БЕРТРАН ГАРДЕР, управител на PROMOSALONS България пред в.“Български фермер” за парижкото изложение SIMA и за големия фотоконкурс, посветен на днешния ден на българското земеделие

- Г-н Гардер, вече повече от пет пъти журналист от нашия вестник отразява работата на SIMA, огромното аграрно изложение за техника в Париж. Множество български фермери са го посещавали. Това е известно име и познат за мнозина българи селскостопански панаир. Коментирайте това твърде значимо събитие в света на земеделието?

- Няма да преувелича, ако кажа, че това е агроизложение от световен мащаб, ориентирано към специалистите в земеделието и животновъдството. Международната среща на професионалистите в тази сфера е очаквана от хиляди земеделски производители от петте континента. То еволюира в съзвучие с развитието на световното аграрно производство. SIMA се провежда на всеки две години във Франция, в сърцето на първия европейски пазар и обикновено има над 200 000 посетители, от които 300 чуждестранни делегации. Всички те идват на изложението, за да видят най-новото в земеделието и в земеделската техника на щандовете на изложители от около 40 страни. Миналата година на SIMA 2015 свои експонати показаха 1740 изложители в 13 изложбени сектора.

Следващото издание на SIMA ще се проведе от 26 февруари до 2 март 2017 г. в Париж /Изложбен Парк Норд Вилпент, Paris Nord Villepinte/.

- Какви новости могат да се очакват на изложението?

-Във всяко едно издание на SIMA организаторите предвиждат новости в различните сектори- нововъведения в техниката, генетиката, устойчивата енергия, в международния пазар, прогнози за бъдещото развитие в сектора, в агропрофесиите, специалности, занаяти. Гостите на панаира ще бъдат свидетели на силни идеи с международно измерение и ще видят образци от машини и продукция, които са част от последните технически новости, получили одобрението на SIMA Innovation Awards- награди, признати и очаквани от селскостопанските професионалисти по целия свят. Те се присъждат от жури от специалисти и работна група от международни експерти, отворени към крайните потребители. Без съмнение, наградите ще влияят позитивно на тенденциите в бъдещето на селскостопанската техника.

- Какъв друг принос има SIMA, освен този, за който споменахте?

- Парижкото изложение, образно казано, ще бъде бизнес усилвател, благодарение на проведените срещи и дискусии между специалисти в областта на техниката и земеделски производители. То ще се структурира така, че да бъде доставчик на конкретни практически решения взети около "кръгли маси", на конференции и семинари на високо ниво, както и с посещения на ферми, една новост, инициирана още в предишното издание на изложението.

И още една подробност. SIMA също е домакин на SIMAGENA съпътстващо изложение на животни, което събира близо 300 фермери и около 400 говеда от млечни породи и кърмачки.

- Вие сте управител на PROMOSALONS- България. Бихте ли разказали нещо повече за вашата дейност, свързана със SIMA?

- Ние от PROMOSALONS- България популяризираме изложението за земеделска техника SIMA в България и в Румъния. Офисът ни се намира в Пловдив и работейки в България, вече добре познаваме възможностите на селското стопанство в България. За утвърждаване на името, марката и авторитета на изложението SIMA работим от 2005 година. Държа да подчертая, че работим не само за България, но и в Румъния. Промотирали сме SIMA през всичките години след 2005 г. и в момента се подготвяме за SIMA 2017.

- Вероятно този факт е в основата на новата идея на PROMOSALONS- България да организира голям ФОТОКОНКУРС за най-добри снимки от всекидневието на българското земеделие, посветен на SIMA 2017? Каква е неговата цел?

- Тази идея се роди спонтанно от натрупаните от нас, хората от фирмата, много най-различни и интересни впечатления от селскостопанския живот в България. Аз, както и моите колеги и приятели, сме възхитени от богатството, разнообразието и потенциала на българското земедение

Страната е живописна, пейзажите са много красиви, природата у вас е прекрасна. Поради тези няколко причини предложихме във връзка с изложението в Париж SIMA за първи път да организира такава обществена проява- фотоконкурс, посветен на българското земеделие. И ето вече работим по реализирането на тази идея. Съставихме регламент за участие, който вече е пред вас, уважаеми български земеделци и агробизнесемени. Очакваме вашето активно участие, очакваме с вашите снимки да дадем нова и богата информация за България и на френските, и на европейските фермери.

ДОПЪЛНЕНИЕ

SIMA е международно професионално изложение на селскостопанска техника и животни. SIMA приема на всеки 2 години над 1 300 изложители, 1 400 търговски марки и над 200 000 посетители. Неговата мисия е да спомогне за изграждането на един устойчив и постоянно развиващ се земеделски свят.

Затова справедливо наричат SIMA световна среща на всички заинтересовани страни в сектора на селското стопанство - производители, фермери, предприемачи, производители на плодове и зеленчуци, търговци, дистрибутори, вносители, кооператори, дейци на аграрната наука и на екологията.

Франция е една от малкото държави, която разполага с международна маркетингова верига, популяризираща френските изложения. Френските изложения разчитат на мрежа от международни офиси, чиято дейност е посветена изцяло на популяризирането им в цял свят. Promosalons е световният партньор на френските изложения. А дейността на Promosalons България е насочена към популяризирането на различни френски международни изложения. Фирмата е официален представител на определена група изложения и предоставя информация и съдействие на българските посетители и изложители.

Мждународните френски изложения, които Promosalons България популяризира покриват различни сфери на дейност: автомобилна индустрия, земеделие, селскостопанско оборудване, хранително- вкусова промишленост, лозарство и винарство, оптика, мода, текстил, строителна индустрия.