С какво да заменим месото

11 ноември 2020
Кулинария
33687
1 2 3 4 5 6
 

Всеки има свои причини да не яде месо. Някои се страхуват от развитие на рак и сърдечни заболявания, други са решили да спестят от бюджета или просто да отслабнат, а трети решават да се опитат да спазват църковните конони и да постят.

Във всеки случай ще трябва да намерите заместител на месото, така че организмът ви да не изпитва дефицит на протеини и витамини. Има няколко достъпни и полезни продукта, които могат да заместят месото.


Яйца

Яйцата са чудесен заместител на месните продукти. Всички полезни хранителни вещества, които се съдържат в тях, се усвояват напълно от организма. Яйцата съдържат лесно смилаем протеин, както и ценни минерали и витамини (Омега-3, фолиева киселина, витамини А, К, Е, В12, лецитин, биотин). Употребата както на белтъка, така и на жълтъците е полезна за организма, въпреки факта, че последният съдържа холестерол.

Включването на яйца в дневното меню помага за нормализиране на теглото, укрепване на костите, а заради високото съдържание на аминокиселини предотвратява развитието на рак.

Ползите от суровите яйца са много по-големи отколкото при варените. Съществува обаче сериозен риск от инфекция с патогенни бактерии при консумация на сурови яйца. Най-добрият вариант е да се използват рохко сварени яйца.

Млечни продукти

Добавяйки във всекидневното си меню млечно-кисели продукти, вие лесно ще си набавите необходимите ви белтъчни вещества и ще осигурите на организма калций и фосфор. Изварата, заквасената сметана, киселото мляко и айрянът (кефирът) са продукти, които се усвояват много по-добре отколкото прясното мляко, тъй като съдържат лакто- и бифидобактерии.

Сто грама нискомаслена извара съдържа 18 г белтъчини, което съответства на количеството белтъци в 100 г телешко месо. В същото време калориите, които се съдържат в месото са почти два пъти повече. Също така, от млечно-киселите продукти организмът се снабдява с витамини от групите В, Е, D, А и аминокиселини. Сиренето (пармезан, чедър, моцарела и др.) също се отличават с високо съдържание на белтъци.

Риба

Рибата може да се превърне в основен заместител на месото в менюто по време на пости или диета, тъй като тя и морските дарове съдържат голямо количество лесно смилаеми протеини. Също така месото на рибата е богато на желязо, витамин В-12, D, Е и Омега-3. Особено полезни да се включат в диетата са такива риби като херинга, сьомга, скумрия, пъстърва.

Редовната консумация на риба и морски дарове намалява риска от развитие на заболявания на сърдечно-съдовата система, помага за превъзмогване на възпалителните процеси в организма и подобрява зрението. Ако включвате рибата постоянно в дневното си меню, скоро ще забележите осезаемо подобряване на състоянието на кожата, косата и ноктите.

Бобови

Голямо количество растителен протеин се съдържа в бобовите растения. Можете да замените месото с боб, леща, грах, царевица, нахут. Протеинът от тези продукти се усвоява от организма с 80- 90%. Също така бобовите растения съдържат минерали, витамини от групите А, В, С, фибри, аминокиселини и други ценни вещества. Бобовите растения насищат тялото с бавни въглехидрати, като по този начин осигуряват усещане за ситост за дълго време.

Фасул, грах, леща и други култури могат да се използват за приготвяне на всякакъв вид храна (супи, гарнитури, салати, сосове, котлети и др.).

Гъби

Друг достъпен заместител на месото са гъбите. Те са богати на белтъчини, но в същото време са нискокалорични храни, не съдържат нишесте и холестерол и следователно са чудесни за тези, които искат да отслабнат. Гъбите са източник на антиоксиданти, селен, цинк, витамини от група В и витамин D. Редовната консумация на гъби намалява риска от развитие на рак, подобрява функционирането на сърдечно-съдовата и нервната система, а също така има благоприятен ефект върху състоянието на косата, кожата, костите и зъбите.

