62% от стоките във веригите били от BG фирми, в “Лидл” хлябът и месото са 100% български
От началото на следващата година стартираме държавна помощ за поемане на 50% от разходите за сертифициране по Global G.A.P. на производителите на плодове и зеленчуци, което ще им даде още по-добър достъп до големите търговци.
Това заяви министърът на земеделието Румен Порожанов в неделя на събитие по повод 8 г. “Лидл” в България и партньорството им с българските производители. То бе част от инициативата на министерството на земеделието “Аз подкрепям българските производители, подкрепи ги и ти”.
Според министъра тази сертификация за качество за по-малките производители понякога е проблем.
“В процес сме на сертифициране на помощи за съхранение и преработка на плодове и зеленчуци. Там имаме най-голямата диспропорция”, обясни министърът. И добави, че вероятно ще се помогне на малките производители с хладилници, където да съхраняват плодове и зеленчуци.
Подобни помощи, съчетани с инвестиции, са много по-ефективни, каза Порожанов.
Той очаква подкрепата да позволи да се работи активно с потребителските ритейл центрове. Министърът припомни, че се работи и по уточняване на параметрите по държавната помощ за малките кланици.
“62% е делът на българските продукти в големите вериги, при хлебните изделия в “Лидл” стига и до 100%”, каза още министър Порожанов.
От стъпването си у нас “Лидл България” е удвоил броя на българските доставчици, с които работи, като към момента те са 172 производителя от цялата страна.
“Да подкрепяме родното производство, за нас е основен приоритет. От 2012 г. насам броят на производителите, които изнасят продукцията си заедно с нас, е нараснал близо 5 пъти. До края на 2018 г. 37 доставчика ще реализират продукти в 23 държави. А това е доказателство, че при нас всеки качествен продукт на доказан производител има реалния шанс да излезе на външни пазари”, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на “Лидл България”.
Сред най-продаваните артикули били продуктите от български доставчици. През 2017 г. 51% от разплащанията на веригата са към родни производители.
Българската продукция заема 100% при хляба, близо 96% при прясното месо, включително риба, и малко над 50% при млечните продукти.
През 2012 г. 17 продукта са били с експортни шансове, днес те са 86. Драгийска обясни, че доставчиците от 8 нарастват на 37 към момента, експортът им е в 23 държави. За 2017 г. са изнесени стоки за 15 млн. лв.





Коментари