Китай доминираше в износа на ядливи гъби и трюфели през 2024 г., навлизайки на световния пазар с 242 милиона долара, според данни на Китайската митническа администрация. Тази сума позиционира Китай с глобален дял в износа от 47,1%, което представлява увеличение спрямо 42,1% през 2022 г.

Ядливите гъби придават умами вкус на различни ястия като супи и паста, докато трюфелите имат интензивен аромат и се използват сурови в топли ястия. През 2024 г. други износители в сектора са Холандия с 70 милиона долара, Полша и Южна Корея с по 36 милиона долара, а Италия допринася с 16 милиона долара за пазара.

Инициативата „Един пояс, един път", която е важна стратегия за Китай, играе роля в разширяването на възможностите за сектора на ядливите гъби. Предложението за сътрудничество в сектора на ядливите гъби в страните от „Един пояс, един път" беше лансирано от Китайската асоциация за ядливи гъби още през април 2016 г. Инициативата има за цел да насърчи растежа чрез засилена комуникация и сътрудничество между участващите страни.

В страните по „Един пояс, един път" консумацията на ядливи гъби има исторически корени, въпреки че технологията за отглеждане остава недоразвита, с акцент върху сортове като гъбата Shuangbao. Китайската компания Farmmi, занимаваща се с производство и дистрибуция на гъби, вижда инициативата „Един пояс, един път" като път към модернизация и растеж. Farmmi подчертава, че този план подкрепя регионалното сътрудничество, белязано от съвместното развитие на Икономическия пояс на Пътя на коприната и Морския път на 21-ви век.

Освен икономическите ползи, инициативата има за цел да обогати културния обмен, да подобри взаимното разбирателство и да насърчи глобалната стабилност. Farmmi подчертава, че тези усилия могат да се проявят като общи постижения в индустрията, като по този начин допринесат за регионалния растеж и сътрудничество.