От цвета до есенцията – България поема на световно ароматно пътешествие, като заема ключово място на едно от най-престижните събития в света на парфюмерийните суровини – SIMPPAR 2025 в Париж. Международният салон на суровините за парфюмерията и козметиката отвори врати в изложбения център Espace Champerret и събра на 4 и 5 юни водещите компании в индустрията от цял свят. Българските производители блестят сред участниците в изложението, демонстрирайки първокласни продукти с високо качество, с които страната ни продължава да държи короната на „Родината на розата".
Българската есенция – директно от сърцето на Балканите до сърцето на Европа
На щанд E25 в зала А фирмите, членове на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика" (БНАЕМПК), представят селекция от отбрани, устойчиво произведени етерични масла и екстракти, които проправят силно влияние на страната върху пазара със суровини за парфюмерията. Сред участниците са АТМОСФАЕР, АЯЛИ ГРУП, ДЕНИТА, ЛАВЕНДЕР 1. На индивидуални щандове в палата А ще откриете и водещите български производители АЛТА ОЙЛС (щанд E21), БГ ОЙЛС (щанд A15), ГАЛЕН-Н (щанд C9), ЕНЪО БОНЧЕВ ПРОДАКШЪН (щанд C26), КАТЕКО (щанд D5).
Участието на страната ни се осъществява с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие", в рамките на усилията за насърчаване на устойчивото производство и експорта на български етерични масла.
Сред фирмите има вече няколко поколения производители на суровини, които се стремят да съчетаят семейното наследство с иновациите, като комбинират изпитани традиционни методи с устойчиво снабдяване.
„В България се придържаме максимално към източника - искаме да гарантираме проследимостта и качеството на един толкова стратегически продукт, като розата. Когато работим с естествени суровини, устойчивостта е от съществено значение", каза Гергана Андреева - изпълнителен директор на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика". По думите й устойчивостта при работата с рози включва социални и екологични проблеми – например гарантиране на доход за квалифицираните работници през цялата година, предаване на умения на местен екип и споделяне на добри земеделски практики с него, но и целенасочена работа за ограничаване на употребата на пестициди или замяна на пластмасовите чували с ютени.
Иновациите са в методите на обработка, но не и в дестилацията и екстракцията с разтворител, които са ни донесли световна слава и остават традиционни, допълни още Гергана Андреева. Според нея успехът на родното производство се дължи не само на представянето на най-доброто от българската ароматна палитра на международните пазари, но и доказването в ежедневната работа, че традицията и иновациите могат да вървят ръка за ръка. Компаниите съчетават поколения опит с устойчиви практики – от рециклиране с възстановяване на хидролат, внедряване на иновативни процеси като обезцветяване и пречистване от метил евгенол, до производство на фенeтилов алкохол и други странични продукти, като абсолют, получен от дестилирани розови листенца.
„ Няма да се уморя да го повтарям - България е синоним на първокласно качество! Всяка една от нашите фирми е посланик на страната ни и носи с гордост репутацията ѝ по света. Подкрепата за тяхното участие в SIMPPAR е изключително важна, защото това е сцената, на която се раждат световните тенденции в индустрията", подчерта Гергана Андреева, изпълнителен директор на БНАЕМПК.
Редом с глобалните гиганти
На SIMPPAR България е редом до международни лидери в индустрията, като BASF, GIVAUDAN, MANE, ROBERTET, Symrise и други. Общо 128 изложителя от 24 страни участват в тазгодишното издание на SIMPPAR в Париж, символ на дух, традиция и престиж.
SIMPPAR се провежда под егидата на Френското дружество на парфюмеристите (SFP), което организира за 34-и път Международния конкурс за млади парфюмеристи – платформа за следващото поколение таланти. БНАЕМПК се нарежда до авторитети като Британската асоциация на парфюмеристите (BSP) и Американското дружество на парфюмеристите (ASP).


Коментари