Елда

Сравнена с другите зърнени култури елдата съдържа най-много белтъчини (около 12%). Също така тя е богата на витамини и минерали: витамини от група В, Е, РР, рибофлавин, флавоноиди, желязо, фосфор, цинк, калий и други минерали. Съдържа около 60% сложни въглехидрати, които осигуряват дълготрайна ситост.

Редовното използване на елда помага за укрепване на кръвоносните съдове, нормализира нивата на хемоглобина и подобрява функционирането на храносмилателната, нервната и ендокринната системи.

Още от Кулинария
0

Лесни и вкусни рецепти Картофи с лук на тиган са любимо мезе при събирания с приятели и за семейни обеди. Картофите могат да бъдат предварително сварени или направо да се изпържат в гореща мазнина

0

Приготвянето ще ви отнеме до 30 минути Отминаха коледните и новогодишните празници и дори и най-ентусиазираните домакини трябва да се върнат към служебните си задължания и ангажименти

0

С тях ще повишите имунитета си През зимата, заради занижения имунитет, често настиваме и боледуваме. Тайната на укрепващите организма ястия е да се използват сезонни плодове и зеленчуци с вкусни и

0

За този много бърз десерт са ви необходими 200 г краве масло, 1,5 ч ч захар, 3 супени лъжици какао, 6-8 супени лъжици червено вино, 5 яйца, една ванилия, един бакпулвер, чаша и половина брашно

0

Всички си пожелаваме 2021-а да е по-добра, по-спокойна и по- успешна. И най-вече да сме здрави. Празниците обаче продължават. В народния календар януари е изпълнен с именни дни и други поводи за

Последни новини
0

Ива Тончева Белтъчините или протеините са макронутриент както въглехидратите и мазнините. Това е важно хранително вещество за организма, съставено от аминокиселини

0

Поради продължителното време с ниски сутрешни температури, за 19 януари, вторник, Националният институт по метеорология и хидрология /НИМХ/ издаде предупреждение от първа степен - жълт код

0

ДФ „Земеделие” увеличава с близо 900 хил. лв. (899 800 лв.) бюджета по подмярка COVID 3, съобщиха от фонда. Със Заповед №03-РД/3575#1 от 15 януари 2021 г

0

ДФ „Земеделие“ преведе втория транш, в размер на 14,3 млн. лв. (14 331 452 лв.) на 4101 животновъди, заявили Схемата за преходна национална помощ за говеда

0

В близките месеци не се очаква сериозно намаление на цените. * Слънчогледът е най-рязко поскъпналата стока през 2020 г. Маслодайният слънчоглед е стоката с най-голям ръст на световните борсови цени и

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Регистрация за участие в томбола „АБОНАМЕНТ 2021”
Отговор:Потърсете мнение от специалистите от Института по овощарство в Пловдив. Само по снимка и описание обаче, те едва ли могат да дадат точен отговор. Определянето на сорт става въз основа на много...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

През 2021 година отново ще има много супер автомобили, които ще се предлагат на цени над 1 милион евро. Те се водят серийни, защото се произвеждат в повече от един екзепляр, но всичкте возила са в лимитиран тираж. И той обикновено или се изчерпва бързо, или вече е напълно капариран преди даден модел да излезе в производство

570 са новодиагностицираните с коронавирусна инфекция лица през изминалите 24 часа при направени общо теста 7964, от които 3001 са PCR, а са 4963 с бърз антигенен тест. Това показват данните в Националната информационна система. Това означава, че 7,15% от пробите са положителни. Така общият брой на потвърдените случаи става 212 383

Турците и африканците са “предопределени да бъдат партньори”, казва Реджеп Ердоган Етиопска двойка се бори за дистанционното управление, сменяйки каналите между резултатите от изборите в САЩ по Си Ен Ен, военни репортажи по местната новинарска телевизия и турската сапунка Adi Mutluluk (“Името на щастието”)