Тази година Elite Foods отново предлага домати „Червено яйце" (Red Egg) в своя асортимент. Този мини домат на клонка, предлаган на пазара чрез ексклузивно партньорство с The Greenery, беше добавен към портфолиото на белгийския износител миналата година, но бизнес мениджърът Тунчер Акарка вече наблюдава нарастващо търсене на новия домат.

Той обяснява, че предлагането на доматите „Червено яйце" е в отговор на търсенето на пазара. „Има силен фокус върху иновациите и обновяването в гамата, така че когато се появи възможност да започнем да работим с този прекрасен сорт, решихме да не я пропускаме. „Червено яйце" се оказа идеално допълнение. Това е твърд, хрупкав и особено сладък домат с отличителен вкус, подобен на домата "Aromia", който наскоро беше пуснат на пазара в Белгия."
„Продуктът е много популярен сред клиентите и в момента се отглежда изключително в Нидерландия. Миналата година започнахме в малък мащаб, но тази година вече работим с договори с нашите клиенти. Това включва около четири палета седмично, но редовно получаваме заявки за допълнителни доставки. В момента изглежда, че търсенето е по-голямо от предлагането, което винаги е добър знак."

Пазарът на домати в подем

Това се случва в момент, когато пазарът на домати бавно, но стабилно се възстановява. „Напоследък пазарът е доста нестабилен. През юни цените бяха много ниски поради свръхпроизводство и търсене, което не можеше да поддържа темпото. Сега пазарът отново се стабилизира. Обемът започва леко да намалява, а търсенето се възстановява след празниците, особено от Обединеното кралство. „Червено яйце" също се възползва от този подем, така че очакваме добри седмици напред."

По този начин Elite Foods се стреми да остане възможно най-активна в търсенето на нови, ценни допълнения към своя асортимент. „Като компания, ние винаги се опитваме да се възползваме от новите продукти и пазарни тенденции, които отговарят на нуждите на клиентите. Това е начин да се отличим и се оценява. По този начин винаги можем да съветваме клиентите за новостите в нашата мрежа. Това е и добавената стойност, която можем да създадем с нашия млад и амбициозен екип. Атмосферата е положителна и наскоро проведохме ден за сплотяване на екипа, който за пореден път показа колко добре работим заедно. Затова гледаме към бъдещето с голяма увереност. Постигаме ръст от 10 до 15 процента всяка година и искаме да продължим по този път и в следващите години", заключава Тунчер.