Vendavid разработва нов модул
След тихо лято, бизнесът бавно, но сигурно започва да се възстановява за Vendavid, производител на автомати за продажби. „Защо е по-спокойно? Трудно е да се каже, но с ваканционния период през юни и юли компаниите изглеждаха по-малко заинтересовани да инвестират в автомати за продажби. От август поръчките отново започнаха да се появяват. Въпреки че бумът от периода на коронавируса вече е зад нас, все още има интерес към автомати за директна продажба на зеленчуци, плодове, картофи и широка гама от други продукти на потребителите. Наблюдаваме растеж в сектора на пресните продукти, особено в Германия, но освен това секторът на декоративното градинарство е нов, забележителен източник на търсене", казва управляващият директор Кристоф Давид.
Германия като потенциал
Vendavid разработва здрави автомати, които позволяват на производителите да предлагат картофи, зеленчуци или плодове 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Те правят това по-специално за производители, които искат да предлагат малко по-голям капацитет. „Например, ние произвеждаме и инсталираме здрав карусел, с който можем да варираме според търсенето с 4 до 8 слоя и отделения с височина от 150 до 340 mm. Освен това има възможност да се зададе броят на отделенията на слой от 8 до 23. Това означава, че автоматите могат да съхраняват до 184 продукта", обяснява предприемачът.
Въпреки че са предназначени главно за селскостопански продукти, те се използват и за други цели, като например продажба на хлорни таблетки или пелети, благодарение на здравата си конструкция и устойчивост на атмосферни влияния. Все по-често секторът на декоративното градинарство също намира нови приложения за тях.
Vendavid е започнала с клиенти в Белгия, но оттогава разшири зоната си на продажби във Франция, Германия, Швейцария, Полша и Нидерландия, като за в бъдеще се обръща внимание и към Обединеното кралство и Австрия. „Освен това, от около година сме все по-активни в Германия. Там вече сме инсталирали доста автомати, особено за производители на картофи, и виждаме голям потенциал. Белгийският и френският пазар, които все още са нашите основни пазари, остават доста стабилни, но Германия набира скорост. Ние също сме инвестирали в нея, така че се надяваме, че това ще даде резултати. Там все още има много да се спечели."
Възможности в цветарството
Освен традиционните автомати на компанията, Кристоф разработва и нов модул: шкафче. „Това е по-малък вариант, който може лесно да се свърже със съществуващия автомат, което ви позволява да го разширите с, да речем, 10 до 20 допълнителни шкафчета. И обратно, възможно е да започнете с шкафче и по-късно да добавите автомат към него. Надяваме се да поставим първия прототип в компания до края на тази година. Вече забелязваме търсене за него. Разбира се, от френския пазар, но също и в Белгия. Интересното е, че то идва от сектор, в който преди не бяхме толкова активни: отглеждането на декоративни растения. Остава да видим колко бързо хората ще го приемат, но аз съм оптимист. Някои конкурентни компании вече ги имат във Фландрия, но тук виждаме възможности да предоставим по-качествени и здрави автомати, за да можем да се конкурираме. Директните продажби чрез автомати за продажба са очевидно много интересни за сектора на цветята."
Коментари