Фирма „Деметра Мар“ от Сандански осигури 1000 килограма „Розова магия“

МЕТРО България представи по време на международното изложение METRO Unboxed традициите в българското земеделие и кулинария чрез историята на българския розов домат

Българският розов селски домат спечели хиляди почитатели по време на фестивала на METRO Group - METRO Unboxed, който се състоя през септември и октомври в Дюселдорф, Германия. Гостите на изложението успяха да изядат до последния кашон един тон български домати „Розова магия“, отгледани от от българските земеделски производители от фирма Деметра Мар. Голяма част от над 30-те хиляди посетители, преминали през щанда на МЕТРО България по време на изложението, станаха завинаги почитатели на българската земеделска продукция.

За три седмици гостите на щанда на МЕТРО България - жители и гости на Дюселдорф, бизнес партньори на МЕТРО, инвеститори, правителството на Северен Рейн Вестфалия, кулинарни експерти, блогъри и журналисти дегустираха над 1000 килограма домати. Всеобщото мнение беше, че подобно високо качество и наситен истински вкус на практика не могат да бъдат открити на пазарите в Северна Европа. „Зпитване за внос беше отправен от половин дузина държави, а конкретен интерес за сделки беше заявен от търговци от Австрия, Германия, Франция и Унгария.“, казва Георги Гърневски, ръководител проект „Плодове и зеленчуци“.

Интерактивната изложба на МЕТРО бе разположена на 2000 квадратни метра, в специално изграден за събитието павилион край брега на Рейн, на чиито 38 щанда представители на 35 държави от света на МЕТРО представиха в рамките на 3 седмици, технологични и бизнес иновации, локални и групови проекти в областта на търговията с храни. Националните специалитети и проекти бяха представени в 25 павилиона – от морските растения и храни на Япония, подправките на Индия и чая на Китай, през пивото на Чехия и сладосттите и кафето на турското гостоприемство, до испанския хамон серано, молдовското вино и българския розов домат. Логистични и бизнес решения,професионални партньорства доминираха на щандовете на Германия, Белгия и Австрия. Зехтинът бе лицето на Италия, а Франция представи успешния си модел за работа с ресторантьори и готвачи.

Дигиталните решения и иновации, както и глобалният ангажимент на МЕТРО към устойчивото развитие и защита на естествената природна среда бяха във фокуса на презентираното от METRO Group. „Нашият бизнес е бизнесът с хората – основава се на партньорство и взаимно доверие. Хората от малкия и среден бизнес трябва да могат да разчитат на нас.“, казва Олаф Кох, Главен изпълнителен директор на МЕТРО Груп. „МЕТРО има ясен фокус върху храната, бизнесът с гостоприемство и иновациите. С тази изложба ние показваме лицето на новото МЕТРО - нашият нов свят, на широката публика.“

„Виновниците“ за успеха на българското представяне, в лицето на земеделските производители от фирма Деметра Мар, от град Сандански, се справиха с предизвикателството и осигуриха наистина качествена продукция за изложението. „Радваме се, че успяхме да помогнем на партньорите от МЕТРО не просто да разкажат историята на българския розов домат, но и да дадат възможност на германските клиенти на компанията наистина да открият вкусовите качества на българските домати.“, казва Спас Пъхлев от Деметра Мар.

Фирмата на 33 годишния Спас съществува вече от около 20 години. Земеделското производство е започнато от баща му, Борислав Пъхлев, като през годините в дейността й се включва цялото семейство. Деметра Мар отглеждат оранжериен и селски розов домат, които предлагат на МЕТРО, а също така и селска краставица, която също може да бъде намерена в магазините на компанията. Семейното производство включва още зелена салата, пресен лук, патладжани, тиквичики, пъпеши, пресни картофи, репи, карфиол, броколи, корнишони, зеле и пъпеши.

Селският розов домат изисква повече внимание и грижа. Добивът от него е по-малък, но пък вкусовите му качества го правят атрактивен за клиенти, които предпочитат хубавата храна. „МЕТРО е ценител на качествената продукция и за нас е много важно, че можем да работим с тях.“, казва Спас. „Истински добрите ресторанти, с които МЕТРО работи, също оценяват високо продукти като розовия домат. За тях това е шанс да бъдат по-добри и по-успешни, предлагайки на клиентите си качествена и автентична храна.“

Освен с грижата за отглеждането на земеделската продукция, в която е ангажирано цялото семейство, Спас и приятелката му Мариана Филатова се занимават с една не по-малко важна задача – пласирането на произведеното. На Мариана е идеята за името на компанията – Деметра, в чест на гръцката богиня на плодородието. Кръстили са я така преди 3 години и засега това име изглежда им носи успех. На българските розови домати тръгнали към Германия и Европа очевидно също.

Спас Пъхлев от Деметра Мар. Фирмата от гр. Сандански осигури 1 тон български розови домати за изложението
Спас Пъхлев от Деметра Мар. Фирмата от гр. Сандански осигури 1 тон български розови домати за изложението
Павилионът, изграден  специално за изложението METRO Unboxed
Павилионът, изграден специално за изложението METRO Unboxed
Българският домат "Розова магия" спечели голяма част от 30-те хиляди посетители, преминали през щанда на МЕТРО България
Българският домат "Розова магия" спечели голяма част от 30-те хиляди посетители, преминали през щанда на МЕТРО България