Правителството на Сингапур легализира производството и продажбата на изкуствено създаден продукт.

Ястия с пиле, отгледани от клетъчна култура, ще се продават на пазара в страната от американската компания Eat Just. Клетките се вземат от живи пилета чрез биопсия и след това се поставят в реактор, изпълнен с хранителна среда от протеини, минерали, въглехидрати и други биогенни елементи.

Произведеното по този начин месо се предлага на пазара под марката Good Meat. Засега се сервира само в един ресторант в Сингапур на цената на първокласна птица. Eat Just възнамерява да премине към оперативна печалба и да изложи акции на фондовите пазари до края на следващата година.

Междувременно по света разпространението на „месо от епруветка“ е ограничено от два основни фактора - непризнаването на неговата безвредност от официалните служби за продоволствена сигурност на различни държави и високите производствени разходи.

Повече от две дузини компании тестват лабораторно отглеждани аквакултури, птици и говеждо месо. Експертите смятат, че общата стойност на алтернативния пазар на месо може да нарасне до 140 млрд. долара до 2029 г.