"Свобода за кокошките" - този девиз предлагат на птицевъдите световните хранителни гиганти.

Новината, че една трета от яйцата в McDonald's са от безклетъчни системи на отглеждане на птиците говори за това, че компанията твърдо изпълнява своето обещание да премине към снабдяване с яйца само от свободни кокошки.

Гигантът в бързото хранене Макдоналдс, основан през 1940 г., купува около 2 млрд. яйца годишно - почти 2% от общото количество произвеждани яйца в САЩ.

И когато през септември 2015 г. компанията обяви намерението си да се откаже от кокошки, които се отглеждат в клетки, примера й последваха над 200 други хранително-вкусови предприятия, за да променят своята политика на снабдяване.

McDonald's избра да си сътрудничи с компания Cargill, доставяща яйца от свободни кокошки.

Това показва влиянието, което такъв голяма играч оказва както на своите доставчици, така и на промишлените методи на отглеждане на животните като цяло.

А ето и други компании, които работят в това направление.

Към 2025 г. Nestle се стреми да премине към купуване само на яйца от свободни кокошки, а към 2024-2026 г. да премине на снабдяване с птиче месо от САЩ и Европа от бавнорастящи породи бройлери.

Американската корпорация Perdue Farms, която сега произвежда 95% от птиците си без антибиотици, се гордее с този факт.

Във Великобритания почти всеки голям хранително-вкусов доставчик в страната обяви, че преминава към яйца от свободни кокошки.

McDonald's упорито работи за прозрачност на своята верига на снабдяване и разбира проблемите, с които производителите се сблъскват, казва Кристин Тупа, водещ експерт по устойчиво производство на яйца в Cargill. Това е важно, защото всички заедно буквално днес създаваме индустрията на производство на яйца от свободни кокошки.