Високите цени на пресните плодове карат корейските потребители да търсят замразени алтернативи, според доклад на корейското икономическо издание Maeil Business Newpaper.
Данните на Agri-Food Export Information (KATI) сочат, че общият обем на вноса на замразени плодове в Корея е достигнал 73 299 тона през първите 11 месеца на тази година, което е с 4% повече в сравнение със същия период на миналата. През 2024 г. годишният внос достигна рекордно високо ниво от 79 436 тона и ако настоящата тенденция продължи, се очаква Корея да подобри този рекорд отново през тази година.
Вносът на замразени плодове бележи ръст от 2020 г. насам. Според MK най-важният фактор е сравнителната им цена спрямо тази на пресните плодове, отбелязва Fruitnet.
Индексът на потребителските цени на пресните плодове в Корея бележи стабилен ръст през последните пет години. Увеличението, което беше 3,8% през 2020 г., се повиши до 11,3% през 2021 г., 6,2% през 2022 г. и 9,6% през 2023 г., преди да достигне 16,9% миналата година.
Според Националната агенция за данни индексът на пресните плодове е бил средно 152,21 (2020=100) през третото тримесечие на тази година, което е по-високо от индекса на пресните храни (130,8) или индекса на пресните зеленчуци (1204,4).
Увеличаването на едночленните домакинства и потребителските тенденции, благоприятстващи удобството, също се считат за фактори, които стимулират нарастващото предпочитание към замразени плодове.
Работник на около 30 години, който живее сам, сподели пред вестника: „Когато купувам много плодове, бързо се отдръпнах и намерих продукт в малка опаковка, но бях изненадан да видя, че три ябълки струват 12 000 вона", и добави: „Повечето продукти в малки опаковки са ориентирани към премиум сегмента, така че са по-скъпи".
Корейската дистрибуторска и хранително-вкусова компания CJ Freshway продава различни замразени плодове като боровинки и манго чрез своя собствена марка (PB) It's Well. Тази година компанията съобщи, че е разширила предлагането си, като е включила замразени манго. Според компанията дистрибуцията на замразени плодове PB продукти като замразени боровинки и манго се е удвоила ежегодно през последните три години.
Коментари