Как да излъжем глада и да останем стройни

20 ноември 2018
Домашен лекaр / Полезни съвети
0
23796
 

Пийте вода

Голямото количество вода, която поемате, със сигурност ще залъже глада и е гаранция за добро здраве. Водата извежда токсините от тялото, запълва стомаха и създава усещане за ситост. Специалистите съветват да се изпиват по осем чаши вода на ден, както и по една чаша преди всяко хранене.

Дъвчете дъвка

Дъвченето на дъвка наподобява хранене и така лесно ще заблудите организма. Освен това, дъвката укрепва мускулите на челюстта и увеличава концентрацията.

Дремнете малко

Не можете да спрете да мислите за ядене? Опитайте се да придремете малко и най-вероятно ще се събудите енергични и отпочинали. Обикновено след дрямка не чувствате глад, тъй като докато спите стомахът произвежда по-малко киселини.

Яжте малки порции

Най-добрият начин да се чувствате сити е честото хранене. Това наистина може да помогне да отслабнете. Замяната на една голяма порция с няколко леки хапвания ще засили метаболизма, а стомахът няма постоянно да подсеща за себе си. Опитайте да разпределите дневния прием на храна на 6 хранения.

Яжте повече пресни зеленчуци

Ако не можете да се отървете от чувството за глад, яжте нещо, което ще ви даде чувство на пълнота и ще ви освободи от чувството за вина. Зеленчуците, които не съдържат нишесте, могат да се консумират през деня без да натоварват стомаха. Например, ако ядете целина, тялото изгаря повече калории, отколкото съдържа зеленчука.

Намалете количеството въглехидрати

Въглехидратите стимулират производството на инсулин, предизвиквайки усещане за глад. В крайна сметка, вместо да се чувствате сити, започвате да изпитвате постоянен глад. За да можете да контролирате теглото си, намалете количеството въглехидратите.

Увеличете количеството на белтъчините

За преработката на белтъците на организма ви е нужно повече време, отколкото за усвояването на въглехидратите. Белтъчната храна ще ви помогне да се чувствате сити между храненията.

Увеличете влакнините

Фибрите бързо запълват стомаха и отнемат много време, за да се усвоят. Целулоза се намира в големи количества в овес, пшеница или ръж, в бобовите растения, сушените плодове и зеленчуци, моркови, цвекло, аспержи, целина, зеле, броколи, спанак.

Не прескачайте закуската

Голяма част от хората сутрин не изпитват глад. Ето защо те смятат, че закуската не е важна за диетата. Всъщност закуската в никакъв случай не бива да се пропуска. Чрез нея активирате метаболизма. Тя ви дава енергия за целия ден.

Яжте повече яйца

Търсите ли продукт с ниско съдържание на мазнини и високо съдържание на протеини? Продукт, който може да ви спаси от глад и да ви даде необходимата енергия? Такъв продукт съществува и това са яйцата. Ако имате проблеми с високия холестерол, избягвайте жълтъците.

Четкайте зъбите и езика често

Ментовата паста за зъби потиска вкусовите рецептори и притъпява желанието да хапнете нещо. Първо, поради богатия вкус на пастата, няма да усетите вкуса на храната. На второ място, вкусът на мента в устата, "измамва" тялото, заблуждавайки го, че току-що сте яли.

Правете упражнения

Всяко упражнение, независимо дали се разхождате, тичате или просто сутрин правите упражнения, увеличава нивото на адреналин в тялото и намалява чувството на глад. Освен това, е добър начин да си "запълвате" времето между храненията.

Избягвайте солта

Прекомерният прием на сол е вредно и може да доведе до дехидратация. Много хора често бъркат чувството на глад и чувството на жажда. Солта ви кара изпитвате жажда, докато вие погрешно мислите, че сте гладни.

Избягвайте захарта

Освен че захарта се усвоява лесно от организма и допринася за увеличаване на теглото, тя увеличава чувството за глад. Хапването на нещо сладко между храненията не засища за дълго и ви кара да ядете повече.

Избягвайте алкохола

Алкохолът са "празни" калории, които не носят никакви ползи за организма. Освен това алкохолът увеличава апетита. Факт е, че леката интоксикация ви пречи да разберете от колко храна наистина имате нужда. Вие се отпускате и вероятно консумирате повече храна, отколкото ако сте трезви.

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
6183
0

Дори за здравите хора с нормално храносмилане е добре да съобразяват храненето си с потребностите според сезона. За всеки е естествено и напълно нормално, че лятото носим леки рокли,

16713
0

През есента лекарите препоръчват да ядем повече тиква. Под всякаква форма - варена, печена, на сок. Последните изследвания са доказали, че есенният плод играе важна роля срещу развитието на

29349
0

Д-р Емилия Бенова Трептенето и тиковете на клепачите са често срещани явления. Обикновено става дума за долната част на клепача, но понякога тиковете засягат и горнната.

8289
0

Сто грама съдържат 79% от дневните нужди от мазнини, 34% от протеините и 7% от въглехидратите. Слънчогледовите семки са изключително полезни за здравето на човека: * Намаляват нивото на холестерола.

15822
0

Ако се научите да правите разлика между емоционалния и истинския глад, никога няма да имате проблеми с теглото. Според клиничния хипнотерапевт Жаклин Хърст ако се храним само тогава,

Още от Фермер
3186
0

Призовава проектът да бъде изцяло преразгледан и преработен "Считаме, че законопроектът е нецелесъобразен и противоречи на основните пазарни принципи.

3393
0

Дружното и енергично облигтане показва, че семейството  е добре. Слабото облитане на единични пчели или суетеното на пчели пред входа или диарични петна около входа са сигнал,

5796
0

Клончетата, които са подходящи за рязане на калеми, трябва да са с по-къси междувъзлия и да са с дължина 60-90 см. Диаметърът в основата им да е около 6-12 мм.

1701
0

Регулаторната рамка на ЕС трябва да стимулира иновациите и пестицидите с нисък риск Научни експерти трябва да извършат преглед на изследванията за канцерогенността на глифозата Изискванията за данни

2538
0

Френските власти забраниха на 15 януари продажбата на форма на будещия спорове убиец на плевели Roundup.  Това стана след решение на съда, че регулаторите не са взели под внимание съображенията за

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Българският треньор Иван Колев подписа договор и започна работа в шампиона на Индонезия “Персиджа”. Тимът от столицата Джакарта ангажира бившия селекционер на младежкия ни национален отбор, след като се раздели с бразилеца Теко. “Договорът ми е за 1 г. с опция за продължаването му. Първите ми впечатления са, че в отбора има добри футболисти.

Бонове за 2 милиарда лева могат да носят доход на притежателите си, обясни изпълнителният директор на Българската фондова борса Васил Големански Финансовото министерство обяви намерението си да събуди т.нар. “спящи”" акции от масовата приватизация. Това е записано в обявената от финансовия министър Владислав Горанов за обществено обсъждане

Двамата се събират на сцената на столичен клуб в Международния ден на жената. Там Руши Видинлиев ще изпълни микс от хитовете си. Белослава ще представи сингъла “Моята музика” от предстоящия си пети студиен албум, след като вече пусна първия - “Дай ми

Отговор:Въпросът е неразбираем. По принцип на всеки етаж се оставят толкова разклонения, така че дървото да е добре просветлено. Ако разклоненията (тези, които излизат от главното стъбло) не са достатъчни, на...
youtube video
Към галерията с видеа