ОТ СЪБИТИЕТО:

На 10 септември на официална пресконференция в хотел Гранд Арена Кемпински, Банско, Екарт Щайн - маркетинг мениджър за Европа и вицепрезидент на отдел "Растителна защита" в БАСФ заяви официално, че компанията е убедена в потенциала за развитие на земеделието в Източна Европа.

И посочи, че както в последните години БАСФ е направила значителни инвестиции в изграждането на екип в България и във внедряване на ефективни растителнозащитни решения, така и това ще е посоката занапред.

Щастливи сме, че в България БАСФ се възприема като надежден партньор, подкрепящ фермерите в ефективното използване на земята за печелившо земеделие, заяви Щайн.

Според него фактите сочат, че през последните 5 г. растителнозащитният пазар в България почти се е удвоил.

За същия период продажбите на БАСФ са нараснали близо 5 пъти, заяви Ваня Горчева, мениджър за страната. Тя е горда с пробива на Клиърфийлд /Clearfield/ технологията за производство на слънчоглед, която покрива от 700 хил. дка през 2008 г., 3,5 млн. дка през 2012 г., при очаквания за 2013 г. за 4 млн. дка, което е половината от слънчогледа на България.

Ваня Горчева не може да не се гордее и с успеха при житните култури, където третираните с фунгициди площи са нараснали с 10%, а като стойност с 20 на сто, защото цифрите издават тенденция за ползването на все по-качествени фунгициди и от по-висок ценови сегмент.

По предварителни данни за 2013 г., 80% от житните у нас са третирани с фунгициди. БАСФ наистина предлага най-богатото портфолио в житни - 4 фунгицида в различните ценови сегменти - един в т.нар. basic сегмент, два в standard сегмента и един в premium сегмента, като последният бележи забележителен ръст.

КАК ИЗГЛЕЖДАТ ОБОБЩЕНИ, УСПЕХИТЕ НА ПРОДУКТИТЕ НА БАСФ ЗА БЪЛГАРСКОТО ЗЕМЕДЕЛИЕ

Препаратът Дует Ултра от basic сегмента и Танго Супер от standard вече се налагат като категоричен избор от масовото земеделско производство, прилагани с хербицид и/или за второ третиране.

Новият фунгицид Капало от standard сегмента и Алегро от линията AgCelence в premium сегмента, са категорично избрани от най-интензивните стопанства в България и от земеделци, които са убедени, че разликата в добивите често е следствие от качеството на препарата.

Намерена е вярната точка на пазара чрез успехите на фермерите в съвместната кауза на компанията, наречена "За печелившо българско земеделие".

Производителите, притежаващи стопанства от над 5 хил. дка, се очертават като основни клиенти на БАСФ. Фактът, че работят с компанията дълги години доказва качеството на продуктите и това, че са подбрани съобразно икономическата ситуация в българското земеделие.

Забележителен е успехът на препарата Капало - наложи се да сe прави 3 пъти допълнителен внос, за да се задоволи търсенето у нас.

При препарата Спектрум количествата са изчерпани само в рамките на месец.

За отбелязване са промоциите - тази на Дерби + Дует с 10% бонус в пакет е довела също до изчерпване на количествата за 30 дни.

Промопакетът РЕКОРД е пожънал голям успех сред производителите на царевица, както и промоцията на Клеранда, обобщена в девиза "Бонус пакет за един сезон напред": земеделците получават безплатни продукти за пшеница в борбата срещу широколистни плевели, самосевки от рапица и слънчоглед и срещу неприятели за стопанската 2014/2015 г. Валидни са за всички площи, които са третирани с Клеранда през 2013 г. Вече много фермери са заявили, че желаят да засеят по 400 дка Клиърфийлд /Clearfield/ рапица, за да се запознаят с технологията и да се възползват от бонуса.

Сред атрактивните промоции е продуктът Бутизан - от него за всеки закупени 100 литра, фермерите получават по 1 л от Карамба, растежен регулатор и фунгицид.

Успех жънат и специалните предложения за членовете на Клиърфийлд Юнион /Clearfield Union/ - съюзът между БАСФ и агробизнеса за печелившо земеделие. Клубът заведе в Европа за трансфер на ноу-хау фермери, за да се запознаят с "Изборът на познавачите - Танго Супер".

БАСФ пое персонална грижа за всеки един фермер, който е станал член на Clearfield Union.

Сериозна е инвестицията за постигане на конкурентни цени на продуктите, съобразени с българските условия - тя обхваща освен специални предложения, транспорт на продуктите на място, задължителен екип от професионалисти при фермерите на полето.

Не случайно само за 5 г. екипът на БАСФ България е пораснал от 11 на 30 човека. А през 2013 г. специалистите в страната, които работят пряко със земеделците са станали от трима на 15.

ДНЕШНАТА НОВИНА НА БАСФ КЪМ ВСИЧКИ НЕЙНИ ПАРТНЬОРИ Е, че Мария Неделчева е вече търговски мениджър на БАСФ за България, Върбан Върбанов е новият регионален търговски мениджър за Южна България, а Николай Николов продължава да е водещ регионален търговски мениджър на едно от най-трудните места - в столицата на земеделието - Североизточна България.