Голяма част от времето и енергията, които влагаме в почвите, е да се премахнат уврежданията от уплътняване, причинени от минаването на машините

Земеделието с контролиран трафик (CTF) е начало на пътуването за намаляване на производствените разходи и увеличаване на добивите, като същевременно се подобрява здравето на почвата и се осигурява положително въздействие върху околната среда. Голяма част от времето и енергията, които влагаме в почвите, е да се премахнат уврежданията от уплътняване, причинени от минаването на машините.

Тъй като машините стават все по-тежки и по-тежки, тези повреди се простират по-дълбоко и по-дълбоко в почвения профил. Толкова дълбоко всъщност, че щетите вече могат да бъдат нерентабилни за поправяне.

Земеделието с контролиран трафик обръща настоящите ни производствени системи наобратно, оставяйки 80-90% от полетата за постоянно без уплътняване. Целта му е да ограничи уплътняването на почвата до възможно най-малката площ на перманентните пътни ленти. Звучи просто, но тъй като нашите машини никога не са били проектирани да правят това, то се нуждае от много мисъл и добро планиране, за да се получи правилно.

Подобряване на качеството и добива

Австралийските изследвания за 20 години показват, че CTF може да подобри качеството на зърното и да увеличи добива с 2-16% (10% е общата средна стойност след годината на установяване), ако няма други ограничения на подпочвените води. Тези ползи са привлекателни, но в крайна сметка новата земеделска система трябва да носи повече печалба. Според скорошна оценка на печалбата от големи земеделски стопанства за зърно средната печалба от обработена площ над 10 000 дка е 5 долара/дка. Приблизително половината от печалбата идва от подобрено производство, а другата половина - от подобрено качество на зърното. Пестенето на гориво е относително малък компонент.

Икономическото моделиране показва удвояване на очакваните печалби на смесена стопанска ферма, по-голяма от 20 000 дка, увеличаващи се с използването на CTF.

Икономия на гориво

По-малко разходи за гориво е предимството на земеделието с контролиран трафик, което повечето производители намират веднага след като системата им заработи. Подобрената ефективност на потреблението на гориво идва от машините, работещи в компактни коловози с по-малко съпротивление при търкаляне и плъзгане на колелата в сравнение с по-меката почва.

В комбинация с икономии на торове от по-малко припокриване, това може да доведе до избягване на 200 тона парников газ за всеки тон подобрено производство на зърно. Изследвания са показали до 50% по-малко използване на гориво, когато CTF се използва върху глинести почви.

Намалено количество на тора

В стопанства с контролиран трафик торовете могат да се използват по-ефективно. Това изглежда се дължи на по-доброто здраве на почвата, което увеличава благоприятните микробиални хранителни трансформации (като минерализация на азот) и намалява вредните микробиални хранителни трансформации (като денитрификация).

По-доброто почвено здраве при CTF изглежда идва от по-пореста и лесно отводнена почва, намалявайки честотата и продължителността на преовлажняване, както и насърчаването на почвената макрофауна (червеи, мравки и термити).

По-малко капиталови разходи

Твърдите колела и меката почва осигуряват по-добро сцепление и по-малка тяга за една и съща сеитба или обработка. По този начин могат да се използват трактори с по-ниска мощност, като например такива с предно задвижване.

Верижните трактори могат да се възползват от това, тъй като те имат по-висока теглителна ефективност от колесния трактор, който може да се нуждае от двойна или тройна мощност, за да осигури една и съща тяга. Намалените капиталови разходи на трактора с по-малко конски сили ще осигурят ползи като по-ниски разходи за амортизация и по-добро приспособяване към други операции в земеделското стопанство (като пръскане или торене).

Ползи за околната среда

Екологичните ползи са трудни за изброяване, но могат да повлияят върху бюджета на стопанството. Интересно е, че всички ползи за околната среда от земеделието с контролиран трафик обикновено съответстват на икономическата полза за производителите.

Разработване на система за контролиран трафик

В крайна сметка всички следи от колелата на машините трябва да съвпадат, за да бъдат ограничени до постоянни ленти за движение. Но по-големите хедери или въздушните сеялки по-широки от 12 метра могат да направят съвпадението трудно. За да може процесът на конвертиране в земеделие с контролиран трафик да бъде управляем, се препоръчва разработването на инвестиционен план за машини, който да позволи промени в бюджета на земеделското стопанство.

CTF се нуждае от точни и повторяеми насоки, за да може всеки път да се върне към перманентните трасета. Ръководството за кинематика в реално време (RTK) на глобалната навигационна спътникова система (GNSS) осигурява това и е препоръчителната опция. Вероятно патентованото оборудване (където една марка не е съвместима с друга марка) ще намалее и това ще донесе допълнителна полза на индустрията. Като цяло, колкото по-голяма е площта за обработване, толкова по-големи са спестяванията от предотвратяване на припокриването чрез използване на електронни указания.