Започна участието на български производители на консервирани продукти във водещото европейско изложение Free From Specialty Food & Wine 2025, което превърна Виена в средище на хиляди хранителни продукти и марки от различни страни.
Изложбената зала MARX HALLE в австрийската столица събра на 17-ти и 18-ти юни над 280 изложители и професионалисти от 60 държави, представяйки най-новите продуктови иновации в широк спектър от категории. България участва с колективен щанд, представляван от Асоциация "Традиционни български консерви", с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд "Земеделие".
Самото име на този нестандартен форум подсказва неговата същност - за надхвърли търговското изложение и да предложи най-доброто изживяване „free from" („свободно от") - отправна точка за вълнуващо пътешествие сред вкусовете на различни страни и индустрията за преработени храни, напитки, сладкиши, вегански, функционални и органични продукти.
" Дванадесетото издание на специализирания форум Free From предлага на регистрираните посетители директен достъп до бързоразвиващите се пазари на храни в Средна и Източна Европа, и Асоциация "Традиционни български консерви" сме едни от тях. Това е пазар с огромен потенциал за растеж и може да се превърне в двигател на експорта за българското производство", каза Антоанета Божинова – организационен секретар на асоциацията.
Четири български компании се представят във Виена с иновативни продукти и свежи идеи, които често са трудни за намиране другаде, подчерта още Антоанета Божинова. Според нея с нарастващото търсене на по-здравословни, вегански, растителни продукти и добавки, изложението става задължително за всеки, който иска да е в крак с тенденциите в търговията на дребно. Международната платформа за намиране на партньори дава възможност на родните производители както за персонализиран подход и индивидуализиране на бизнес взаимоотношенията при срещи с предпочитани нови търговски партньори, така и да бъдат част от познатите традиционни и надеждни доставчици.
Вкусът на България – иновации, вдъхновени от природата
Четири български компании – „Булгарплод – Кюстендил" ЕООД, „Джем и Джем" ООД, „Пелтина" ЕООД и „Цима 99" АД – представят на международната сцена своята визия за устойчиво и здравословно хранене:
„Джем и Джем" акцентира върху чистите плодови вкусове с конфитюри без добавена захар и серия от 100% плодови и био продукти, съчетаващи автентичност и модерни хранителни изисквания.
„Цима 99" прави премиера на новия си бранд "tru balance" – функционални продукти с добавен протеин и колаген, както и серията „zero", без добавена захар – насочени към съвременния природосъобразен начин на живот.
„Пелтина" лансира марката MUSLEO – три вида готови здравословни закуски, специално разработени за активни и спортуващи потребители, под мотото „Готови за консумация, натурални съставки за активни хора".
„Булгарплод – Кюстендил" се отличава със 100% натурални продукти – студено пресован ябълков сок, сушени плодове и органичен ябълков оцет – всичко в духа на концепцията „free from".
„Щастливи сме, че можем да покажем във Виена някои от най-креативните и амбициозни родни производители. Предлагаме уникални решения и продукти, и искаме да изградим директни връзки с ключови играчи на пазара. Нашият щанд представя най-новите продукти, които със сигурност ще впечатлят и професионалисти, и потребители", заяви Антоанета Божинова, организационен секретар на Асоциация "Традиционни български консерви".
Българското участие демонстрира не само качеството на родните продукти, но и техния потенциал да отговорят на динамичните нужди на съвременния пазар. В следващите два дни родните изложители ще се потопят в бъдещето на индустрията на две специализирани конференции, с цел проучване на нови тенденции и бизнес възможности.


Коментари