От основаването си през 1991 г. Naturalvi - малка семейна фирма, базирана в сърцето на Елзас - се развива все по-успешно. Растежът й се дължи на способността й да предвиди нарастващото търсене на решения за опаковане без пластмаса от страна на професионалистите в областта на плодовете и зеленчуците. Въпреки че темпото във Франция беше временно нарушено от годините на Ковид, регулаторните забавяния и последователните актуализации на законовия декрет AGEC, интересът към устойчивите опаковки продължава да се засилва както на национално, така и на международно ниво.

Международен обхват

Въпреки че е френска компания, а Франция е едва третият по големина пазар на Naturalvi по отношение на обема на продажбите. „През 2017 г. имахме 17 служители, а днес сме 43", казва Пиер Дел Вале, мениджър продажби за Франция и износ. „Този растеж, заедно с големи инвестиции като придобиването на втора производствена площадка с площ 5750 кв. м, ни позволи да отворим нови пазари, като същевременно поддържаме отлични срокове за изпълнение на поръчките. Увеличавайки производствения си капацитет, успяхме да отговорим на нарастващото търсене от страна на нови клиенти, включително някои от тях, които са толкова далече, колкото Южна Америка и Океания. Междувременно други западноевропейски пазари се разширяват бързо. Испания, например, предприе значителни стъпки за ограничаване на употребата на пластмаса. С правителствено постановление сега се налага висок данък върху пластмасовите тави, продавани от дистрибуторите, което създава ясен финансов стимул за преминаване към тарелки от първична крафт хартия".

Но законодателството не е единствената движеща сила. „Наблюдаваме и промяна в начина на мислене", продължава Дел Вале. „Много клиенти, които все още не са законово задължени да преминат от пластмасови към крафт хартиени тави, правят промяната проактивно, очаквайки бъдещето без пластмаса. Подобно далновидно поведение е по-често срещано в съседните страни, отколкото във Франция, особено на пазарите, които отбелязват силен растеж през последните години".

Тарелки, произведени със 100% елзаски опит, продавани на правилната цена

За да отговори на това нарастващо търсене едновременно с бързина и почтеност, Naturalvi продължава да се придържа към стратегията си да доставя висококачествени продукти, които са 100% произведени във Франция, и то на правилната цена. „Дори бих казал, че една от най-големите ни силни страни е предлагането на тави, произведени изцяло в Елзас", казва Дел Вале.

„Нашите производствени линии са напълно интегрирани, което, доколкото ми е известно, е уникално в тази област. Това ни позволява да контролираме целия производствен процес - и качеството - от началото до края. Няма по-добра гаранция, когато става въпрос за проследимост. Това също така означава, че можем да реагираме бързо на нуждите на клиентите. Ако клиентът иска нова форма, не е необходимо да я доставяме от Азия - ние сами я проектираме и произвеждаме. Това спестява време, осигурява контрол на качеството и, разбира се, намалява въглеродния ни отпечатък. Базирането ни в Елзас, в сърцето на Европа, ни дава допълнително логистично предимство: близо сме до пристанището на Антверпен, Германия и региона на Бенелюкс, като същевременно сме в обсега на Южна Европа. Това има все по-голямо значение за нашите клиенти, които искат точни данни за въглеродния отпечатък на нашите тави, както и бърза и гъвкава доставка".

Многобройните предимства на тарелките от първична крафт хартия

Нарастващото предпочитание към тавите от крафт хартия пред пластмасата или целулозата не е продиктувано само от съображения за устойчивост.

„Крафтът е много по-привлекателен материал на биологична основа от целулозата, която изисква много енергоемък производствен процес. Освен това нашите тави са по-дълбоки, което задържа по-добре плодовете на място, намалявайки натъртванията и отпадъците. Освен това крафт хартията е пореста - тя диша и абсорбира влагата от охлаждането, за разлика от пластмасата, която задържа вода и в крайна сметка уврежда плодовете. В резултат на това нашите тави спомагат за удължаване на срока на годност на продуктите. От маркетингова гледна точка те предлагат по-престижен външен вид от пластмасата или целулозата, като същевременно остават конкурентни по отношение на разходите. Изчистеният им дизайн - с едноцветен или персонализиран печат в до три цвята - повишава визуалната привлекателност на дисплеите в супермаркетите".

„Има и логистични предимства", добавя Дел Вале. „Нашите тави опростяват управлението на отпадъците по време на сортирането, тъй като дървените или картонените каси и крафт тавите могат да се изхвърлят заедно, наведнъж".

За да засили още повече ангажимента си към околната среда, Naturalvi наскоро получи сертификат PEFC. Това гарантира, че суровините, използвани в нейните тави, произхождат от устойчиво управлявани гори и отговорни източници. За потребителите това означава, че всяка покупка подкрепя устойчивото горско стопанство и отговорното използване на ресурсите.