Starbucks обяви планове да направи компанията по-устойчива към околната среда и намаляването на употребата на млечни продукти е в списъка със задачи.
Във вторник Кевин Джонсън, главен изпълнителен директор на Starbucks Coffee Company, публикува писмо до партньори, клиенти и заинтересовани страни, в което очертава плановете да направи компанията по-устойчива през следващото десетилетие.
„Нашият стремеж е да станем положителни към ресурсите, съхранявайки повече въглерод, отколкото отделяме, елиминирайки отпадъците и осигурявайки повече чиста сладка вода, отколкото използваме“, пише той.
Първата точка за действие в списъка на Джонсън гласи: „Ще разширим опциите, базирани на растенията, преминавайки към по-екологично меню.“
В интервю за Bloomberg News, обсъждащо усилията на компанията, Джонсън каза: „Алтернативните млека ще бъдат голяма част от решението. Кривата на потребителското търсене вече се измества." Понастоящем Starbucks предлага млечни алтернативи, включително соево, кокосово и бадемово мляко. В някои райони се предлага и овесено мляко. Според Business Insider Starbucks използва повече от 93 милиона галона мляко годишно.
В доклада за въздействието върху околната среда на компанията се посочва животинският протеин като най-голям принос за използването на въглерод и вода. От Starbucks твърдят, че млечните продукти са съставлявали 21% от въглеродния им отпечатък през 2018 г.
В отговор на съобщението на Starbucks, Криста Харден, изпълнителен вицепрезидент по глобалната екологична стратегия за Dairy Management, Inc., пише: „Ние споделяме ангажимента на Starbucks за устойчивост на околната среда. Всъщност през 2008 г. млечната общност в САЩ беше първият селскостопански сектор, който извърши пълна оценка на жизнения цикъл, за да разбере отпечатъка ни върху околната среда. Той показа, че течното мляко представлява само 2% от общите емисии на парникови газове в САЩ. Оттогава, поради иновативните селскостопански практики и новите технологии, въздействието върху околната среда от производството на галон мляко през 2017 г. се е свило значително след 2008 г., включващо 31% по-малко вода, 21% по-малко земя и 20% по-малък въглероден отпечатък.“
Джонсън изброи други начини, по които компанията планира да подобри своите екологични практики, включително преминаване към опаковки за многократна употреба, съсредоточаване върху регенеративните агрокултурни практики, по-добро управление на отпадъците и разработване на по-екологични магазини и операции.
Коментари