„Теско" (Tesco) - най-големият търговец на храни в Обединеното кралство - представя нова инициатива, която награждава клиентите с точки с карта Clubcard за покупка на пресни продукти, като целта е да се справи с намаляващото потребление на плодове и зеленчуци в цялата страна.
„Теско" обнови кампанията си „5 на ден" и стартира нов проект, чиято цел е да стимулира продажбите на плодове и зеленчуци, като се опитва да премахне пречките пред здравословното хранене на своите клиенти.
Според Fruitnet, новата кампания дава на купувачите възможност да печелят персонализирани печати за пресни плодове и зеленчуци чрез програмата за лоялност Clubcard на групата – жетони, които след това могат да бъдат превърнати в бонус точки и ваучери за пазаруване в магазина.
Кампанията се провежда във всички магазини Tesco и на обновения уебсайт, като използва геймификация, оферти и вдъхновяващи рецепти, за да насърчи около 2,5 милиона клиенти да правят по-здравословен избор на храни.
Клиентите могат да печелят допълнителни точки чрез серия от нови предизвикателства с клубни карти (Clubcard Challenges) за замразени плодове и зеленчуци, боб и бобови култури.
Освен това, от 4 до 17 август децата, които пазаруват с семействата си в магазините на „Теско", могат да вземат безплатни плодове на касата – разширение на програмата на „Теско" „По-силно начало за плодове и зеленчуци в училищата" („Stronger Starts Fruit & Veg for Schools").
„Теско" заяви, че очаква да раздаде над 3,5 млн. ябълки само за две седмици.
Спешна нужда
Решението на „Теско" да засили кампанията си за насърчаване на семействата да консумират повече плодове и зеленчуци идва в момент, в който правителствените данни показват, че по-малко от едно на десет деца и едно на пет възрастни консумират препоръчваните пет порции пресни продукти на ден.
По-рано тази година шведският търговец на дребно „Ика" (Ica) предприе подобни стъпки с пускането на кампанията „Присъединете се към плодово рестартиране" („Join the Fruit Reboot"), след като ново проучване показа подобна депресираща картина в собствената му страна.
Действията на британския търговец на дребно явно следват едногодишна консултация, проведена в общности в цяла Великобритания, и бележат началото на дългосрочна мисия да се улесни здравословното хранене за всяко домакинство.
През последните 12 месеца „Теско" заяви, че е провела регионални консултации по въпросите на здравето в партньорство с Британската асоциация по хранене, за да разбере препятствията, пред които са изправени местните общности по отношение на здравословното хранене.
Според компанията, вдъхновението, достъпността и увереността в готвенето са сред най-големите пречки, особено за семействата и младите хора.
Ашвин Прасад, главен изпълнителен директор на „Теско" за Обединеното кралство, заяви, че новата кампания „Пет на ден" има за цел да преодолее тези пречки.
„Разбираме, че за много хора има пречки, които правят здравословното хранене трудно. Искаме да помогнем на нашите клиенти да направят малки промени, които да доведат до големи ползи за здравето им и това на техните семейства", коментира той.
„Ето защо се стремим да улесним здравословния избор всеки ден, като започнем с нови оферти и подкрепа за семействата в магазините през лятото. Предлагаме на клиентите нови начини да печелят точки и ваучери Clubcard като забавен и ангажиращ начин да им помогнем да постигнат целта си „пет на ден", в допълнение към новите и съществуващите изгодни оферти за здравословни продукти от първа необходимост."
Коментари