„Контролирана и проследима верига за доставки, ясно етикетиране, връзка с територията. Лимоните, които използваме, са подбрани, получени от биологично земеделие и преработени по традиционни методи. От тях получаваме чист, студено пресован сок", съобщава Филипо Сканделари, управляващ директор на Polenghi Group, като част от своя анализ на пазара на пресни и преработени лимони.

„Ние отидохме още по-далеч с „Polenghi Spinagallo", създавайки иновативен проект, който представлява истинската еволюция на бутилирания биологичен сок. Уникалността се състои в това, че ние самите сме неразделна част от всеки етап на веригата за доставки, като по този начин гарантираме продукт с отлично качество, от дървото до масата."
„Този продукт е флагманът на нашето производство, първото сертифицирано споразумение за верига на доставки, получено чрез преработка на биологични лимони, събрани на ръка в имението Спинагало на Фратели Мазари, разположено в Сиракуза, Сицилия, т.е. люлката на Сиракуза Феминело. Тук има обширни лимонови насаждения, простиращи се от морето до вътрешността на страната, където идеалният климат произвежда особено ароматни лимони."

На пазара от 1976 г., Polenghi е световен лидер в производството на италиански лимонов сок, с над 540 милиона преработени лимона годишно и износ в над 90 страни. През 2024 г. компанията приключи годината с оборот от 100 милиона евро, отбелязвайки ръст от над 30% в сравнение с 2019 г. През 2025 г. Polenghi финализира важна стратегическа сделка с придобиването на Nielsen Citrus Products Company, калифорнийска компания, специализирана в производството на лимонов сок. Операцията има за цел да подкрепи по-нататъшното проникване на американския пазар, с производство на място, за да се гарантира устойчив и висококачествен продукт, като се използват и лимони от италианската верига за доставки.
„Нашият флагмански продукт е лимонов сок, получен в повечето случаи от надеждни производители, с които сме изградили силни взаимоотношения през годините", подчертава Филипо Сканделари.
Polenghi е водещ производител и износител на бутилиран лимонов сок, 70% от който се получава от лимони, отгледани в Италия.
„Сегментът на биологичните продукти представлява бизнес областта, в която възнамеряваме да инвестираме и да се разрастваме най-много, въпреки че сокът, получен от стандартни лимони, също е натурален, тъй като не съдържа остатъци."
Фокусът върху натуралността и качеството на суровината се признава и цени от потребителите и следователно представлява важен фактор за продажбите.
„През последните години всъщност наблюдаваме стабилен ръст в продажбите на нашите продукти с чист етикет, т.е. 100% натурални и без консерванти. Гордеем се, че подписахме споразумение за верига на доставки с Campisi Group, което гарантира качествен продукт, отгледан във фонда Spinagallo.
Плодовете се транспортират до завода, където сокът се бутилира с лека пастьоризация, за да се запазят органолептичните свойства. Сокът се пресова от сицилианската компания Simone Gatto, като се използва традиционният метод „birillatura", който, въпреки по-ниския добив, възпроизвежда домашна сокоизтисквачка за цитрусови плодове.
Polenghi Spinagallo е най-добрият биологичен лимонов сок в асортимента на марката Polenghi и се опакова в емблематичната стъклена бутилка „Caraffina", пусната на пазара преди петдесет години и сега превърнала се в икона.
От гледна точка на иновациите, Acti Lemon представлява истинско бижу, органична смес от лимон и джинджифил, опакована в единична доза за сутрешен детокс ефект. Този екологично съобразен продукт използва рециклируема пластмаса и хартия за опаковката. Компанията продължава с иновациите, представяйки продуктите си в различни пазарни категории, от отдели за закуска до продукти за здраве и плодове, и зеленчуци.
„Търсенето на биологични лимони леко нараства, въпреки че през последните три години имахме някои спадове, дължащи се и на недалечновидни ценови политики, които понякога са много агресивни. Смятам, че за да се развие този пазарен сегмент, трябва да се въведат политики за добавена стойност, както е направено за други ценни категории продукти, като например оцетът. Биологичните продукти не могат да се сравняват с традиционните, защото производството им е свързано с високи разходи по веригата на доставки, по-сложни практики на отглеждане, по-ниски добиви и по-високи разходи за труд, които включват сертифициране и специфична бюрокрация. Цената не може да определя избора на сертифициран и гарантирано здравословен продукт, какъвто е нашият Spinagallo."
„По отношение на придобиването на Nielsen Citrus Products Company, Съединените щати определено представляват един от най-важните пазари за пакетиран лимонов сок за групата. Вниманието към качеството и въздействието на производството върху околната среда винаги е било в нашето ДНК. С това придобиване целим да предложим на американските потребители най-пресните сокове чрез производство на място. Стратегическото местоположение на завода Nielsen, разположен южно от Лос Анджелис и в близост до лимонови насаждения, ще ни позволи да повишим още повече нашите строги стандарти за качество. Разширяването на групата има за цел да засили още повече интернационализацията на компанията, която вече има операции в чужбина във Франция, Белгия, Великобритания и Канада."
Коментари