко количеството. Включете в диетата си храни, богати на калций, протеини и желязо.

2. През 20-те си години
Когато сте навършили 20 години, време е да замените храната от веригата за бързо хранене с нещо по-здравословно. Заменете пържените картофи със сотирани сладки картофи. Дайте шанс на черния шоколад и забравете за млечния му роднина, вместо сладолед яжте кисело мляко и консумирайте пиле на грил. Включете в диетата си храни, богати на омега-3 мазнини и фолиева киселина – зеленолистни зеленчуци, хляб, спагети и други вид паста, орехи, сьомга и семена от чиа.

3. През 30-те си години

За да подкрепите телесните промени, които се случват през това десетилетие, включете храни, които изграждат мускули и правят костите по-силни в диетата си. Богатите на протеин яйца, семена, ядки, соеви продукти, пилешки гърди и киноа са ваши приятели. Прясното мляко и киселото мляко са от съществено значение за укрепването на костите, но ако е необходимо, помислете за прием на добавки с калций и протеини.
4. През 40-те си години

За да регулирате нивото на кръвната захар и да засилите метаболизма си, на този етап не забравяйте да включите фибри в диетата си. Броколи, пълнозърнести храни и небелени картофи лесно ще ви дадат това. Джънк храната трябва да се избягва, но може да си позволявате зеленчукови бургери. Те са здравословни и богати на фибри. Други хранителни продукти, които може да консумирате, са домашно приготвени сандвичи, немазни млечни продукти и тонове плодове и зеленчуци. Във всяко хранене не забравяйте да включите протеин.

5. През 50-те си години
С възрастта метаболизма намалява, поради което се препоръчва да консумираме хранителни продукти, които телата ни може да усвояват лесно. Когато сте в своите 50-те, трябва да замените прясното мляко с бадемово мляко и мюслито с такова, което не съдържа аромати и захар. Вместо това може да добавите мед. За да намалите признаците на стареене, яжте авокадо, броколи, боровинки, ядки и спанак. Яденето на ябълки може да ви помогне за понижаването на холестерола и да намали риска от развитие на диабет.

6. Когато сте на възраст над 60 години

Когато сте на този етап, не забравяйте всеки ден да включвате 5 порции зеленчуци и 2 порции плодове. Консумирайте храни, богати на желязо, като спанак, леща и боб. Соята и листните зеленчуци ще ви помогнат да останете в добра и здравословна форма. Намалете приема на сол. Пийте повече вода и избягвайте храни от веригите за бързо хранене и сладкиши.

Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
0

Лечението на бъбречно-каменната болест не завършва с "разбиването" на камъни или успешното им отстраняване. Много е важно да се намери причината изобщо да се образуват камъни и да се вземат

0

Какво да правим и как да се борим с тях Ако всяка пролет се повтаря един и същи сценарий - започва хрема и кашлица, очите се зачервяват и сълзят, не бива да обвинявате единствено лошия имунитет

0

Мийте зъбите си, стоейки на един крак, за да укрепите костите и мускулите на краката си, съветват британски експерти, цитирани от в. "Дейли мейл". Изданието потърси съветите на водещи британски

0

Билките притежават множество свойства, които се прилагат при различни състояния. Едно биле може да има повече от едно действие. Например при суха кашлица трябва да се приемат билки

0

В момент на настинки и възпаления, имунната система е потисната и е добре да ѝ се помогне. Защитната реакция на организма може да се подсили с билки като: Ехинацеа - декоративно и лечебно

Последни новини
0

Алма Давидова На пазара на зърно през изминалата седмица се наблюдаваха смесени сигнали. Последиците от кризата все още са трудни за оценка, особено що се отнася до търсенето

0

Когато кацнат в Англия, никой не ги пита откъде идват и къде отиват, защото там още няма въведени карантини срещу коронавируса Въпреки драстичните мерки у нас

0

Норвегия ще позволи достъпа на нейна територия на определени категории европейски работници за сектори, които страдат от критичен недостиг на работна ръка

0

До края на седмицата се очаква ново поевтиняване на бензин и дизел Върховната административна прокуратура е сезирала Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) дали да образува производство за това

0

Остра нужда изпитва земеделието "Критични работници" в ЕС да могат да достигат без проблеми до работното си място, призова ЕК. Като такива се квалифицират и хората от хранителният сектор и сезонните

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:На някои от директните сортове листата също стават червени, но мноо често е от климатични промени и дефицит или излишък на елементи.
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Увеличение има и при свинското, на едро стигна 9,90 лв. заради свит внос от Испания и Германия През изминалата седмица плодове и зеленчуци поскъпнаха с над 20%. Недостигът е основната причина за увеличение на цените, тъй като доставките, основно тези от Турция, са затруднени заради блокадите по границите

От днес подават документи електронно, 5 дни след одобрение получават парите Всяка фирма, която е отчела спад на приходите с 20% през март спрямо същия месец на 2019 г., ще може да кандидатства от днес за държавна помощ по схемата 60/40, с която да запази работниците си, реши в понеделник правителството. За подпомагането са предвидени 1 млрд. лв

Със сняг още на 1 април започва новият месец, а в много от районите на Западна България ще се образува и снежна покривка. Максималните температури в началото на месеца пък ще са от порядъка до 5-6 градуса. Това е любимата температура на коронавируса Covid-19, обявиха учени от Хонгконг. Той e нaй-aктивeн при тeмпeрaтурa oт oкoлo 4 грaдуca пo Цeлзий