Какви диети са подходящи за различните възрасти

19 януари 2020
Домашен лекaр / Полезни съвети
14913
1 2
 

Най-големият мит, на който повечето хора стават жертва, е вярата, че „перфектната диета“ съществува.

Няма двама човека еднакви – дори едноячните близнаци се различават, затова няма как един хранителен режим да е подходящ еднакво за всеки един индивид на планетата.
Въпреки това, в зависимост от възрастта, има някои хранителни продукти, които трябва да избягваме, и други, които трябва да включим в ежедневната си диета, за да останем във форма и да бъдем здрави.

1. През тийнейджърските години
На този етап тялото расте и се развива, поради което имате нужда от много хранителни вещества.
Ако сте в тази възрастова група, създайте си навик да закусвате всеки ден. Не е нужно да се отказвате от любимите си палачинки, но намалете малко количеството. Включете в диетата си храни, богати на калций, протеини и желязо.

2. През 20-те си години
Когато сте навършили 20 години, време е да замените храната от веригата за бързо хранене с нещо по-здравословно. Заменете пържените картофи със сотирани сладки картофи. Дайте шанс на черния шоколад и забравете за млечния му роднина, вместо сладолед яжте кисело мляко и консумирайте пиле на грил. Включете в диетата си храни, богати на омега-3 мазнини и фолиева киселина – зеленолистни зеленчуци, хляб, спагети и други вид паста, орехи, сьомга и семена от чиа.

3. През 30-те си години

За да подкрепите телесните промени, които се случват през това десетилетие, включете храни, които изграждат мускули и правят костите по-силни в диетата си. Богатите на протеин яйца, семена, ядки, соеви продукти, пилешки гърди и киноа са ваши приятели. Прясното мляко и киселото мляко са от съществено значение за укрепването на костите, но ако е необходимо, помислете за прием на добавки с калций и протеини.
4. През 40-те си години

За да регулирате нивото на кръвната захар и да засилите метаболизма си, на този етап не забравяйте да включите фибри в диетата си. Броколи, пълнозърнести храни и небелени картофи лесно ще ви дадат това. Джънк храната трябва да се избягва, но може да си позволявате зеленчукови бургери. Те са здравословни и богати на фибри. Други хранителни продукти, които може да консумирате, са домашно приготвени сандвичи, немазни млечни продукти и тонове плодове и зеленчуци. Във всяко хранене не забравяйте да включите протеин.

5. През 50-те си години
С възрастта метаболизма намалява, поради което се препоръчва да консумираме хранителни продукти, които телата ни може да усвояват лесно. Когато сте в своите 50-те, трябва да замените прясното мляко с бадемово мляко и мюслито с такова, което не съдържа аромати и захар. Вместо това може да добавите мед. За да намалите признаците на стареене, яжте авокадо, броколи, боровинки, ядки и спанак. Яденето на ябълки може да ви помогне за понижаването на холестерола и да намали риска от развитие на диабет.

6. Когато сте на възраст над 60 години

Когато сте на този етап, не забравяйте всеки ден да включвате 5 порции зеленчуци и 2 порции плодове. Консумирайте храни, богати на желязо, като спанак, леща и боб. Соята и листните зеленчуци ще ви помогнат да останете в добра и здравословна форма. Намалете приема на сол. Пийте повече вода и избягвайте храни от веригите за бързо хранене и сладкиши.

Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
0

Мийте зъбите си, стоейки на един крак, за да укрепите костите и мускулите на краката си, съветват британски експерти, цитирани от в. "Дейли мейл". Изданието потърси съветите на водещи британски

0

Билките притежават множество свойства, които се прилагат при различни състояния. Едно биле може да има повече от едно действие. Например при суха кашлица трябва да се приемат билки

0

В момент на настинки и възпаления, имунната система е потисната и е добре да ѝ се помогне. Защитната реакция на организма може да се подсили с билки като: Ехинацеа - декоративно и лечебно

0

Дихателният апарат може да се раздразни при контакт с прах, цветен прашец, вируси, бактерии и др. Те се намират навсякъде около нас, но са най-опасни, когато качеството на въздуха не е добро

0

Съществува много голяма вероятност по празниците да настинем. Много е неприятно и трябва навреме да се вземат мерки. Билките са отлична алтернатива и чудесна първа мярка срещу кашлица, хрема

Последни новини
0

Централно място заема подхранването. При решаването на този проблем трябва да се спазват утвърдени в теорията правила: 1) Основна задача е “превръщане” на меда в пило

0

Макар да не е претенциозно към фуражите, хранете го добре Ако през зимните месеци използвате умерено първия си помощник за работа, дневната му дажба трябва да бъде: сено (ливадно) - 2-3

0

Независимо от това, на колко етажа са формира палметата, тя не трябва да надминава 3,5-4 м височина. По време на зимната резитба през третата година трябва да се формира третият етаж

0

По молба на вярна наша читателка Оригиналната рецепта от вестник "Хоби фермер" пожела да припомним нашата читателка Силвия Ценкова от София, която твърди

0

На мода тази година ще бъде синият цвят, а цветята, които предлагат чиста тази багра не са кой знае колко много. Синьото навява асоциации за небето, морето, придава авторитет, стил и класа

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:На някои от директните сортове листата също стават червени, но мноо често е от климатични промени и дефицит или излишък на елементи.
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Общи екипи на БНБ и на ДАНС ще проверяват на място съмнителни за пране на пари банкови операции, преводи или сейфове. Това предвижда съвместна инструкция на двете институции, която бе публикувана в “Държавен вестник” в петък и вече е в сила. Изискванията, които въвежда, са записани в еврорегламенти и в промените на Закона за пране на пари

Проектът ще струва около 300 млн. лева, обявяват търга до месеци Проектирането и разширението на околовръстното шосе в София от булевард “Цар Борис III” до “Люлин” ще струва около 250-300 млн. лв. Поръчката се очаква да бъде пусната в следващите месеци. Новината стана ясна в неделя, когато премиерът Бойко Борисов инспектира разширението на

Том Джонс е любимият му изпълнител и често пее негови парчета “В тази класация всяко парче може да е първо”, казва певецът Панайот Панайотов, изброявайки кои са любимите му песни. Добавя, че списъкът може да е много по-дълъг, а с изпълнения на своя любимец Том Джонс може да направи отделен списък с многобройните му хитове