Над 160 вида месни и млечни продукти. Две производства, европейски сертификати и 20 отличия. Износ на 4 континента. Зад всичко това стои фирмата на Димитър Маджаров, чиито продукти са част от ежедневието на хората с високи изисквания към храната вече 30 години. Историята на фирмата е показателна за това как успешен семеен бизнес може да се изгради с усилия и почтеност от нулата. 

Балансът между семейство и бизнес

Димитър и Юлия Маджарови завършват заедно пловдивския Висш институт по хранително-вкусова промишленост, тя – като инженер-технолог по млякото, той – инженер по хладилни технологии. По-късно в семейното предприятие се включва и дъщерята Станислава. В момента тя е заместник-управител на фирмата и ръководи маркетинга, дистрибуцията, износа. Синът, Филип, има собствен бизнес в сферата на финансите, но също помага – чрез финансови съвети. Отговорността към другите хора, към работата, към продуктите и към това да си честен на пазара се предават от едното поколение на другото.

„Най-важните въпроси обсъждаме и решаваме заедно. Начинът ни на управление е по-лесен именно защото сме семейство – има естествено обединение, грижа един за друг, общ интерес“, пояснява Димитър Маджаров. Двамата с Юлия се надяват децата им да поставят на трапезата на все повече домакинства в България и зад граница продукти с тяхната марка. 

Един от най-важните семейни моменти е вечерята заедно

Вечерята с децата и внуците е един от най-важните семейни моменти. Заради професията семейството опитва всякакви нови месни и млечни продукти. Димитър Маджаров високо цени италианските колбаси, които са подобни на българските, но съдържат по-малко подправки и поставят акцент върху месото. Като познавач на сирената Юлия твърди, че сред белите саламурени българското е най-добро, по пък харесва много пармиджаното и доста френски сирена. Когато се събират заедно, семейство Маджарови винаги поставят на трапезата си и някои от любимите, произведени от тях продукти. Както и такива, които предстои да пуснат на пазара. 

Семейна технология на качеството

„Качеството зависи на първо място от суровината“, обяснява бизнесменът. Маджаров използва свежи млека за млечните си продукти по БДС стандарт, само първа категория. Суровото мляко купува само от български фирми – от Пловдив, Ямбол, Елхово, Благоевград, Пазарджик, Стара Загора, Кортен.

„Не правим никакви компромиси и с качеството на месото. Ако суровините не отговарят на нашите изисквания, ги връщаме. От лоша суровина и най-великият технолог не може да направи качествен продукт“, категоричен е човекът, който 38 години „работи“ колбаси. „Спазваме стриктно рецептурата за ръчно обезкостяване на месото. При луканките съблюдаваме принципа 95%-5%, т.е. само 5% са мазнини. Една луканка може да се работи 20-25 дни, но ние я сушим от 40 до 60 дни, при по-ниски температури, от 8 до 10 градуса, за да получим вкусен продукт“.

Сирената и кашкавалите на Маджаров също зреят 60 дни – без значение от какъв вид мляко са. Въпреки че по стандарт за сирене и кашкавал от краве мляко зреенето е 45 дни, Маджарови удължават този срок, за да направят продукта по-здравословен. Изключение правят крема-сиренето и катъкът, които са свежи продукти – произвеждат се днес, утре се опаковат и експедират. 

Суровини, технологии, перфектна хигиена, подбран екип – това е много важно за крайните продукти, но не е достатъчно. „Всички в нашето семейство обичаме хубавата храна“, споделя Димитър Маджаров. „Аз самият, когато се храня, държа храната да ми доставя удоволствие. За да се случи това, тя трябва да бъде качествена.“ Заради това верую фирмата на Димитър Маджаров предлага вече 30 години продукти с едно и също, постоянно добро, качество, приятен вкус и ползи за здравето на цялото семейство.