Испански учени съставиха атлас, описващ възможната роля на определени компоненти в образуването на вирусната частица на африканската чума по свинете, експресията на гените и проникването на вируса в клетката гостоприемник.

Отчетът е публикуван в сп. Journal of Virology от изследователите от Молекулярно-биологичния център Severo Ochoa съвместно с Автономния университет на Мадрид (UAM) и с Научния съвет по научни изследвания (CSIC). В него са описани 90 протеина, образуващи вируса на АЧС.

Чрез анализ с масс-спектромия учените са открили 90 различни вида протеин, 70 от които са били вирусни, а 20 - клетъчни, които вирусната частица добавя в процеса на своето формиране и излизане от клетката гостоприемник.

Д-р Санчес-Визкайно, директор на Референтната лаборатория на Световната организация по здравеопазване на животните по африканската чума по свинете и един от най-големите експерти по това заболяване, обяснява, че това изследване е много важно за разбирането на репликацията на вируса. Това също така дава възможност да се определя нови терапевтични цели, които ще позволяват контролирането на това смъртоносно за свинете заболяване с противовирусни медикаменти или чрез разработването на ефективна ваксина.