Ася Василева наш спец. пратеник на БАТА АГРО

Знаете ли каква е тайната на успеха на продуктите на Стив Джобс? Всичко, което е създал великият творец, е перфектно. А е такова защото Джобс никога не допуснал нито един компонент на iPhone, iPad или iPod да бъде създаден от друга компания освен Apple. От софтуера през дизайна до най-малкото болтче е проектирано и произведено в компанията.

Но всъщност този принцип на работа не е негово откритие. Гигантът в производството на техника John Deere го прилага вече повече от 180 години. В неговите машини всичко е John Deere - от двигателя през трансмисията до навигационната система. Само така производителят може да гарантира на своите клиенти перфектното качество, което са свикнали да получават от машините, които купуват и отличното обслужване от оторизирания дилър във всяка страна. Единни строги стандарти действат желязно и не могат да бъдат нарушени дори минимално.

"Най-голямото предимство на машините на John Deere е, че при тях имаме затворен цикъл на производство. Концернът избягва да работи с външни фирми. Тук няма да видите в една машина навигация от някаква фирма, трансмисия от друга, двигател от трета. В тези машини всичко е John Deere.

НАДЕЖДНОСТТА Е СИЛАТА НА JOHN DEERE

Когато клиент купи машина от нас той очаква пълното й сервизиране да става на едно място. Това са машини, и рано, или късно, винаги възниква някакъв проблем и МЕГАТРОН, като официален представител на John Deere за България, подържа от началото до края всички машини, които е продала. А това е най-важното за клиента - адекватен и бърз сервиз.

При John Deere като производител от такъв ранг няма компромис в това отношение. Мегатрон като техен партньор работи по тези изключително високи и строги стандарти. Надеждни машини и отличен сервиз ни направиха лидер на пазара", обясни ми БОЯН КОСТОВ, търговски представител за Сливен и Стара Загора на компания МЕГАТРОН по време на изложението БАТА АГРО есен.

За поредна година екипът на МЕГАТРОН посрещна своите настоящи и бъдещи клиенти на изложението. И не просто ги посрещна - на щанда бяха представени много новости. От пръв поглед впечатляваше трактор гигант с четири гумени вериги - John Deere 9620RX със забележителните 620 к.с. за върхова теглителна мощ.

Показан бе и най-новият комбайн от серия Т, който е с най-голямата почистваща площ в своя клас - 6,3 кв. м.

Новости имаше и при интелигентните технологии на John Deere - нова антена StarFire 6000 и нов сателитен сигнал SF3 с впечатляващите +/- 3 см точност на водене.

Топмоделът на серията John Deere 9620RX със забележителните 620 к.с. и максимална мощност 670 к.с. е предназначен за работа и с най-големите инвентари на пазара, разказа ми БОЯН КОСТОВ, търговски представител за Сливен и Стара Загора и обясни повече за впечатляващата машина:

"Досега тракторите на John Deere от този клас бяха разделени на два вида - такива с верижно изпълнение на ходовата част, с две вериги, и колесни трактори.

За нас това е нов продукт, но въпреки това смея да твърдя, че много от нещата при него са по-добри от останалите подобни модели на пазара. Това е в стила на компания John Deere - никога не бърза да представя първа даден продукт на пазара. За да се случи това инженерите, конструирали продукта, трябва да са убедени, че е достатъчно добре разработен и отговаря на

ВИСОКОТО КАЧЕСТВО, НА КОЕТО СА СВИКНАЛИ КЛИЕНТИТЕ НА JOHN DEERE

Тракторът е уникален от гледна точка на енергонаситеност и по отношение на конструкцията.

Има изключително мощен двигател, с огромен въртящ момент, който е достатъчен за най-големите инвентари. Не по-малко важна от гледна точка на производителността е трансмисията, която успява да предаде максимално ефективно тази огромна мощност към веригите на трактора. Наименованието на трансмисията е е18 - PowerShift трансмисия с 18 предни и 6 задни предавки. Функцията "мениджър на ефективността" (Efficiency Manager) автоматично управлява трансмисията и двигателя, като избира най-подходящата предавка и оборотите на двигателя, според предварително зададена от оператора скорост на движение.

Веригите са последното звено, което предава мощността във вид на теглителна сила. Задвижващата система на John Deere се справя отлично с тази задача.

От гледна точка на веригите, които осигуряват контакта на машината със земята, John Deere са заложили на напълно различен дизайн от този на останалите машини с четири вериги на други брандове.

Контактната площ на задвижващите колела с веригите е с 40 на сто по-голяма на всяка една верига спрямо конкурентните машини. По този начин натоварването върху общата контактна площ е по-малко и по-ефективно се предава мощността. Също така веригите на 9RX са с 20% по-голяма дължина, спрямо конкурентните трактори, което спомага за по-малко загряване по време на работа и по-малко износване. Сервизният интервал на спомагателните ролки на верижното задвижване е 1500 моточаса, като не са необходими ежедневни проверки на нивото на маслото в тях. Тракторът 9RX, традиционно за почти всички машини с мощност над 200 к.с. на John Deere, е снабден с множество интелигентни решения - заводски интегриран автопилот, навигационна система, телематична система за предаване на данни JDLink, които при тези скъпи и високопродуктивни машини повишават общата производителност. При скъсените агротехнически срокове много често се налага машините да работят и през тъмната част на денонощието и тогава навигационните системи са очите на оператора.

