Георги Гърневски, ръководител на проекта на Метро за директна работа с производители на плодове и зеленчуци, съобщи, че вече сериозно се води диалог  веригата да продава продукцията на българските биопроизводители и в Балканските страни.

Подготвяме се стъпка по стъпка защото бизнес намерението е сериозно и не може да се осъществи изведнъж, каза той.

Според Гърневски на 11 септември тази година, когато добре са оформили във веригата у нас предлагането на биологично отгледани зеленчуци, картофи, тиквички, пъпеши и др. /с добра опаковка и добре презентирани/ са установили, че за една седмица са продадени повече био, отколкото конвенционални продукти.

За следващата година планират много по-отрано такова представяне на българските плодове и зеленчуци, отгледани биологично.

Освен това Гърневски и Българска асоциация "Биопродукти" /БАБ/ съобщиха, че на изложението "Зелена седмица" през януари в Германия имат среща и  ще водят делови разговори с немския партньор - смятат, че продукцията на БАБ ще влезе в немските магазини на веригата.