Специалисти: Мийте зъбите си, стоейки на един крак

22 януари 2020
Домашен лекaр / Полезни съвети
26253
Няма снимка
СНИМКА: Pixabay
 

Мийте зъбите си, стоейки на един крак, за да укрепите костите и мускулите на краката си, съветват британски експерти, цитирани от в. "Дейли мейл".

Изданието потърси съветите на водещи британски лекари за дейности, които биха укрепили опорно-двигателния апарат.

Балансирането на един крак за няколко минути, докато мием зъбите, е добра тренировка за остаряващите или наранени мускули на краката, казва д-р Джеймс Хигинс. Доказано е, че поддържането на добра форма намалява риска от падания при по-възрастните хора, предава БТА.

Сред десетте препоръки на медиците на първо място е да носим на ръце торбите с покупките поне два пъти седмично. Така ще укрепим мускулите и сухожилията си. Не е нужно да препълваме пазарските чанти, достатъчно е да разпределим товар от 5-6 килограма в две торби, за да тренираме мускулите.

Друго упражнение за тренировка на мускулите на краката е да прикрепяме тежест около глезените, докато седим на дивана пред телевизора. "Много от пациентите ми са възрастни хора, които прекарват дълго време пред телевизора", казва д-р Джордж Ампат, хирург ортопед от Ливърпул. Той им препоръчва да прикрепят тежестите около глезените и да вдигат краката, докато траят рекламите. "Достатъчно е да правите упражнението пет пъти на ден", смята той.

Сядане и ставане от стола по двадесет пъти, поне два пъти на ден е съветът за поддържане на коленете и бедрата на д-р Алекс Армстронг, физиотерапевт.

Отлична тренировка за мускулите на краката е изкачването на стълби на върха на пръстите на краката, съветва д-р Хигинс.

Миенето на съдове с топла вода поне веднъж на ден действа благоприятно на ръцете и облекчава болките при артрит, казва физиотерапевтката Мишел Лорънс.

Докато чакате чайника да заври, можете да направите няколко упражнение за разтягане на тялото и облекчаване на врата - действа добре при шипове и притискане на нервите от неправилна стойка според Алекс Армстронг.

Сини сливи за закуска спомагат за оформянето и укрепването на костите и намаляват загубата на костна плътност, казва д-р Леон Крийни, специалист по спортна медицина.

Диетологът Лора Тилп пък препоръчва да се ядат неузрели банани, защото са добър източник на пребиотици, които са отлични за червата и имунитета. Лекарите съветват при болки в сухожилията да вземем парацетамол вместо ибупрофен.

Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
0

Ако не се лекува, "тихият убиец" - високото кръвно налягане, може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да променят начина си на живот или хранене

0

Новият начин на работа от вкъщи и изкушаващата близост на хладилника налагат да си създадем строг режим на хранене и по-стриктно следене на погълнатите калории

0

Предпазва от високо кръвно, наднормено тегло, катаракта и киселини Боровинките. Те не само са предпочитан плод за десерти, закуски, напитки и украса на храни

0

Лечението на бъбречно-каменната болест не завършва с "разбиването" на камъни или успешното им отстраняване. Много е важно да се намери причината изобщо да се образуват камъни и да се вземат

0

Какво да правим и как да се борим с тях Ако всяка пролет се повтаря един и същи сценарий - започва хрема и кашлица, очите се зачервяват и сълзят, не бива да обвинявате единствено лошия имунитет

Последни новини
0

През следващото денонощие със слаб до умерен, в Източна България и северно от планините с умерен до силен вятър от юг-югозапад, ще се пренася топъл въздух

0

Пържено пиле, маринован червен лук и сос от таратор Продукти: 2 листа тънък арменски хляб (лаваш), кисели (мариновани) краставици, натурално кисело мляко, пилешко филе на скара

0

Много засищащ и лесен за приготвяне Продукти: 500 г агнешка кайма, 500 мл бульон, 2 суп. лъж. брашно, морков, 130 мл прясна мляко, 50 г масло, 700 г картофи, 2 суп. лъж. доматена паста, 1 суп. лъж

0

ДФ „Земеделие“ преведе близо 2,7 млн. лева (2 668 295 лв.) на 247 земеделски стопани, кандидатствали по мярка 14 „Хуманно отношение към животните“ от ПРСР 2014-2020 г., съобщиха от фонда

0

Сеитбата на маслодаен слънчоглед и царевица за зърно продължава да се движи с по-бързи темпове спрямо предходната година. Към края на май 2020 г. засетите площи с двете пролетни култури са съответно

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Ако почерняват, трудно ще ги спасите. Късните мразове са опасни за картофите. Ако са само оклюмали, опитайте бързо да ги подхраните с листен тор.
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Останалите промени нямали ефект върху разпространението на вируса - неутрални били Британски генетици излизат с обнадеждаваща новина за новия коронавирус SARS-CoV-2. Няма доказателства, че мутациите му увеличават неговата заразност и смъртоносност, съобщават те в проучване, което очаква независима научна рецензия

Лили Иванова отново изрови старо фото и го пусна във фейсбук страницата си. Този път е снимана с друг легендарен изпълнител - Емил Димитров. Фотото е от 7 юни 1974 г. и е момент от награждаването и галавечерта на “Златният Орфей”. Тя току-що е спечелила голямата награда в конкурса за изпълнители, а починалият през 2005 г

Вадете рецептите на баба, но не прекалявайте Когато ви налегнат тревога и самота, посягате към различни лакомства и често наобикаляте хладилника, особено в сегашните времена на изолация. Но прекаляването със сладоледа, чипса и сладкишите засилва стреса и поражда чувство за вина. Такива вкуснотии карат кръвната захар да играе и се чувствате уморени