Търговският директор Sofrupak Адам Сикорски съобщи, че полският производител на опаковки за ягоди и костилкови плодове е разширил капацитета на складовете си и се стреми към растеж на арабските пазари, като същевременно разработва нови технологични решения, за да отговори на променящите се изисквания на търговците на дребно и потребителите. Компанията има вече десетгодишна история.

Sofrupak е специализирана в опаковки за ягоди и костилкови плодове. Компанията произвежда няколко вида опаковки, а нейн водещ продукт е биоразградимата опаковка SoFruMiniPak от серията EcoView+. Тази опаковка има вградени капаци с голям прозорец и по-малък отстрани, и двата от целулозен филм.
Тази опаковка Sofrupak произвежда от няколко години, но тя се подобрява с всяка изминала година. Настоящият модел има нова система за затваряне на капака, което прави по-трудно случайно отваряне.

Сред клиентите на компанията са производители на ягоди, боровинки, чери домати, грозде, сливи и други плодове на пазара на ЕС, предимно от Франция, Испания и Германия.

Благодарение на силната си международна експанзия (извън полския пазар) Sofrupak е постигнала целогодишно производство, от което е много доволна. „С производствен капацитет от 250 000 единици на смяна, срок на доставка до 3 седмици и минимално количество за производство от 50 000 единици, можем да отговорим на очакванията на широк кръг от клиенти", казва търговският директор Sofrupak Адам Сикорски.

През сезон 2026 Sofrupak ще предложи на пазара първата „умна" опаковка с NFC чип. Компанията реализира този иновативен бизнес проект заедно с партньора си Agro Contracts. В момента се тества приложението на тези чипове върху опаковките на Sofrupak.

Този проект, заедно с цялата ИТ система, има за цел да улесни събирането на плодове и складовата документация за производителите на плодове, както и проследяването на продуктите от полето до рафта за супермаркетите и потребителите.

Благодарение на това иновативно решение Sofrupak ще бъде първите на пазара с такава модерна опаковка, която отговаря на очакванията на супермаркетите, прилагащи новия регламент на ЕС за цифровия паспорт на продуктите (DPP).

Тази година Sofrupak е започнала да продава в арабските страни и вижда голям потенциал там. Арабските клиенти са готови да платят добре за плодове с най-високо качество. За да се отличим с качеството на плодовете на рафта в магазина и да привлечем вниманието на клиентите, най-добрият начин е да използваме нашите екологични и цветни опаковки. Адам Сикорски прогнозира тенденция на нарастване на продажбите на този пазар през следващите години.