Полската млечна камара (Polska Izba Mleka) се стреми да разшири полския износ за Китай чрез програмата "Млечни съкровища", пише agroportal.ua. Програмата е продължение на тригодишната информационна програма TradeMilk, която бе финансирана през периода 2014-2017 г. чрез средства на ЕС, насочени към популяризиране на млечните продукти в ЕС, съобщава DairyReporter .

Както беше отбелязано, Китай е най-големият световен пазар на храни и напитки, един от най-обещаващите пазари за европейски износ на млечни продукти. През 2017 г. Китай е и един от най-големите вносители на млечни продукти в света.

Китай е един от най-големите вносители на полски млечни продукти извън ЕС, основният експортен продукт е суроватката. Програмата "Млечни съкровища" насърчава популяризирането на избрани полски млечни продукти, главно ароматизирано мляко, мляко на прах, кисело мляко и сирена.

Основната цел на програмата е да се повиши информираността на китайските партньори в полските продукти, да се стимулира желанието за придобиването им чрез установяване на връзки с потенциални бизнес партньори и да се увеличи разпространението на информация за производството на млечни продукти в Полша.

Популяризирането на полските млечни продукти в Китай ще се осъществи чрез участие в изложби и други мероприятия, бизнес мисии и директни бизнес срещи, както и чрез увеличаване на предоставянето на информация за полските продукти в пресата и в Интернет.

Полската млекопреработвателна камара също така подпомага полските компании, които желаят да изнасят своите млечни продукти в Китай. Наскоро във Варшава бе обявено началото на програма за обучение на фермери-мллекопроизводители, състояща се от две части: информиране за китайските закони за безопасност на храните, както и запознаване със статута на пазара на млечни продукти в Китай.