Променящите се потребителски навици, дължащи се на нарастващия брой разводи и по-малките домакинства, отварят нови възможности за доставчиците на замразени продукти.
Перуанските износители са сред тези, които искат да се възползват от новите модели на домакинствата, особено в Китай, където по-малките семейства имат по-малко време за готвене.
Търговският представител на PromPeru в Китай Бернардо Муньос казва, че разводите в Шанхай в частност се увеличават, като са надхвърлили 60%, така че семействата са по-малки и „затова замразените продукти са алтернатива".
В изказването си на Asiafruit Showcase Stage, новия форум за замразени плодове и зеленчуци в рамките на тазгодишната конференция Asia Fruit Logistica, Муньос заяви: „Браковете са намалели наполовина от 2015 г. насам, има по-малко бракове, повече разводи, повече време, прекарано в самота, и повече замразени продукти. Това е голямата тенденция."
Първият контейнер със замразени авокадо ще пристигне от Перу в Китай този месец, добави Муньос, като се възползва от по-кратките транзитни времена благодарение на новото пристанище в Чанкай.
„Подготвяме се да ускорим износа на замразени плодове. Виждаме бърз растеж в Европа. Виждам същото да се случва и в Азия", каза той пред делегатите.
Стабилен, но последователен растеж на глобалния пазар на замразени продукти
Първият форум за замразени плодове и зеленчуци беше председателстван от редактора на FPJ, Фред Сиърл, който представи пазарен преглед на ключовите тенденции в сектора.
Китай, Индия и Япония са сред глобалните пазари, които отбелязват ръст в търсенето на замразени плодове благодарение на урбанизацията и напредъка в технологията за замразяване, обясни той.
„Нарастващите тенденции включват пюрета за плодови шейкове и съставки за производство на храни, особено във Виетнам, който е инвестирал значително в индивидуално бързо замразяване (IQF), за да отговори на търсенето в САЩ, Китай и Индия", каза Сърл.
„Египет и Мароко са световни лидери в замразените плодове, които до голяма степен липсват на азиатските пазари, докато износът на замразени авокадо от Перу за Азия нараства", добави той.

Фабиан Гарсия, директор по износните продажби в големия американски доставчик на авокадо Calavo, каза, че компанията вижда ползата от замразените продукти, които спомагат за по-голяма наличност и гарантират стабилност на цените.
„Няма загуби при замразеното авокадо, тъй като можем да го опаковаме според точни спецификации", каза той, потвърждавайки, че компанията вижда потенциал за замразеното гуакамоле и други продукти с добавена стойност на пазарите в Азия.
Десертите носят потенциал за доставчиците на замразени тропически плодове
По отношение на възможностите в други тропически категории, д-р Тан Су Йи, главен изпълнителен директор на доставчика на висококачествени дуриани Top Fruits Malaysia, заяви, че замразените дуриани имат потенциал да променят глобалната индустрия за тропически плодове.
Дурианът е известен като „миризлив и с висока стойност", каза той, но отбеляза, че той има и „много високо хранително съдържание".

Основните износители на замразен дуриан са Тайланд, Филипините, Виетнам и Малайзия, а Индонезия и Камбоджа са нововъзникващи играчи. Китай е най-големият вносител с нарастващо търсене в Близкия изток, както и в САЩ и Канада.
„В Китай дурианът е луксозен подарък, затова се обръща много внимание на опаковката", каза Тан, добавяйки, че опаковките за многократно затваряне и десертите също са нарастваща възможност. „В Китай продуктите с добавена стойност преживяват бум благодарение на стрийминг на живо", каза той.
Сладоледът от дуриан е особено успешен начин за привличане на нови купувачи, според Тан, който каза, че има растеж на западните пазари, тъй като хората започват да го пробват.
„Наблюдаваме голям ръст на търсенето в Европа и САЩ. Виждаме, че хората от кавказката раса започват да ядат повече дуриан и са склонни да го пробват", каза той.
Коментари