Основните актуализации за семействата Case-IH Magnum, Fendt 900 Vario, John Deere 6 и 8, както и линиите New Holland T5 и T8 са сред промените в тазгодишния съветник за закупуване на машина

В няколко случая модернизациите на характеристиките и спецификациите са били съвпадащи с въвеждането на двигатели, които отговарят на европейските правила за емисии Stage V. В други акцентът е върху свързаността - способността на трактора да комуникира с инвентари, други трактори и софтуер за управление на ферми чрез облачно базирани платформи.

Това със сигурност се отнася за модела ,Case Magnum, който сега се нарича “AFS Connect”

Гама със свеж стил, нова монтирана на седалката конзола за основните контроли и инфо терминали и нова електронна инфраструктура за събиране и споделяне на данни.

По отношение на моделите, гамата е редуцирана до известна степен, като 315/351 к.с. Magnum 280 е отпаднал, заедно с powershift версията Magnum 380 с мощност 417/435 к.с. Последната остава достъпна с безстепенната трансмисия CVXDrive и е единствената машина Rowtrac със задни вериги.

От своя страна, Claas е свалил гамата с мощност 75-103 к.с. Elios 200 и 250 к.с. Axion 840, но представи първата си полуверижна опция с 355 к.с. и 445 к.с. версии на Axion 900 Terra Trac. Те използват познатия дизайн на гъсенична верига, а не предпочитаната от другите триъгълна конфигурация.

Четириверижната версия на Xerion, разкрита от Claas на Agritechnica, все още не е налична навсякъде, но има нов модел на входно ниво, който при 462 к.с. има 27 к.с. повече от предшественика си.

Заедно с повече въртящ момент тракторът има по-ниска скорост на празен ход и най-новата контролна конзола, монтирана на седалката с дисплей Cebis - функции, които се отнасят и за останалите модели Xerion.

SDF е свалил компактната 65 к.с. версия Agrokid на 5D серията Keyline от модела Deutz-Fahr - заедно с еквивалентни Same модели, а също и 312 к.с. версията на серия 9, оставяйки само тези с 295 к.с. и 336 к.с.

Новият 142 к.с. 314 Vario на Fendt с функцията си Dynamic Performance осигурява до 10 к.с. допълнителна мощност, когато светлините или климатикът са включени, когато тракторът е включен в статично или PTO задвижвано оборудване или има високи изисквания относно хидравличните системи.

Съществува и трансформация на Generation 6 на 900 Vario във понижена версия на 1000 Vario, като за първи път мощността на топ модел надвишава 400 к.с.

Нова кабина и функции като безстепенен задвижващ механизъм, който може да регулира разпределението на задвижването и въртящия момент към предния и задния мост поотделно, са част от пакета.

В JCB е направена смяна на двигателя Stage V, заедно с модернизирани оси за тракторите от серията Fastrac 4000 и активно предно окачване за по-големите машини от серия 8000, като и двата дизайна получават увеличена товароносимост или носеща способност на машината.

Многобройните промени в моделите на John Deere показват, че моделите 6MC и 6RC се отказват в полза на обновената 6M серия от четири- и шестцилиндрови трактори плюс нова серия 7R, която се измества нагоре в мощностните диапазони.

По същия начин, серията 8R има нов облик и идентичност на модела, както и по-мощен модел, като e23 Powerhift трансмисията развива 443 к.с. за теглителна работа и 458 к.с., когато Intelligent Power Management се ангажира.

Предложенията са колесни 8R, двойноверижни 8RT и нови четириверижни 8RX формати. Всъщност 8RX е първият фабрично произведен четириверижен трактор на това ниво на мощност.

Заедно с тримата си братя и сестри, които започват от 341/357 к.с., те се предлагат с безстепенно задвижване AutoPowr в допълнение към e23 powershift.

За приложения с висок клирънс, тракторите Landini 5-D HC са отстъпили на серия 5 с малко повече мощност (сега от Deutz с по-лесен хардуер за контрол на емисиите). Освен това те увеличават мощността на хидравличната помпа и капацитета на свързване на повдигачите.

Massey Ferguson е свалил своя 75 к.с. модел от гамата MF 4700 и опцията Dyna-4 powershift от шестцилиндровия модел MF 7700 S.

Междувременно четирицилиндровите модели MF 6700 S преминаха в Stage V статус за емисии с увеличение на мощността при теглене, удължени сервизни интервали и подобрена свързаност

Новите безстепенни трактори McCormick X7 VT-Drive, разкрити на изложението Lamma, със 180-240 к.с., все още не са изброени. А по-големите модели X8 са спокойно адаптирани към правилата на Stage V с нов покрив на кабината и LED осветителни инсталации.

В портфолиото на New Holland за първи път са изброени версиите Dynamic Command на моделите T5 с мощност 110-140 к.с., включващи нова 24х24 трансмисия с осем стъпки за смяна на мощността.

Също така, най-новата серия T8 бележи въвеждането на много по-всеобхватна свързваща инфраструктура за събиране на данни, запазването им в досиета за управление на фермата и ефективна комуникация с приложенията.

Линията намалява с отпадане на модела с 284/320 к.с., но вече има версия на T8.435 Genesis с трансмисия с мощност 21х5 и 435 к.с. както за теглителна работа, така и за pto приложенията. Докато Auto Command получава производителността на двигателя само за pto работа.

Solis има обновена линия в списъка, където са оцелели само 50 к.с. и 75 к.с. модели. Същевременно гамата Valtra остава до голяма степен непроменена, освен с опцията за 57 км/ч максимална скорост за избрани модели от сериите N и T.

Magnum 380 с безстепенна трансмисия CVXDrive е единствената машина Rowtrac със задни вериги
Magnum 380 с безстепенна трансмисия CVXDrive е единствената машина Rowtrac със задни вериги
8RX е първият фабрично произведен четириверижен трактор на това ниво на мощност
8RX е първият фабрично произведен четириверижен трактор на това ниво на мощност
В портфолиото на New Holland за първи път са изброени версиите Dynamic Command на моделите T5 с мощност 110-140 к.с.
В портфолиото на New Holland за първи път са изброени версиите Dynamic Command на моделите T5 с мощност 110-140 к.с.
Новият 142 к.с. 314 Vario на Fendt с функцията си Dynamic Performance осигурява до 10 к.с. допълнителна мощност
Новият 142 к.с. 314 Vario на Fendt с функцията си Dynamic Performance осигурява до 10 к.с. допълнителна мощност