Какви диети са подходящи за различните възрасти

19 януари 2020
Домашен лекaр / Полезни съвети
28359
1 2
 

Най-големият мит, на който повечето хора стават жертва, е вярата, че „перфектната диета“ съществува.

Няма двама човека еднакви – дори едноячните близнаци се различават, затова няма как един хранителен режим да е подходящ еднакво за всеки един индивид на планетата.
Въпреки това, в зависимост от възрастта, има някои хранителни продукти, които трябва да избягваме, и други, които трябва да включим в ежедневната си диета, за да останем във форма и да бъдем здрави.

1. През тийнейджърските години
На този етап тялото расте и се развива, поради което имате нужда от много хранителни вещества.
Ако сте в тази възрастова група, създайте си навик да закусвате всеки ден. Не е нужно да се отказвате от любимите си палачинки, но намалете малко количеството. Включете в диетата си храни, богати на калций, протеини и желязо.

2. През 20-те си години
Когато сте навършили 20 години, време е да замените храната от веригата за бързо хранене с нещо по-здравословно. Заменете пържените картофи със сотирани сладки картофи. Дайте шанс на черния шоколад и забравете за млечния му роднина, вместо сладолед яжте кисело мляко и консумирайте пиле на грил. Включете в диетата си храни, богати на омега-3 мазнини и фолиева киселина – зеленолистни зеленчуци, хляб, спагети и други вид паста, орехи, сьомга и семена от чиа.

3. През 30-те си години

За да подкрепите телесните промени, които се случват през това десетилетие, включете храни, които изграждат мускули и правят костите по-силни в диетата си. Богатите на протеин яйца, семена, ядки, соеви продукти, пилешки гърди и киноа са ваши приятели. Прясното мляко и киселото мляко са от съществено значение за укрепването на костите, но ако е необходимо, помислете за прием на добавки с калций и протеини.
4. През 40-те си години

За да регулирате нивото на кръвната захар и да засилите метаболизма си, на този етап не забравяйте да включите фибри в диетата си. Броколи, пълнозърнести храни и небелени картофи лесно ще ви дадат това. Джънк храната трябва да се избягва, но може да си позволявате зеленчукови бургери. Те са здравословни и богати на фибри. Други хранителни продукти, които може да консумирате, са домашно приготвени сандвичи, немазни млечни продукти и тонове плодове и зеленчуци. Във всяко хранене не забравяйте да включите протеин.

5. През 50-те си години
С възрастта метаболизма намалява, поради което се препоръчва да консумираме хранителни продукти, които телата ни може да усвояват лесно. Когато сте в своите 50-те, трябва да замените прясното мляко с бадемово мляко и мюслито с такова, което не съдържа аромати и захар. Вместо това може да добавите мед. За да намалите признаците на стареене, яжте авокадо, броколи, боровинки, ядки и спанак. Яденето на ябълки може да ви помогне за понижаването на холестерола и да намали риска от развитие на диабет.

6. Когато сте на възраст над 60 години

Когато сте на този етап, не забравяйте всеки ден да включвате 5 порции зеленчуци и 2 порции плодове. Консумирайте храни, богати на желязо, като спанак, леща и боб. Соята и листните зеленчуци ще ви помогнат да останете в добра и здравословна форма. Намалете приема на сол. Пийте повече вода и избягвайте храни от веригите за бързо хранене и сладкиши.

Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
0

Кои са външните сиптоми? Най-често при овцете ще откриете оток отдолу между двете долни челюсти. Другото място е да има оток и под гърдите. И при двата случая това е сигурен признак

0

Ако не се лекува, "тихият убиец" - високото кръвно налягане, може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да променят начина си на живот или хранене

0

Новият начин на работа от вкъщи и изкушаващата близост на хладилника налагат да си създадем строг режим на хранене и по-стриктно следене на погълнатите калории

0

Предпазва от високо кръвно, наднормено тегло, катаракта и киселини Боровинките. Те не само са предпочитан плод за десерти, закуски, напитки и украса на храни

0

Лечението на бъбречно-каменната болест не завършва с "разбиването" на камъни или успешното им отстраняване. Много е важно да се намери причината изобщо да се образуват камъни и да се вземат

Последни новини
0

В Щатите те са 21% от годишния оборот на стадо, а в Швеция - 6,6%, алармира проф. Алберт де Врис, Катедра по животновъдство, Университет на Флорида, САЩ Изследвания на Катедрата по животновъдство в

0

По принцип ако въобще не сте правили късно пръскане на дръвчетата, е по-добре да го направите, отколкото въобще да не третирате. За целта използвайте 2%-ов бордолезов разтвор

0

31 са положителните проби за Африканска чума по свинете (АЧС) при диви прасета в периода 01- 30.11.2020 г. В системата на БАБХ за контрол и изследване - Модул „Лов”

0

Резитбата е важна за аронията, както и за всеки овощен вид. В първите години обаче почти не се извършва. Оставят се всички издънки, за да се оформи храстът

0

Фонд „Земеделие“ изплати 1,1 млн. лева на 2670 стопани ДФ „Земеделие” започна в петък - 4 декември, плащанията по схемaта „Помощ за компенсиране разходите на земеделски стопани

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Регистрация за участие в томбола „АБОНАМЕНТ 2021”
Отговор:Периодът, в който ябълково дръвче започва да цъфти и да дава плод, зависи от сорта, условията на отглеждане и качеството на почвата. Средно дървото започва да цъфти на възраст 5-6 години. За голямо...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

"Рискът от заразяване с COVID-19 в зъболекарските кабинети е сведен до минимум",това заяви председателят на Българския зъболекарски съюз д-р Николай Шарков пред Нова тв. „По правило, още преди пандемията, всички повърхности там се дезинфекцираха. Ако пациентът обаче скрие информация за състоянието си от стоматолозите

Кога най-сетне ще приключи пандемията? Кога отново ще можем да се движим и живеем свободно? Известният германски вирусолог Александър Кекуле дава изненадващ отговор, в който се съдържа и една прогноза, съобщи "Дойче веле". Ограниченията, породени от коронавируса, са тежко изпитание за всички хора. Времето сякаш е спряло да тече по нормалния начин

68% от работодателите не одобряват антикризисните мерки на правителството за подпомагане на бизнеса за преодоляване на последствията от COVID-19, заяви социалният министър Деница Сачева пред бТВ. 50% от тях не са се възползвали от нито една от тези мерки. 29% са се възползвали от мярката „60/40“. 78% от бизнеса не се е възползвал от мораториума