Lovita®, червеномесестата слива с форма на сърце, на 1 септември 2025 г. навлезе в шестия си маркетингов сезон при особено благоприятни пазарни условия. Позиционирана в края на пазара, Lovita се възползва от идеалния момент тази година, тъй като производството в други европейски страни беше сериозно засегнато от лошото време по време на цъфтежа през пролетта.

Растяща реколта
„За 2025 г. се очаква френската реколта да достигне 1500 тона, главно от регионите Тарн-е-Гарон и Прованс, докато Испания се очаква да произведе 450 тона", съобщава Моника Куюнджич, мениджър по комуникациите във French Fruit Lovers. Lovita ще се продава във Франция и няколко други европейски страни от септември до ноември, потвърждавайки позицията си на фаворит в края на сезона.

Идеални климатични условия за качеството на плодовете

Във Франция летните климатични условия допринесоха за получаването на много сладки плодове с добри размери, което прави тази уникална слива с наситено червена месеста част и добре балансиран вкус още по-привлекателна за небцето.

Сорт, който е лесен за отглеждане и се адаптира към променящите се климатични условия

В климат, който се променя постоянно, сортът Lovita потвърди своите агрономически предимства. „На първо място, това е интересен сорт, защото е устойчив на топлината и климатичните опасности. Освен това изисква много малко подрязване, което опростява поддръжката. Може да се бере с едно преминаване, което е истинско предимство при ранното берене. Тези качества правят Lovita издръжлива, печеливша и устойчива слива, която напълно отговаря на очакванията на производителите," казва Моника.
Люси Кашар, производител в GAEC de Sainte-Eulalie, е „много доволна, че е засадила сорта Lovita. Това е слива, която е лесна за отглеждане, издръжлива и, преди всичко, на добра цена благодарение на верига за доставки, която уважава производителите. Тя е истинска гаранция за спокойствие и качество за нашата ферма."

Рекламна кампания за насърчаване на младите хора да се хранят по-здравословно

„Освен вкусовите си качества, Lovita е и плод, богат на полезни свойства. С витамините, фибрите и антиоксидантите си, той допринася за балансираното хранене и ежедневното благосъстояние." Осъзнавайки важността на повишаването на осведомеността сред по-младото поколение, секторът стартира комуникационна кампания през 2025 г., посветена на младите потребители, за да ги насърчи да се хранят по-здравословно и да включат Lovita в ежедневния си режим. „Това е начин да покажем, че балансът и удоволствието могат да вървят ръка за ръка."

Веригата Lovita ще участва в Fruit Attraction в Мадрид от 30 септември до 2 октомври 2025 г. (щанд 6A06), за да представи новата реколта и да се срещне с международните си партньори.