Насърчаване на местното селскостопанско производство чрез силна, креативна и разпознаваема идентичност – това е целта на Rocket Melon, новата марка дини, лансирана от Op Altamura, кооператив със седалище в Пиана дел Селе в Кампания, Южна Италия. FreshPlaza разговаря за това с Фабио Алтамира, вицепрезидент на организацията на производителите.

„Идеята произтича от необходимостта да се даде по-голяма известност и идентичност на продуктите на нашите членове. През последните години вече експериментирахме с някои производства на трети страни с отлични резултати както по отношение на качеството, така и по отношение на обемите. Това ни подтикна да направим крачка напред, като създадохме марка, способна да предаде добавената стойност на нашите дини".

Избраното име, Rocket Melon, не е случайно. „Дините-ракети навяват асоциации със скорост, енергия, космически и модерни образи. Това е начин да се каже, че това е необичаен продукт. Но има и игра на думи: на английски „rocket" е често срещан превод на италианската дума „rucola", която е един от нашите флагмански продукти. Искахме да запазим тази връзка, като допълнихме името с лозунга „вкус от друг свят", който предава идеята за експлозивен вкус и свежест", разказва Фабио.

Марката е насочена към млада, любознателна и космополитна аудитория, с свеж и привлекателен стил на комуникация. Но зад поп имиджа, селскостопанската идентичност на Op остава солидна.

„Rocket Melon представлява ценностите, които винаги са ни отличавали: качество, иновативно и устойчиво земеделие, фокусирано върху автентичността, вкуса и забавен, съвременен подход към консумацията".

Дините Rocket Melon се отглеждат в Пиана дел Селе, в провинция Салерно, като производството в момента се осъществява в оранжерии. През следващите месеци ще започне и производство на открито, включително някои култури от района на Метапонто в Базиликата. „Това е и стратегически избор за сеитбооборот: дините ни позволяват да подготвим по-добре земята за следващата зимна кампания".

От агрономическа и органолептична гледна точка Rocket Melon се фокусира върху внимателно подбрани сортове. В момента звездата е мини динята Nikas F1, ценена за своята хрупкавост, висока степен на Брикс и особено сладък вкус, както и за наличието на микросемена. „Изследването на сортовете беше решаващо – избрахме сортовете, които гарантираха най-добри резултати по отношение на добив и вкусови качества през предишните сезони".

Наред с мини продуктите, линията Rocket Melon ще включва и дини със стандартен размер, подбрани измежду най-добрите на пазара, за да отговорят на различни нужди на потребление и дистрибуция.

Маркетингът започва още през 2025 г., с структурирано присъствие както на общите пазари, така и в италианската търговска верига. Износът е централен стълб на проекта: планът за пускане на пазара включва целенасочено разпространение в Германия, Франция и Холандия, пазари, които исторически са чувствителни към качеството на италианските продукти.

Що се отнася до каналите за продажби, Rocket Melon се фокусира предимно върху големия търговски сектор, но „ние също така си сътрудничим с няколко клиенти в секторите H&R и хранителни услуги, а също така сме присъстваме и в традиционния канал, за да достигнем до широка и разнообразна публика".

А какви са очакванията? „Не сме си поставили строги цели. Важното е да гарантираме удовлетворението на нашите клиенти. Кампанията стартира добре и, ако производството го позволява, бихме могли дори да увеличим обемите с допълнителни продажби в сравнение с вече сключените договори".

Накратко, Rocket Melon е много повече от нов продукт: това е селскостопанска идея, способна да говори на езика на настоящето, без да забравя корените си. И с „неземния си вкус" е кандидат да завладее летните небца.

Rocket Melon - новата марка дини, лансирана от Op Altamura, кооператив със седалище в Пиана дел Селе в Кампания, Южна Италия
Rocket Melon - новата марка дини, лансирана от Op Altamura, кооператив със седалище в Пиана дел Селе в Кампания, Южна Италия