Напрежението между руските и украинските власти по отношение на свободното преминаване на кораби през Керченския пролив, което разделя Кримския полуостров от Русия, остава.

Пристанищата на Бердянск и Мариупол остават главните губещи в тази битка. Теоретично военните и цивилните кораби на двете страни се ползват с правото на свободно преминаване, включително и в Керченския проток, но присъединяването на Крим през 2014 г. промени всичко.

Изграждането на известния мост, свързващ Русия с град Керч, също промени условията за корабоплаването, тъй като въздушната граница, ограничена до 33 метра, блокира почти 20% от украинските кораби, натоварени в Мариупол.

Пристанищните власти в Бердянск и Мариупол подчертават, че руските митници са особено усърдни при инспектирането на плавателните съдове в Азовско море, като понякога причиняват забавяне от няколко дни на товаренето.

В резултат от 2014 г. обемът на товарите, минаващи през двете украински пристанища, спадна с 40%, спадайки под 9 млн. тона.

Зърното, изпратено през Азовско море, сега представлява само 5% от общия износ на Украйна.

В същото време, от руската страна, след изграждането на моста, търговската дейност се е увеличила само от руската страна.