Как да излъжем глада и да останем стройни

20 ноември 2018
Домашен лекaр / Полезни съвети
31608
 

Пийте вода

Голямото количество вода, която поемате, със сигурност ще залъже глада и е гаранция за добро здраве. Водата извежда токсините от тялото, запълва стомаха и създава усещане за ситост. Специалистите съветват да се изпиват по осем чаши вода на ден, както и по една чаша преди всяко хранене.

Дъвчете дъвка

Дъвченето на дъвка наподобява хранене и така лесно ще заблудите организма. Освен това, дъвката укрепва мускулите на челюстта и увеличава концентрацията.

Дремнете малко

Не можете да спрете да мислите за ядене? Опитайте се да придремете малко и най-вероятно ще се събудите енергични и отпочинали. Обикновено след дрямка не чувствате глад, тъй като докато спите стомахът произвежда по-малко киселини.

Яжте малки порции

Най-добрият начин да се чувствате сити е честото хранене. Това наистина може да помогне да отслабнете. Замяната на една голяма порция с няколко леки хапвания ще засили метаболизма, а стомахът няма постоянно да подсеща за себе си. Опитайте да разпределите дневния прием на храна на 6 хранения.

Яжте повече пресни зеленчуци

Ако не можете да се отървете от чувството за глад, яжте нещо, което ще ви даде чувство на пълнота и ще ви освободи от чувството за вина. Зеленчуците, които не съдържат нишесте, могат да се консумират през деня без да натоварват стомаха. Например, ако ядете целина, тялото изгаря повече калории, отколкото съдържа зеленчука.

Намалете количеството въглехидрати

Въглехидратите стимулират производството на инсулин, предизвиквайки усещане за глад. В крайна сметка, вместо да се чувствате сити, започвате да изпитвате постоянен глад. За да можете да контролирате теглото си, намалете количеството въглехидратите.

Увеличете количеството на белтъчините

За преработката на белтъците на организма ви е нужно повече време, отколкото за усвояването на въглехидратите. Белтъчната храна ще ви помогне да се чувствате сити между храненията.

Увеличете влакнините

Фибрите бързо запълват стомаха и отнемат много време, за да се усвоят. Целулоза се намира в големи количества в овес, пшеница или ръж, в бобовите растения, сушените плодове и зеленчуци, моркови, цвекло, аспержи, целина, зеле, броколи, спанак.

Не прескачайте закуската

Голяма част от хората сутрин не изпитват глад. Ето защо те смятат, че закуската не е важна за диетата. Всъщност закуската в никакъв случай не бива да се пропуска. Чрез нея активирате метаболизма. Тя ви дава енергия за целия ден.

Яжте повече яйца

Търсите ли продукт с ниско съдържание на мазнини и високо съдържание на протеини? Продукт, който може да ви спаси от глад и да ви даде необходимата енергия? Такъв продукт съществува и това са яйцата. Ако имате проблеми с високия холестерол, избягвайте жълтъците.

Четкайте зъбите и езика често

Ментовата паста за зъби потиска вкусовите рецептори и притъпява желанието да хапнете нещо. Първо, поради богатия вкус на пастата, няма да усетите вкуса на храната. На второ място, вкусът на мента в устата, "измамва" тялото, заблуждавайки го, че току-що сте яли.

Правете упражнения

Всяко упражнение, независимо дали се разхождате, тичате или просто сутрин правите упражнения, увеличава нивото на адреналин в тялото и намалява чувството на глад. Освен това, е добър начин да си "запълвате" времето между храненията.

Избягвайте солта

Прекомерният прием на сол е вредно и може да доведе до дехидратация. Много хора често бъркат чувството на глад и чувството на жажда. Солта ви кара изпитвате жажда, докато вие погрешно мислите, че сте гладни.

Избягвайте захарта

Освен че захарта се усвоява лесно от организма и допринася за увеличаване на теглото, тя увеличава чувството за глад. Хапването на нещо сладко между храненията не засища за дълго и ви кара да ядете повече.

Избягвайте алкохола

Алкохолът са "празни" калории, които не носят никакви ползи за организма. Освен това алкохолът увеличава апетита. Факт е, че леката интоксикация ви пречи да разберете от колко храна наистина имате нужда. Вие се отпускате и вероятно консумирате повече храна, отколкото ако сте трезви.

Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
0

Много хора, които се страхуват да не навредят на фигурата си, са готови да се откажат от палачинките. Но всъщност те просто трябва да се ядат правилно.

0

Дори за здравите хора с нормално храносмилане е добре да съобразяват храненето си с потребностите според сезона. За всеки е естествено и напълно нормално, че лятото носим леки рокли,

0

През есента лекарите препоръчват да ядем повече тиква. Под всякаква форма - варена, печена, на сок. Последните изследвания са доказали, че есенният плод играе важна роля срещу развитието на

0

Д-р Емилия Бенова Трептенето и тиковете на клепачите са често срещани явления. Обикновено става дума за долната част на клепача, но понякога тиковете засягат и горнната.

0

Сто грама съдържат 79% от дневните нужди от мазнини, 34% от протеините и 7% от въглехидратите. Слънчогледовите семки са изключително полезни за здравето на човека: * Намаляват нивото на холестерола.

Последни новини
0

Това може да стане само при условие, че е подсигурена такава още от есента. Тя се зазимява в същия кошер до основното семейство или над него. А преди настъпването на пашата майката помощничка се

0

Ориентировъчни норми: . За растения, които извличат голямо количество хранителни елементи от почвата, количеството е 6-8 л на 1 кв. м пресен компост. .

0

Лозовата пърстрянка се готви за атака Дукена Жолева агрометеоролог при НИМХ През април при лозата протичат фазите набъбване на пъпките, разпукване на пъпките, развитие на първи - трети лист,

0

ДСК Агро е платформа и подход към клиентите от сектора Сайт може да се превърне във верен съветник на агробизнеса в България. Банка ДСК създаде уникална платформа,

0

Времето ще е предимно слънчево, със слаб вятър от запад-югозапад. Температурите ще се повишат и максималните ще са между 20 и 25 градуса, по Черноморието ще са по-ниски - 12-17 градуса.

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Цезалпинията е от друг свят! Носи красиви имена, като „райска птица“ или „гордостта на Барбадос“ например. Растението е изключително топлолюбиво и сухоустойчиво. А точно тук се крие тайната за...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Премиерът Бойко Борисов се срещна с главния прокурор на Турция Мехмет Акарджа, който е на посещение в София по покана на българския си колега Сотир Цацаров. Борисов и Акарджа оцениха високо изграденото сътрудничество между България и Турция в областта на сигурността, миграцията и наказателноправните въпроси.

Астрономи от Националната радиоастрономическа обсерватория на САЩ откриха пулсара PSR J0002+6216 (Zoomy), който подобно на изстреляно от оръдие гюле се движи с огромна скорост, равняваща се на 1130 км в сек., в Млечния път, съобщи Сайънс алърт. Причината за толкова бързото придвижване е свръхнова, която е изтласкала останалата след експлозията

С все по-бързото навлизане на безкасовите разплащания, в края на миналата година китайците са притежавали 7,6 милиарда банкови карти, или с близо 14% повече от предходната година. Това означава, че на човек се падат средно по пет карти, информира bulgarian.cri.cn. По данни на Китайската народна банка (КНБ), през 2018 г.