Във връзка с публикация в „Български фермер” за проблеми при кандидатстването по мярка 6.3 „Стартова помощ за развитие на малките стапанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ по ПРСР 2014-2020 г. , БАБХ смята за необходимо да информира стопаните кандидати, че 24.03.2020 г. изпълнителният директор на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) е издал заповед, с която

са одобрени образците на заявление и становище

от директора на Областна дирекции по безопасност на храните (ОДБХ) доказващо, че дейностите и/или инвестициите в дълготрайни материални и нематериални активи, включени в бизнесплана на стопанството, съответстват на конкретната му дейност и същите водят до повишаване на биосигурността в стопанството.

С цел по-бърза комуникация, единен подход към всички кандидати по мярката, както и гарантиране на по–добро администриране, документите са изпратени на ОДБХ и са публично достъпи на сайта на БАБХ.

Становищата се изготвят след документална проверка. Не се изисква задължително посещение на място. Важно уточнение е, че животновъдните обекти на бенефициентите не е нужно да са регистрирани по чл. 137 от ЗВД при кандидатстването.

На етап втори транш от плащането се изисква удостоверение за регистрация на животновъдния обект.

Стопаните, желаещи да подадат заявление за издаване на становище, могат да получат образец на място в ОДБХ, където да го попълнят, да заплатят таксата и да го подадат.

БАБХ е създала организация за подаване на заявленията и по електронен път или с пощенска услуга, като образец може да бъде изтеглен от сайта на органа (http://babh.government.bg/userfiles/files/Zpoved%20i%20obrazci%20216%20i%20217%20po%20mqrka%206.3.pdf ).

Документите се попълват от стопаните и могат да бъдат подадени сканирани по електронна поща на съответното ОДБХ или да бъдат изпратени по куриер.

Таксата за разглеждане на документите и издаване на становищата е 15 лева,

съгласно тарифа за таксите, които се събират от Българската агенция по безопасност на храните – чл.39 т.5 „За издаване на друг документ и удостоверение - 15,00“. Тя може да бъде заплатена на място, при подаване на заявлението или чрез банков превод, когато заявленията се подават по електронна поща или чрез куриер. Информация за сметката на съответното ОДБХ, по която могат да се превеждат таксите, стопаните могат да открият на сайта на БАБХ, секция „Контакти” (http://babh.government.bg/bg/Page/contacts_regions/index/contacts_regions/%D0%9E%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8%20%D0%B4%EF%BF%BD ).

Към момента в областните дирекции по безопасност на храните са

подадени и обработени 5 заявления,

а информация по мярката са

потърсили около 30 стопани.

Официалният контрол по изпълнение на ветеринарномедицинските изисквания в животновъдните обекти и мерките за биосигурност във фермите, осъществяван от БАБХ, продължава при спазване на мерките за неразпространение на COVID-19, разписани от здравните власти.