Кои са храните, които помагат срещу висок холестерол

29 май 2019
Домашен лекaр
39438
Няма снимка
СНИМКА: pixabay
 

Високият холестерол често притеснява хората, тъй като се свързва с риск от инфаркт и инсулт. Преди да предпишат медикаменти, лекарите обикновено съветват пациентите да променят начина си на хранене. Определени храни помагат по естествен начин за понижаване на нивата на "лошия" холестерол. Сред тях са богати на фибри и полезни мазнини продукти, пише в. "Дейли стар", позовавайки се на американски специалисти.

За да се противодейства на високия холестерол, е важно хората да съблюдават какви храни консумират, напомня сайтът Харвард хелт, цитиран от БТА. 

Експертите препоръчват употребата на хранителни продукти, съдържащи разтворими фибри, които се свързват с холестеролните частици и допринасят те да бъдат изведени от тялото, вместо да запушват артериите.

Изследване показва, че приемът на приблизително 30 г разтворими фибри дневно помага за намаляване с 18 процента на нивата на липопротеина с ниска плътност или т.нар. "лош" холестерол.

Харвардските специалисти препоръчват също да се консумират храни, богати на ненаситени мазнини.

"Нездравословно е от храненето напълно да се изключват всички типове мазнини. Важно е наситените мазнини да се заменят с ненаситени. Те повишават нивата на липопротеина с висока плътност, известен като "добър" холестерол и съответно намаляват запушването на артериите", пише Харвард хелт.

От сайта препоръчват следните храни за естествено понижаване на нивата на "лошия" холестерол:

1. Овесени ядки - отличен източник на разтворими фибри, които улесняват извеждането на холестерола от тялото.

2. Ечемик и други пълнозърнести продукти - допринасят за понижаване на риска от сърдечносъдови заболявания и също са добър източник на разтворими фибри.

3. Бобови култури - друг отличен източник на прочистващи холестерола разтворими фибри.

4. Патладжан и бамя - нискокалорични зеленчуци, богати на фибри.

5. Ядки - изследвания показват, че консумацията на ядки допринася за понижаване с 5 процента на нивата на "лошия" холестерол. Експертите препоръчват да се избягват осолени и захаросани ядки.

6. Растителни масла - естествените масла съдържат ненаситени мазнини, които помагат за понижаване на холестерола.

7. Ябълки, грозде, ягоди и цитрусови плодове - включвайте тези продукти в менюто си, за да увеличите приема на разтворими фибри.

8. Соя - изследвания показват, че консумацията на 25 грама соев протеин дневно понижава с между 5 и 6 процента нивата на "лошия" холестерол.

9. Мазни риби - съдържат ненаситени мазнини, които спомагат за прочистване на холестерола.

Още от Домашен лекaр
0

Природен антиоксидант Антиоксидантите в балсамовия оцет помагат да се неутрализират свободните радикали и предпазват клетките от разрушаване, предпазват от възникване на онкологични заболявания и

0

За благотворното въздействие, което оказват ябълките за нашето здраве, сме говорили не веднъж. Благодарение на богатия набор от витамини, минерали и микроелементи, които съдържат

0

Европейската комисия и Световната здравна организация отправиха апел към потребителите на социалните мрежи и различните интернет платформи срещу разпространяването на фалшиви новини относно ефекта на

0

Болката в ставите може да бъде причинена от нараняване по време на тренировка или най-често е свързвана с артрит. Ако страдате от болки в костите или ставите, знаете от личен опит

0

Телевизията, интернет, пресата и други медии са пълни с информация за това колко вредни могат да бъдат слънчевите лъчи. Отдавна сме се научили, тръгвайки на екскурзия или на море,

Последни новини
0

Атмосферното налягане ще се понижи още и ще е по-ниско от средното за месеца. През нощта и утре над страната ще бъде предимно облачно и с превалявания от дъжд

0

Кюфтетата могат да бъдат приготвени предварително и замразени. За да направите това, поставете суровите кюфтета в плоска чиния, която предварително сте покрили с фолио и ги поставете във фризера

0

Габионите представляват стабилни конструктивни структури, изградени от метална мрежа и скални /а понякога и други/ материали. Технологията на изработка и типа на габионите могат да варират в широки

0

В 10.00 часа и 50 минути днес у нас настъпи есенното равноденствие и започnа астрономическата есен, съобщиха от Националния институт по метеорология и хидрология

0

Какво зависи от пчеларя, напомнят професионалните пчелари от pchelarstvo.com. Необходимо е: 1) Да се осигурява есенно развитие на пчелните семейства за отглеждане на много млади пчели преди

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Зърната се напукват по две основни причини - от оидиум, и от преовлажняване. Докато в първия случай става дума за заболяване, което Вие твърдите, че няма, то във втория - при преовлажняването, трябва...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Проф. Асен Николов е щастлив човек, защото професията му го кара винаги да се усмихва. В ръцете му са изплакали хиляди бебета, защото е лекар с доказан авторитет, един от най-добрите акушергинеколози у нас. Личи си и от факта, че в необхватното онлайн пространство няма нито един коментар срещу него или неговата работа

Американският конгломерат „GE Healthcare" подписа меморандум за разбирателство за стратегическо партньорство в Шанхай, с което покани пет китайски фирми да се присъединят към интелигентната им здравна платформа „Edison". Съгласно споразумението, „GE Healthcare" ще си сътрудничи с доставчици на софтуер при разработването на приложенията на

„Продължавам, има още много работа за вършене и още какво да постигна до края на годината,“ това заяви при пристигането си в България Божидар Андреев, бронзов медалист от световното по вдигане на тежести в Патая. На Аерогара София той и неговият треньор Пламен Братойчев бяха посрещнати с букети цветя, много поздравления и желаещи интервюта медии