До сега не се е случвало тест-трактор с толкова малко ремонти като този Valtra T173 с мощност 132kW (180 к.с.). При тестуването хронометрите спряха повече от 1300 моточаса работа в продължение на година и половина, без никакви скъпи повреди. Това отчасти се дължи на неговото равнище на спецификация, която въпреки своя отличителен HiTech знак може да предложи и нещо друго- лесно управление и впечатляващи резултати.
VALTRA се радва на репутацията на здрав и надежден трактор и в действителност е такъв. Тракторът е работил повече от една година, през която е натрупал повече от 1300 моточаса, дърпайки балопреси за кръгли и квадратни бали, както и ремаркета с царевица и самосвали.
През това време, 7.4-литровия двигател Agco Power (по-рано SISU) се държи на най-добро ниво по всички параметри - много тих, мощен и най-вече икономичен. Естествено, северните двигатели "се хранят" с AdBlue, съобразвно с етапа на емисии IIIB (Tier 4 I). Системата SCR с 24-литров резервоар за AdBlue не направи никакъв проблем по време на дълготрайния тест. Просто отлично. Консумацията на трактора е около 10 литра на час, когато тегли балопреса за кръгли бали. От друга страна, теглейки голямо ремарке с царевица, T173 поглъща средно 12 литра на час (не на последно място благодарение на оборотите на двигателя, които рязко спадат при 40км/ч).
Т173 HiTech е единственият който прави смяната на предавките плавно.
Заедно с четири скорости и три копринено гладки Powershift предавки всичко това води до 36/36 скорости. Но всеки, който търси по-голяма изтънченост може да избере Versu (Powershift трансмисия с пет стъпки) или CVT трансмисията Direct.
Общото между всички тези скоростни кутии е отличният контрол, малкият лост под волана отляво. Той предлага парк-заключване, което контролира и ремаркето, и спирачките едновременно.
Моделите от Т-серията на "HiTech" са достъпни само с фиксирана зъбна помпа, която доставя маслен поток от 73л/мин, или максимално 90 л/мин.
Максималният брой на задните връзки е четири - те са механични и двойнодействащи, напълно достатъчни за всеки тип работа, която един трактор върши.
Във всички отношения, връзката и хидравликата са на еднакво добро ниво, както и двигателят и скоростната кутия. Кабината на оператора е малко издължена отпред, което предоставя възможност за малко място за багаж, навигаторска седалка и т.н.
Valtra T173 HiTech премина нашия, се сазва в списанието, дълготраен тест с отличие, финиширайки като първия трактор с такъв кратък дневник за ремонти. Този факт, разбира се, се дължи на нивото на спецификация. И все пак, лекотата при работа с него прави T173 силно привлекателен за фермерите.
ВИЗИТНА КАРТИЧКА- КАТЕГОРИЧНИ ОЦЕНКИ
Шест-цилиндровият, 7,4 литров двигател АGCO Power впечатява със своето качество, с тихия начин на работа и високата производителност. Икономията на гориво също е много добра. Участниците в теста споделиха, че комфортът в кабината за оператора може да се опише с една дума - величествен. И те поднесоха в оценката си специални поздравления за въздушното окачване на предния мост.
Операторите оценяват високо малкия, удобен волан, и специално малкия лост за смяна на скоростите, с интегрирана ръчна спирачка, вкл. контрол на ремарке.




Коментари