. Като алтернатива на кравето мляко, на американските потребители се предлагат млечни продукти от грах и коноп

Според доклада на USDA, между 2000 г. и 2016 г. потреблението на мляко в САЩ е намаляло с 22%.

Основният спад е в категорията на обезмасленото мляко, докато потреблението на пълномаслено мляко се е увеличило леко, съобщава Milknews, позовавайки се на млечния репортер.

В доклада експертите посочват най-често срещаните алтернативи на кравето мляко, които потребителите в САЩ обикновено избират.

Със значително увеличена консумация могат да се похвалят зеленчуковите напитки, както и готовите продукти на базата на кафето.

Интервюираните клиенти посочват, че избират зеленчукови напитки, тъй като ги считат за по-полезни от кравето мляко.

Освен това някои купувачи отбелязват, че не пият мляко, защото не харесват вкуса му, а също и поради непоносимостта към лактозата. Редица участници в проучването заявяват, че са загрижени за съдържанието на антибиотици и хормони в млякото.

Въпреки популярността на билковите и зеленчуковите напитки, изследователите не са открили значително увеличение на броя на вегетарианците сред американските жители.

В рамките на експеримента само 15% се класифицират като принадлежащи към тази категория.

Повечето от участниците в проучването обаче отбелязват, че редовно търсят вегетариански напитки като част от нормалната си диета.

Авторите на проучването от USDA смятат, че участниците в млечната промишленост трябва да работят за създаването на иновативни продукти, за да запазят водещите пазари.

Например, експертите наричат млечни и продукти с високо съдържание на калций, омега-3, протеин или без добавена захар.

Авторите на труда съветват участниците на пазара да се съсредоточат върху разработването на готови за пиене напитки на базата на мляко. При популяризирането на такива продукти трябва да се набляга на високото качество и употребата на мляко от крави на свободна паша и на грижата за околната среда.

Специалистите подчертават в доклада и предимството на компании, като Dean Foods и Danone, които инвестираха и в изграждането на фабрики за производство на здравословни напитки.

Според USDA продажбите на категорията зеленчукови напитки и продукти в САЩ през 2016 г. възлизат на 6 млрд. долара.

Авторите препоръчват участниците на пазара да проследяват новостите в категорията на здравословните напитки, които печелят популярност: млякото от ечемик ( използват се технологии за сурово производство); мляко от лен (производителите отбелязват, че продуктът е богат на омега-3); мляко от коноп (този продукт е богат на омега-3 и антиоксиданти, отбелязват производителите); Млякото от грах (напитката съдържа много протеини и малко захар); Мляко от киноа (в напитката има много протеини, фибри, витамини, антиоксиданти и минерали).

(Източник Milknews).