Пътуващото "млечно турне", минаващо под наслов "За повече мляко - повече знания", завърши своя втори тур, посещавайки градовете Велико Търново, Търговище и Русе, информират от Националния съюз на говедовъдите в България. Най-радостното е, че лекциите се проведоха в пълни зали, а в Търговище колкото стола бяха заети в началото, толкова останаха заети и до края на лекциите.

Осигурената перфектна организация от Професионалния център за обучение и компетентност "Америка за България" към Тракийския университет, изнесените на високо професионално ниво лекции от представителите на участващите фирми - Бонмикс, Блиц Алта, и Марпекс Агро, допринасят за качеството на обучението.

Накрая фермерите бяха запознати със структурите на животновъдните организации в България, обсъждаха се настоящи проблеми и се споделяха виждания за подобряване ситуацията в сектора, съобщават от НСГБ. В Търговище имаше и малък празник, като от името на Националния съюз на говедовъдите в България и председателя Димитър Зоров изпълнителният директор на НСГБ връчи Поздравителен адрес на селекционера по говедовъдство в района Иванка Димитрова, грамота получи също и ферма Янкови за показана висока средна млечност за годината, с което се нарежда на седмо място в страната по този показател.

Всеки фермер имаше пълна свобода да изкаже своето мнение по дадените въпроси, да направи предложения и сподели опит, информира НСГБ. Че интересът е голям, показва и големият брой запитвания, които имаме за датите и мястото на предстоящите срещи. Нещо повече, фермерите от района на Перник изпратиха писмо да посетим и тяхната област, което бе прието от организаторите.

Голям интерес представляваха за фермерите новите продукти на Бонмикс, малките мандри на Блиц, новата селекция на Алта и продуктите на Марпекс.

Лекцията на представителя на Професионалния център, изнесена от Емил Митев, лично аз я слушам с интерес шест пъти и ако се спазва от фермерите това, което се изнася в нея, те няма да имат никакви проблеми не само при доенето, споделя Михаил Михайлов, изп.директор на НСГБ.

НСГБ има за задача да организира фермерите да посетят лекциите, да получат повече знания, защото именно сега, при едни добри цени на млякото, трябва да се и получават по-големи количества надоено мляко, съобщава Михаил Михайлов , изпълнителен директор на НСГБ.