Какво да ядем за добър имунитет

19 март 2020
Домашен лекaр
35478
 

Лошото хранене, недостигът на витамини и увеличаващите се нива на стрес увреждат здравето, като отслабват имунната система. Променливото и влажно време също е предизвикателство за защитните сили на организма.

Преди да прибегнете до лекарствата и да се доверите напълно на ваксините, не забравяйте, че начинът на хранене също е в състояние да повлияе положително върху имунитета.

Продуктите, които повишават имунитета, са важно средство за предотвратяване на настинки и инфекции. Този ефект се постига благодарение на високото съдържание в тях на витамини, минерали и други полезни вещества. Полезните храни са изключително разнообразни, така че с тях менюто ви ще бъде пълноценно и балансирано, а устойчивостта на организма към инфекции ще се повиши значително.

Витамините С, А, Е, селен, цинк, желязо, йод, както и омега-3 мастните киселини и аминокиселините са отговорни за силната имунна система.

И така, кои съдържат горните вещества?

Витамин С може да се намери в цитрусовите плодове, шипка, червени боровинки, чушки, зеле, касис, киви, магданоз и копър.

От цитрусите и горските плодове могат да се приготвят различни напитки, а зеле и чушки можете да добавяте към салатата си. Ситно нарязаните зелени подправки са вкусно допълнение към супи и основни ястия.

Витамин А се намира в маслото, жълтъците на яйцата, черния дроб, морковите и листата на киселеца, тиквата и кайсиите.

Не забравяйте да добавите масло към сутрешната закуска, яжте зелени салати и гответе по-често супи, основни ястия и десерти с тиква.

Витамин Е може да се намери във всички растителни масла, ядки, семена и пшенични трици. Включвайте често в менюто си салати, подправени с масло, и добавете ядки и семена.

Селенът се намира в гъби, морски дарове, ядки, сирене, царевичното нишесте, елда и яйца.

Цинкът може да се намери в риба и морски дарове, месо, сирене, шоколад и черен чай. Червеното месо, черният дроб, сусамът, лещата, грахът и елдата са богати на желязо, докато йодът се намира в големи количества в яйца, морски дарове, риба и житни зърнени храни.

Мастните киселини също са много важни за силната имунна система. Освен риба и морски дарове, те се намират в ядките, различни семена, брюкселско зеле и спанак. Аминокиселините се срещат в големи количества в яйцата, млечните продукти, бялото месо, бобовите растения и зърнените храни.

Още от Домашен лекaр
0

Голяма част от хората по време на карантина хапват повече от необходимото. Не са малко и хората, които искат да се хранят правилно, но не знаят какво да хапват, след като всеки ден са си вкъщи

0

Диетолозите разказаха за продукти, които преди време погрешно бяха считани за здравословни. Първото място в списъка принадлежи на диетичните газирани напитки

0

Яйцата не увеличават риска от инфаркт и инсулт, показа 30-годишно изследване, цитирано от в. "Дейли мейл". Заради съдържащият се в тях холестерол, яйцата отдавна предизвикват спорове дали

0

Недостатъчното количество зеленчуци в храната може да предизвика развитие на тревожно разстройство. Изследването е публикувано в International Journal of Environmental Research and Public Health

0

защо се образуват, как да се лекуват и кой е изложен на риск Болката, причинена от камъни в бъбреците, отдавна се смята за една от най-силните, които човек изпитва

Последни новини
0

Алма Давидова На пазара на зърно през изминалата седмица се наблюдаваха смесени сигнали. Последиците от кризата все още са трудни за оценка, особено що се отнася до търсенето

0

Когато кацнат в Англия, никой не ги пита откъде идват и къде отиват, защото там още няма въведени карантини срещу коронавируса Въпреки драстичните мерки у нас

0

Норвегия ще позволи достъпа на нейна територия на определени категории европейски работници за сектори, които страдат от критичен недостиг на работна ръка

0

До края на седмицата се очаква ново поевтиняване на бензин и дизел Върховната административна прокуратура е сезирала Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) дали да образува производство за това

0

Остра нужда изпитва земеделието "Критични работници" в ЕС да могат да достигат без проблеми до работното си място, призова ЕК. Като такива се квалифицират и хората от хранителният сектор и сезонните

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:На някои от директните сортове листата също стават червени, но мноо често е от климатични промени и дефицит или излишък на елементи.
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Един по-различен поглед към Втората световна война и включването на САЩ в нея показва новият сериал на НВО “Заговорът срещу Америка”. Историята в него започва през 1940 г., когато страната е в навечерието на президентски избори, а Хитлер е повел победния си марш в Европа. Стабилността на двукратния демократичен президент Франклин Рузвелт е

Увеличение има и при свинското, на едро стигна 9,90 лв. заради свит внос от Испания и Германия През изминалата седмица плодове и зеленчуци поскъпнаха с над 20%. Недостигът е основната причина за увеличение на цените, тъй като доставките, основно тези от Турция, са затруднени заради блокадите по границите

От днес подават документи електронно, 5 дни след одобрение получават парите Всяка фирма, която е отчела спад на приходите с 20% през март спрямо същия месец на 2019 г., ще може да кандидатства от днес за държавна помощ по схемата 60/40, с която да запази работниците си, реши в понеделник правителството. За подпомагането са предвидени 1 млрд. лв