Преимуществото на четирите вериги е по-голяма контактна площ със земята, което означава по-голям процент реализиране на мощността в теглителна сила, по-малко притъпкване и по-голяма стабилност на машината. За разлика от машините с две вериги, при работа в завои няма приплъзване на веригите, т.е. има повече сцепление при завиване. Това съответно дава по-висока работна скорост при операции, където това се изисква и е възможно.

И накрая, но не на последно място, тракторите от серия 9RX разполагат с просторна кабина, осигуряваща 360 градуса видимост и ненадминат комфорт, благодарение на механичното окачване, поглъщащо вибрациите ".

За новите комбайни разговарям с РАДОМИР ЛОНЕВ, продуктов мениджър "Комбайни" в компания МЕГАТРОН.

"Комбайнът, който представихме на изложението е

НОВАТА Т СЕРИЯ НА JOHN DEERE

Тя е изцяло обновена и в момента е с най-голямата почистваща площ на пазара в този клас - 6,3 кв.м. Тази площ е постигната благодарение на алуминиевата люлка. Понеже ситата са много големи и съответно тежки, с цел да се намали теглото, се използва алуминий както при самолетостроенето, разказа РАДОМИР ЛОНЕВ.

Другото ново при тези комбайни на John Deere е че пропускливостта и скоростта в наклонената камера е увеличена от 2,8 на 3,6 м/сек. Диаметрите на отбойния битер и втория барабан, така нареченият палцов сепаратор, са увеличени съответно от 420 на 500 и от 660 мм на 800 мм. Като прибавим и увеличената със 7% площ на основния контрабарабан и увеличената площ на сепариращата решетка с 21%, постигаме най-голяма площ на активна сепарация от 4 кв. м. Това е почти 2 пъти повече от всеки един друг комбайн на пазара. Въпреки увеличената площ на активната сепарация, дължината на сламотръсите също е променена - те са с 8 см. по-дълги.

Комбайнът е интелигентен, т.нар. сonnected (свързан) комбайн. Това означава, че е с пълен автопилот, навигационна система, отдалечен достъп до дисплея, безжичен трансфер на данни, JDLink телематика и други интелигентни технологии като автоматична и интерактивна настройка, които дават съвети на оператора как да настрои оптимално машината.

Освен при Т серията, част от новостите са налице и при серия W. Тя също е с новата почистваща система с 6,3 кв.м площ, увеличен капацитет на наклонената камера и по-дълги сламотръси, но с цели 18 см.

При серия S също има нововъведения, като увеличена площ на почистващата система, хидравлично регулиране напред/назад на наклонената камера (опция), система за активно настройване спрямо терена.

Тази система позволява автоматично регулиране на оборотите на вентилатора и отвора на горното и на долното сито спрямо наклона (изкачване или спускане) и прибираната култура.

Има множество нови опции, които са валидни за всички серии, като задвижване на четирите колела със система за контрол на сцеплението (тракшън контрол), трансмисии със скорост на предвижване 40 км/ч, компресор за въздух.

Благодарение на всичко изброено досега можем спокойно да кажем, че новите ни комбайни ще са още по-производителни, а надеждността си остава запазена марка на John Deere".

МИХАИЛ НИКОЛАЕВ, продуктов мениджър "Интелигентни технологии на John Deere" в компания МЕГАТРОН разказа за новостите в тази сфера

"Тази година имаме НОВА АНТЕНА StireFire 6000

Тя излезе на пазара само преди 2 месеца. Работи с безплатен корекционен сигнал SF1, при които даваме гаранция за точност плюс минус 15 см. - подобрение на безплатния сигнал с около 7 см. Това е напълно достатъчно за всички почвени обработки, за сеитба на слети култури и есенници. Друг плюс е и новият сигнал SF3, който отново е само със сателит и корекционен сигнал, но вече гарантира точност от плюс минус 3 см и има гарантирана повторяемост от 9 месеца. Това означава, че за целия сезон - от сеитбата до жътвата, линиите няма да се преместят. До момента това винаги е правено с някаква реперна точка на земята, която е например базова станция, изпращаща корекционен сигнал чрез клетките на мобилен оператор или базова станция - MRTK или RTK. Сега се прави само посредством сателити. Това е изключително полезно ако се работи по технология за лентова сеитба, релсово земеделие и т.н.

Антената работи по доста по-различен начин от предното поколение. Връзката с корекционните сателити, които принадлежат на John Deere, става различно. При StireFire 3000 антената следи един сателит. Когато го загуби си избира някой от другите, които са на хоризонта. Тогава може да се получи прескачане на линиите. Докато новата антена 6000 едновременно следи 3 сателита. И ако загуби някой от тях директно се прехвърля на най-добрия следващ, който вече знае къде се намира. Така няма абсолютно никакво преместване на линиите.

Важно е да кажа, че всяка машина на John Deere може да бъде оборудвана с новите антени. Двете антени StireFire 3000 и StireFire 6000 са взаимнозаменяеми".

Всяка една машина може да бъде произведена по различен начин. Може да си поставиш за цел - след 5 години тя да трябва да бъде сменена или основно ремонтирана. Така както най-често става с автомобили, носещи гръмки имена на водещи брандове, но произведени в някоя азиатска държава. При John Deere това не може да се случи. Тук качеството на изработката е такова, че машината трябва да служи на няколко поколения - дядо, баща и син.