За потребителите във Франция се е състояло гласуване в интернет по инициативата «C'est qui le Patron»? (Кой е шефът?), за да се изяснят ценовите предпочтитания. Оказало се, че французите са готови да заплатят малко повече за мляко от «щастливи крави», а и самите те да помагат на фермерите, ако искат да се занимават с екоземеделие.

В Германия също вървят проекти по солидарно селско стопанство. Потребителите поемат сами отговорността за тези, които произвеждат чиста храна, но чиито бизнес може да е застрашен, поради ценовата конкуренция.

За последните десет години всеки трети фермер млекопроизводител в Германия е бил принуден да се откаже от своето производство.

Йорг Остермайер от Алгоя е един от тях.Той не е успял да удържи на финансовата конкуренция с големите производители, когато цените на млякото са паднали през 2016 година. След дълги години тежка работа за малко пари той е принуден да ликвидира своите крави.

Но сега в Германия има идеи, как да се избегнат подобни ситуации. Инициативата «Солидарност в селското стопанство» подпомага комуникацията и взаимопомощта между производители и потребители.

Ако се присъедините към това движение, ще трябва да помагате на фермера при събирането на реколтата.

А така всеки градски жител, работещ в офис ще разбере, колко време и пот са необходими, за да се произведат, макар и не много, моркови например и ще узнае истинската цена на фермерския труд.

В замяна гражданите получават достъп до органически чисти продукти, които струват доста скъпо в магазина зад ъгъла...Към това движение в Германия вече са се присъединили 130 ферми.

У нас също има сайт за солидарно земеделие, чрез който можете да се свържете с еко ферми, да помогнете и да се снабдите с чисти продукти.

Източник:Topagrar.com.