Следете има ли цени на стоките и искайте бон, защото тези две неща са наказуеми
От Комисията за защита на потребителите ни отговарят какво се случва и какво да очаквате, когато подадете жалба или сигнал.
Жалбата ще бъде заведена с уникален входящ номер, който ще получите на електронната си поща.
А при внасянето й лично в офис на комисията искайте да получите веднага нейния входящ номер.
По входящия номер можете да направите справка за движението на вашето оплакване, като позвъните на телефона на КЗП в съответиня офис, към който сте го насочили.
Установеният от закона срок за разглеждане на жалбите е един месец. Когато приключи проверката по случая ви, трябва да бъдете уведомени за резултатите по същия път, по който сте изпратили жалбата си.
Шефът на комисията Димитър Маргаритов призна, че има сигнали за сериозно завишаване на цени от някои търговци. Не е масово явление, но няма инструмент за санкциониране при вдигане на цените, освен ако те не са с нормативно регламентиран предел.
Потребителите да следят за поставени етикети с цени на стоките, освен това да изискват касови бонове, напомниха експерти от комисията, защото заради тези неща може да се налага санкция.
Коментари