През първото тримесечие на тази година турският сектор на сушените плодове и продукти е изнесъл 118 738 тона продукти за 124 държави и свободни зони.

Генерирайки 497 639 000 долара приходи от износ, представителите на сектора са увеличили приходите си с 29,9% в сравнение със същия период на миналата година, през който е осъществен износ на стойност 383 124 000 долара, информира Bazaar Times.

Гроздето без семки води по приходи

Най-големи приходи от 133 284 000 долара секторът е получил от стафиди без семки, следвани от сушени кайсии за 114 450 000 долара и сушени смокини за 86 420 000 долара.

Производителите на шамфъстък от Газиантеп, които през същия период на миналата година са реализирали продажби на стойност 24 251 000 USD, тази година са увеличили приходите си от продажби до 74 054 000 USD.

Европа остава най-големият пазар на сектора

Европейските страни са групата страни, за които секторът изнася най-много - 192 378 000 щатски долара.

Производителите на сушени плодове са реализирали най-големите си продажби в размер на 61 596 000 щатски долара в Германия. Германия е следвана от САЩ с 48 402 000 долара, Обединеното кралство с 45 661 000 долара и Франция с 30 484 000 долара.