Как да се храним здравословно през новата година и десетилетие

12 януари 2020
Домашен лекaр
17577
Няма снимка
СНИМКА: Pixabay
 

Ако вашите новогодишни обещания "През новата година ще отслабна" вече започват да ви мъчат и съвестта ви е гузна, може би е време да се откажете от някои вредни хранителни навици и да започнете да формирате навици за слабеене, пише ВВС, цитира БГНЕС.

Ето пет начина да се храните по-здравословно, без да се мъчите с жестоки диети през 2020 г.:

1. Гответе лесни и бързи ястия. Започнете с прости рецепти като правите елементарно ястие веднъж седмично. Всяка седмица увеличавайте броя на ястията, които готвите, като междувременно си събирате и "любими" рецепти. Можете също така да направите двойно количество храна за вечеря и да вземете останалото с вас на работа за обяд на следващия ден. Обядите в супермаркета могат да бъдат с високо съдържание на сол, захар и наситени мазнини , да не говорим и че са доста по-скъпи. Ако си сготвите сами, просто ви трябва пластмасова кутия, вилица, и това е! Здравословните рецепти могат да бъдат супер лесни за приготвяне. Дори само риба на пара или задушени зеленчуци ще са от полза са сваляне на някой излишен килограм.

2. Попълнете си резервите с хранителни продукти. Ако пазарувате разумно и то само здравословни продукти, бюджетът ви няма да се наруши. Количка, пълна с консерви, варива, пакети с ориз и тестени изделия, е не само евтина, но и богата за творчество на здравословни рецепти. Разбира се, не забравяйте да се запасите и с плодове и зеленчуци! Ако сте спестовник, но държите да се храните здравословно, не забравяйте и така ценните и полезни билки и подправки, които подхождат на всяко ястие - например джоджен, риган, къри, чубрица.

3. Купувайте повече замразени плодове и зеленчуци - изготвянето на цялостно седмично меню с по четири ястия на ден е най-лесният начин да контролирате какво хапвате. Прост начин да се постигне това е като се възползвате максимално от замразените плодове и зеленчуци, които са по-евтини от пресни. Някои експерти по хранене наричат замразените зеленчуци „спасители“ на здравословното готвене на бюджет. Не е изключено и замразените продукти да бъдат по-хранителни от суровите си събратя, тъй като процесът на замразяване може да запази хранителните вещества. Замразените плодове и зеленчуци са идеални за смутита с ядки, билки и каквото ви душа иска.

4. Направете си собствени здравословни закуски - добавянето на плодови и зеленчукови пръчици към вашия обяд или вечеря може да бъде невероятна крачка в борбата с вредните храни навън. Все пак ако купувате готови закуски, не забравяйте да прочетете съставките на етикета. Някои закуски, за които смятаме, че са „здравословни“, могат да бъдат с огромни количества захар или сол. Полезната храна не се нуждае от етикети за съставките - това са плодове, зеленчуци и ядки. Внимавайте много с термина „Ниско съдържание на мазнини“ - това означава, че продуктът трябва да има по-малко от 3 грама мазнини на 100 грама, но когато производителите обезмасляват продукта, те често го правят още по-нездравословен при процеса на извличането им. Надписът на етикета „без добавена захар“ не гарантират ниско съдържание на захар. Продуктите без добавена захар могат да съдържат концентрат на плодови сокове като подсладител, или пък да имат изкуствени подсладители.

5. Продължавайте да се движите - намерете свой собствен начин да добавите повече движение към деня си. Независимо дали ще ходите пеша до магазина, или ще клякате, докато си миете зъбите, движението е жизнено важно.

Още от Домашен лекaр
0

Айранът не е просто смес от кисело мляко и вода. Тази напитка компенсира загубата на сол, причинена от изпотяването, подпомага храносмилането, нормализира съня и има много други полезни свойства

0

Те допринасят за отслабването и намаляват риска от чернодробни заболявания. До такива заключения стигна международна група учени в хода на проучване за ефекта на горните продукти върху организма

0

Гастроентеролозите предупреждават какви храни не трябва да се консумират на закуска, за да не навредим на здравето си, съобщи БГНЕС.  Сутрин забравете за овесени ядки, бисквити, сладкиши и бял хляб

0

В неузрелите плодове и зеленчуци могат да се съдържат токсини, които са нужни, за да постигнат растенията зрялост и да се предпазят от насекоми и паразити, но могат да бъдат опасни за хората

0

Спорът за ползите и вредите от кафето са като спора за това кое е първо яйцето или кокошката, а истината, както винаги, е някъде в средата. Има хора, за които кафето е полезно, и такива

Последни новини
0

Дукена Жолева, агрометеоролог при НИМХ През август голяма част от зеленчуковите култури (домати, пипер, краставици, тиквички) се нападат от брашнеста мана

0

В Европа пазарът на органични храни ще продължи да расте и биологичното производство се нуждае от по-нататъшен напредък. Това се посочва в стратегията на ЕС „От фермата до трапезата“

0

Световните цени на храните продължават да се покачват вече втори пореден месец, като най-много поскъпват растителните масла и млечните продукти. Това се посочва в съобщението на Организацията за

0

Не поливайте наред! Дали традиционно отпускарският месец ще бъде такъв и през тази година? Или се „отпуснахме“ достатъчно още през пролетта? Хубавото на ситуацията бе

0

В рамките на два дни бяха събрани и предадени за обезвреждане 22,8 тона пестициди, които бяха открити край гр. Койнаре и с. Радомирци, община Чернен бряг

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:През август при по-късните сортове лози е добре да продължите растителнозащитните пръскания срещу причинителя на брашнестата мана (оидиум ). Това е правилно да се прави до прошарване на зърното. При...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Протестиращите отказват да разговарят с полицията След като протестното шествие снощи стигна от пл. "Независимост" до Орлов мост, част от протестиращите останаха на място и преместиха кашпи, разпънаха палатки. Към момента са изградени плътни барикади, които не позволяват преминаването на коли със специален режим и линейки

- Прекалено се изостриха личните отношения между политиците, с агресия не става, казва кметът на Стара Загора - Нужен е диалог между президент и премиер, липсата му не е добра за хората - Амбицията ми е да изкарам докрай кметския си мандат, не ме спрягайте за друго   - Г-н Тодоров, как изглежда ситуацията в страната през прозореца на кметския

Променени са маршрутите на част от линиите на градския транспорт поради затворени от протестиращи кръстовища Орлов мост и на бул.“ВасилЛевски“ и бул.“Цар Освободител“ (Ректората). Това съобщиха от пресцентъра на Столична община. Маршрутите са променени съответно: Автобусни линии: 9, 72, 75, 76, 84, 94, 184, 204 и 604 и тролейбусни линии 1, 2,4, 5