Съставиха пътна карта на генома на вируса на АЧС

27 февруари 2020
Животновъдство
Снимка: Youtube/ScienceVio

Изследователи от Великобритания и Полша съставиха пътна карта на генома на вируса на африканска чума по свинете (АЧС), съобщава Pigprogress.net . Това им помага да открият 30 нови гени.
Изследователската група включва експерти от Лондонския университетски колеж (UCL), от Института Пирбрайт и от Варшавского университет. Резултатите са публикувани в „Списание по вирусология“.
Тук представяме първото толкова необходимо изследване на транскрипцията на целия геном, което дава уникално разбиране за вируса на АЧС и ще е ресурс на бъдещ функционален анализ на гените на АЧС, който е необходим за борбата с това опустошително заболяване, пишат учените.
Изследването може да предостави жизнено важна информация за разработването на ваксина и на противовирусни препарати за предотвратяване на АЧС.
Ръководителят на изследването проф. Фин Вернер обяснява, че техните данни показват, че вирусът на АЧС има сложен и подобен на метода на контрол на генна експресия при бозайниците, който използва специфични функции, за да позволи на РНК-полимеразата да разлричава какви гени да експресира по време на вирусна инфекция. Открихме 30 нови, досега неизвестни гени.
Д-р Линда Диксън от Института Пирбрайт коментира, че вирусът на АЧС има много голям ДНК геном. За сравнение вирусът на грипа експресира 8 гена, докато вирусът на АЧС – от 150 до 190, което досега пречеше на учените да идентифицират и определят значимостта на всеки ген. Нашето изследване помага да се определи кои гени са важни на различните стадии на инфекцията, за да се разбере по-добре тяхната функция, обобщава д-р Диксън.

Още от Животновъдство

Млечните крави преминават през етап на емоционална нестабилност  - до този извод стигат канадски учени, наблюдавали телета Холщайн на възраст 1 и 3 месеца и на 1 и 1,5 години

Африканската чума по свинете продължава да влияе негативно на промишленото и домашното свиневъдство в Румъния. По данни на румънския Национален статистически институт през 2019 г

Не, защото е нарушена веригата на доставки, търговия и преработка. Но пък има самостоятелни играчи, втренчени в субсидии с “премиум” клиенти, е коментарът на Андрей Чалъков

Европейският съюз официално започва консултации за стратегията за хуманно отношение към животните, съобщава еc.europa.eu. Според Еврокомисията консултациите по-специално ще са свързани с с въпроса

Във Великобритания стартира нова интернет платформа, която има за цел да улесни контактите между овцевъди и стригачи. Заради пандемията с коронавирус Covid-19 е малко вероятно на Острова да

Последни новини

Ако сте под карантина и не можете да излизате Ако сте поставени под карантина и не можете да излизате от къщи, може да направите домашна тоалетна на кучето си

При прегледа трябва да се види и самата майка на семейството. Какво може да установите: 1) Ако е вече пчелната майка е стара, с излъскано тяло или оръфани крила, или има парализиран крак

Още повече, че те ядат най-различни фуражи Най-важните изисквания по отношение на фуража са: да е пресен; да не е плесенясал; да не съдържа вредни примеси, соли и други химикали

Как да го разхождате по време на пандемия? Много собственици на кучета се чудят как да разхождат домашния си любимец в уникалната ситуация, в която всички се намираме - по време на пандемията с

Силата на семействата се определя по броя на питите (междурамията), покрити с пчели. Въз основа на какво да направите оценка: 1) Количеството на пилото и на яйцата се определя по площа

Коментари

Отговор:На някои от директните сортове листата също стават червени, но мноо често е от климатични промени и дефицит или излишък на елементи.

Специалистите от отделението по кардиология в клиниката в Мюнхен - Богенхаузен изпратиха послание към света в борбата срещу COVID-19 с песен, която изпълняват на работното си място - темпераментно, с настроение, вяра и страст към професията си и живота. "За нашите приятели в Италия, Испания, Франция, Великобритания, САЩ (б.р