Река Дунав е по-ефективен и екологичен метод за транспортиране на нови комбайни Case IH и New Holland от Белгия до дестинации в цяла Европа.

Преди това всички комбайни бяха превозвани по шосе от хъба на CNH Industrial в Зебрюге, Белгия. В ново споразумение с превозвач, някои поръчки на комбайни наскоро изминаха 2300 км по река от Пасау, Германия до Русе, България.

Основните предимства на водното пътуване включват повишена ефективност чрез транспортиране на множество комбайни едновременно. Също така, със стандартните версии на комбайните Case IH Axial Flow и New Holland CR с тегло до 24,5 тона (без хедера), водният транспорт елиминира необходимостта от специални камиони и разрешителни за пътуване по европейски пътища.

Речният транспорт също означава по-ниски емисии на въглероден двуокис и се изчислява, че 42-те комбайна и трактора с висока мощност, доставени в пилотния проект, са довели до 37 т по-малко емисии на CO2.

„Пътуването по река възлиза на 10 до 15 дни срещу четири до пет по платени пътища, организирането на логистиката и разрешителните в различните страни по магистралните маршрути. Това означава, че общото време е приблизително еднакво или дори по-добро, когато услугите за автомобилен превоз не са налични”, казва Дрор Ноач, ръководител на транспортната логистика в CNH Industrial.

Окуражена от успеха на пилотния проект, компанията планира да има повече пунктове за зареждане по реката. Речните шлепове също се обмислят, но тогава комбайните ще трябва да се товарят с кран, вместо да се карат на тях.

„Това е вълнуваща опция, която ще ни позволи да увеличим услугата, като превозваме повече единици по реката“, казва Силвия Менегон, ръководител на EMEA, логистична компания, която работи със CNH Industrial.