Машината се захранва от дизелов двигател с мощност 400 к.с.

Horsch, германският производител на оборудване за обработка на почвата, засяване и защита на културите, потвърди, че работи върху пълномащабно автономно превозно средство, което ще бъде подложено на полеви изпитания тази година.

Машината без шофьор бе видяна за кратко във видеоклип в социалните мрежи. Филип Хорш, съсобственик на компанията сподели, че тя се захранва от дизелов двигател с мощност 400 к.с.

Няма кормилна предна ос

Прототипът работи на агрегати Claas Terra-Trac с гумени вериги, които се използват при полуверижните трактори Axion 900, но в този случай без кормилна предна ос. Това повдига въпроса как се управлява, когато колесната количка за семена е твърдо закрепена с болтове към задната част на шасито, както на видеото.

Въпреки това, в международна заявка за патент за по-голяма машина, Horsch казва, че „веригите могат да бъдат монтирани или подредени върху конструкцията на рамката, за да се въртят около изправена ос например и по този начин да бъдат управляеми“.

Дизайнът на шасито изглежда по подобен принцип на този на самоходните пръскачки Agrifac и Amazone и с потенциал за многорежимно управление.

Няма шофьорска кабина

Тъй като и при двата типа превозни средства двигателят е монтиран ниско пред предната ос, липсата на кабина на водача, която да пречи, означава, че има достатъчно място за носене на сменяеми работни модули.

Патентите показват чертежи за засаждане, засяване, пръскане на култури и ремаркета - всичко това подчертава мащаба на предложените превозни средства.

Horsch отхвърля използването на рояк от малки роботи

Описвайки предисторията на новата разработка, Horsch отхвърля използването на рояк малки роботи като непрактично по отношение на логистиката на доставките - презареждане на бункери за семена или резервоари за течност. И скъпо от гледна точка на сложността на поддръжката.

Също така е от ключово значение за решенията за теглене, като автономно управляван трактор, който тегли конвенционално полево оборудване. Тъй като те не оказват положително въздействие върху разходите за закупуване и биха изисквали сложни системи за наблюдение, насочване и контрол на силовия агрегат и машината.
Вместо това, Хорш казва, че целта на настоящото изобретение е по този начин да се създаде автономно превозно средство за селскостопански превози, с което ефективността да не се намалява, да не е нужно допълнително теглещо превозно средство за оборудването и освен това нито един оператор не е абсолютно или постоянно необходим по време на полеви работи.